Új Citroen Berlingo Furgon

Copyright Marc and David

A kisteherautók piacán régóta meghatározó Berlingo furgonváltozata (Berlingo Van) mostantól az új Citroën-márkaidentitást viseli. A vezetési komfort optimalizálása mellett a zéró károsanyag-kibocsátású ë-Berlingo Van hatótávolságát sikerült – az eddigit 20%-kal felülmúlva – 330 km-re növelni (vegyes WLTP-ciklusban, jóváhagyása még folyamatban).

A Citroën már a Kacsa (2CV) furgonváltozata óta folyamatosan meghatározó szereplője ennek a fontos, és erős verseny jellemezte piaci szegmensnek. A Berlingo furgonváltozatának három egymást követő generációja újabb és újabb fejlesztésekkel igyekezett egyre jobban megfelelni az ügyfelek igényeinek. Az új Berlingo furgon mától újabb szintet lép…

MEGÚJULÓ KÜLSŐ-BELSŐ DESIGN

A külső tekintetében az új Berlingo Van a márka legfrissebb designját követi: az eddiginél függőlegesebb orr-része teljesen új megjelenést kapott a hűtőrácstól a fényszórókon át a lökhárítóig. Ezáltal a Berlingo Van egész kinézete karakteresebb lesz és jobban érvényesül dinamizmusa, robusztus jellege is. Oldalnézetben leginkább a kerekeket érintik az új stílusjegyek, melyek immár egy új – Kiama kék – karosszériaszínben is érvényesülhetnek.

Az utasteret is alaposan átrajzolták a tervezők, így a megújult műszerfal ergonómiában minden eddiginél messzebbre jut. A minőségi kivitel terén is sikerült előrelépést tenni. Az új műszertábla felső része immár egy 10” nagy felbontású érintőképernyőt foglal magában (lásd alább). A szintén új kormánykeréken pedig mostantól helyet kapnak a sebességszabályozó és az audiorendszer vezérlőgombjai. Az elektromos modellváltozaton egy új vezérlősor került a volán mögötti részre, ahonnan a töltési szinttől függően az energiavisszanyerés vezérelhető.

A MINDENNAPI ÉLETET MEGKÖNNYÍTŐ DIGITALIZÁLT UTASTÉR

A kényelmes használat az optimális szakmai teljesítmény kulcsa. Az új Berlingo Furgon ezért magasabb fokozatba kapcsol, és a felhasználók számára a legújabb technológiákat kínálja, amelyek megkönnyítik a mindennapi életet. Az infotainment terén nagy a változás:

  • Belépő szinten az új Berlingo Furgon beépített okostelefon-dokkoló állomással kiegészülő My Citroën Play rendszert kínál. Ennek a mindenki számára hozzáférhető ötletes és korszerű megoldásnak köszönhetően – telefonja csatlakoztatását követően – a vezető a jármű audiorendszerén keresztül hallgathat zenét vagy telefonálhat, illetve használhatja az okostelefon navigációs alkalmazását. A nagyobb biztonság érdekében az okostelefon kiterjesztésének is tekinthető rendszer a kormánykeréken lévő kezelőszervekkel vagy a telefon hangvezérlő funkciójával is működtethető.
  • Az új Berlingo Furgonban a megújult műszerfal közepén kétféle 10” képernyő lehet. Az érintőképernyő a Citroën új multimédiás rendszereinek vezérlésére szolgál:
    • Az új My Citroën Play infotainment rendszerhez egy hagyományos 10” képernyő tartozik. A rendszer rádióhallgatást tesz lehetővé, és az Apple CarPlay, illetve az Android Auto rendszerekkel kompatibilis, vezeték nélküli okostelefon-tükröző funkciót kínál. Ergonomikus kialakítású, és a jármű tolatókamerájának képét is megjeleníti.
    • Az új My Citroën Drive Plus infotainment rendszerhez egy 10” nagy felbontású képernyő társul. A 3D online navigációt biztosító rendszer használata rendkívül egyszerű. A különböző médiafunkciók az okostelefonoktól átvett widgetrendszerrel kezelhetők. A HD képernyő a tolatókamera által közvetített képet is megjeleníti.
  • A középkonzolon egy vezeték nélküli okostelefon-töltő kapott helyet. A praktikus felszerelés a kulcs nélküli nyitás-zárás-indítást és az automata légkondicionálót is magában foglaló Techno csomag része. Az utastérben továbbra is két USB-csatlakozó áll rendelkezésre.

ÚJ VEZETÉSTÁMOGATÓ FUNKCIÓK

A nagyobb kényelem a járművezető munkaterhelésének a csökkentését is jelenti. Az új Berlingo ezért egyedülálló vezetéstámogató rendszerekkel szerelkezik fel.

  • Közvetlenül a központi digitális visszapillantó tükörre vetített, továbbfejlesztett Dynamic Surround Vision funkció: mintha hátul is lenne szemünk. Mivel a lemezelt furgonok vezetésekor gyakran nehéz pontos képet kapni a jármű környezetéről, az új Berlingo Furgon két kamerával van felszerelve: az egyik a hátsó ajtó fölött, a másik az utasoldali külső visszapillantó tükör alatt kapott helyet. A közvetlenül a nagyméretű digitális központi visszapillantó tükörre vetített képnek köszönhetően a vezető – akárcsak egy normál autóban – folyamatosan látja, hogy mi történik a jármű mögött, annak ellenére, hogy a karosszérialemez akadályozza a kilátást. Parkoláskor a vetített kép kompenzálja az esetleges holttereket.
  • Továbbfejlesztett parkolóradarok: az újBerlingo Furgon mostantól 12 akadályérzékelővel van ellátva, amelyek a jármű elején és hátulján vannak elosztva.
  • Hasznos technológiák: az új Berlingo Furgonon kínált Highway Driver Assist rendszer egyesíti magában az állóra fékező (Stop and Go) funkcióval ellátott adaptív sebességtartó automatikát és a sávtartó asszisztenst. Olyan kényelmi és biztonsági berendezések sorát növeli, mint az éberségfigyelő, a táblafelismerő rendszer, a sávtartó asszisztens, a gyalogos- és kerékpáros-érzékelő automatikus vészfékező rendszer vagy a sebességhatároló automatika.

SZÉLES MOTORVÁLASZTÉKÁVAL A BERLINGO FURGON HATÉKONYABB, MINT VALAHA

Hogy valamennyi szakember igényeit kielégítse, a Citroën az új Berlingo Furgonhoz a motorok széles választékát kínálja. A belső égésű motorok közé tartozik a 110 lóerős PureTech benzinmotor és a 100, illetve 130 lóerős BlueHDi dízelmotor. A ë-Berlingo megtartja tisztán elektromos motorját, amely 100 kW (136 LE) teljesítményt és 270 Nm maximális nyomatékot biztosít, és egy új 50 kWh-s akkumulátorral egészül ki.

A hatékonyságra összpontosító munkának köszönhetően az új ë-Berlingo Furgon zéró emissziós hatótávolsága ma már referenciának számít a szegmensben. A 330 km-t is elérő hatótáv (WLTP vegyes ciklus szerint mért, hitelesítésre váró adat) 20%-kal nagyobb, mint az előző modell esetében, és az új visszatápláló fékezésnek köszönhetően még tovább növelhető. A regeneratív fékrendszer a kormánynál található kapcsolókkal három különböző szinten aktiválható.

A használati szokásoktól függően továbbra is három vezetési mód közül lehet választani: ezek a hatótávolságot szem előtt tartó Eco, a maximális teljesítményt biztosító Power és a Normál.

Az ë-Berlingo Furgonhoz opciós felszerelésként hőszivattyú is kérhető, amely télen úgy tartja melegen az utasteret, hogy közben nem fogyasztja az akkumulátorban tárolt energiát, ezzel is hozzájárulva a hatótávolság maximalizálásához.

Az ë-Berlingo Furgonhoz egy 7,4 kW-os fedélzeti töltő tartozik, de a könnyebb töltés érdekében opciós felszerelésként 11 kW-os háromfázisú töltő is választható hozzá.

7,4 kW-os wallbox használata esetén az akkumulátor teljes feltöltése 7h30 percet vesz igénybe, 11 kW-os wallbox esetén viszont csak 5 órát. Gyorstöltés szempontjából az ë-Berlingo Furgon a kategória legjobbjai közé tartozik: 100 kW-os nyilvános töltőoszlopról az akkumulátor mindössze 30 perc alatt töltődik fel 0-ról 80%-os szintre.

SZÁMOS KAROSSZÉRIAVÁLTOZAT

Az új Berlingo Furgon megtartotta népszerű elődje nagyfokú variálhatóságát és rakodókapacitását. Motorváltozattól függetlenül 2 vagy 3 üléses változatban és két hosszméretben kapható: M (4,40 m) és XL (4,75 m). A hasznos térfogat akár 4,4 m3 is lehet, a hasznos terhelhetőség pedig 1 tonna (az elektromos változat esetén 780 kg). Természetesen a duplakabinos változat is megmaradt. A középső ülés háttámlája lehajtható és íróasztalkává alakítható, az oldalsó ülés pedig hosszú tárgyak szállításakor elrejthető.

Tudtad, hogy fentosabb patrnereinkkel kapcsolatos híreinkből a MÉDIABIRODALOM oldal is szemezget?

Exkluzív Citroen podcastok a podCARs és a BEGURULVA csatornákon!