Új dimenzióban az elektromos mobilitás (1.)

A beltér és a kezelés mércéjéül szolgálhat az Audi Q4 e-tron

Üdvözlet a fedélzeten: az új Audi Q4 e-tron teljesen új dimenziók élményét kínálja, vezetője és utasai számára. A tisztán elektromos hajtásrendszerű kompakt SUV-modell térkínálata messze meghaladja a méretosztály jelenlegi határait és már a felsőkategória szintjét idézi. Kijelző-koncepciója szintén új nagyságrendet képvisel, a Kiterjesztett valóság head-up-kijelző (Augmented Reality Head-up-Display) a valós és a virtuális világot kapcsolja össze, míg az MMI-képernyő akár 11,6 col képátlóval is rendelkezésre áll (extrafelszerelésként az év végétől). A kormánykerekek új, érintő-kezelőelemekkel kialakított generációja ugyancsak az elektromos modell jövőbe vezető útját jelzi, rakodóhelyei tekintetében pedig – amelyek különlegességei az ajtók felső részén kialakított palacktartók – mintegy 25 liternyi össztérfogattal szolgál. A levegős és progresszív beltér-dizájn a technika új korszakának élményét nyújtja.

Új és ötletes megoldás – az alapkoncepció

Q4 e-tron modelljével az Audi igazi sokoldalú tehetséget mutat be, amely a mindennapok és a szabadidő egyéni stílusú kísérőjeként minden tekintetben a háztartás első számú autójának is kiválóan alkalmas. Hosszúsága 4590, szélessége 1865, míg magassága 1613 milliméter, amely dimenzióival a Q4 e-tron külső méreteiben már a nagyobb kompakt SUV-modellek piaci szegmenséhez csatlakozik. Az Audi kompakt elektromos SUV-modelljének műszaki alapjául szolgáló Moduláris elektromos platform (MEB) architektúrája egészen újszerű térelosztást tesz lehetővé. Az első karosszéria-túlnyúlás mindössze 86 centiméter, a tengelytáv így tekintélyes 2,76 méter, azaz még a középkategóriájú SUV-szegmensre jellemzőnél is nagyobb. A beltér így adódó 1,83 méteres hossza pedig már a felsőkategóriájú SUV-modellekével is össze vethető.

Üdvözlet a fedélzeten – kényelmes beszállás, bőséges térkínálat

Már a beszállás is különösen kényelmes az Audi Q4 e-tron modellekbe, az ajtók nagy szögben nyílnak, az ülések pedig kényelmesen magas pozícióban várják a beülőket. A vezető és akár négy utasa bőséges térkínálatot élvezhet, egyebek mellett azért is, mert a középső alagutat egy lapos lépcső váltotta fel. A második sor ülőpozíciója csaknem hét centiméterrel magasabb, mint elöl, mégis bőséges fejtér áll rendelkezésre, míg a térdmagasságban mérhető lábtér egyenesen luxusszínvonalú. Az Audi kompakt elektromos SUV-modellje térkínálata tekintetében felülmúlja közvetlen vetélytársait a prémiumkategóriában.

Rakodóhely minden mennyiségben – 24,8 liter össztérfogat és ergonomikus palacktartók

Igazi sokoldalú tehetségként és családi autóként az Audi Q4 e-tron rakodóhelyek bőséges kínálatával érkezik, amelyek a kesztyűtartót is beleértve összesen 24,8 litert tesznek ki. A középkonzol két pohártartót, egy 4,4 literes, fedeles rekeszt, két (extrafelszerelésként négy) USB-C csatlakozót is tartalmaz. Emellett ez a tároló a mobiltelefon számára – kívánságra – az Audi phone box technikájával is kiegészíthető. Mind a négy ajtókárpit akár egyliteres palack elhelyezésére is alkalmas tartóval egészül ki, amelyek a kartámasz első részén, jócskán megemelt pozíciójukban ergonómiailag igen kedvezően érhetők el. E magasan kialakított palacktartók a formatervezők és a mérnökök szoros együttműködése eredményeként születtek, miközben az ajtók korlátozott beépítési térkínálata mellett elhelyezésük igazi kihívást jelentett számukra.

Az Audi Q4 e-tron csomagtartója 520 liter térfogatú, a 40:20:40 arányban osztott hátsó üléstámla lehajtásával pedig csaknem sík rakodófelület jön létre. Ez esetben a tetőig pakolva már összesen 1490 liter áll rendelkezésre, ami egyértelműen már az eggyel nagyobb SUV-szegmens szintje. Kívánságra az Audi elválasztó hálót és csomagtér-összeállítást is kínál, utóbbi egyebek mellett kétféle magasságban elhelyezhető rakodópadlózatot is tartalmaz.

Négy szinten is teljes egészében digitális – a kezelési koncepció

Mint minden modelljében, a Q4 e-tron esetében is egyszerű menüstruktúrával felépített, teljes egészében digitális működési és kijelző-koncepciót alkalmaz az Audi, ez esetben mindjárt négy szinten. Ezeket a vezető alapkivitelű digitális műszeregysége – vagy az Audi virtual cockpit -, a központi MMI-érintőképernyő, a természetes hangvezérlés, valamint – új és iránymutató technikaként – az extrafelszerelésként rendelhető Kiterjesztett valóság head-up-kijelző (Augmented Reality Head-up-Display) alkotják.