Új dimenzióban az elektromos mobilitás (3.)

A beltér és a kezelés mércéjéül szolgálhat az Audi Q4 e-tron

Jól ért – a hangvezérlés

Az Audi Q4 e-tron harmadik kezelési szintjeként rendelkezésre áll a természetes hangvezérlés, amely a “Hey Audi” kulcsszóval aktiválható. Sok szövegbevitelt és kérdést hétköznapi nyelven is megért, mint például: “Hol található a legközelebbi étterem?” Amennyiben a felszereltség az MMI Navigációs rendszer plusz technikáját is tartalmazza, az összevetés folyamata sok esetben online zajlik.

Progresszív és levegős – a beltér-dizájn

A technika új korszaka, amelybe az Audi most lépett, a Q4 e-tron belső terében is jól érzékelhető. A műszerfalat progresszív elegancia jellemzi, amely a levegős térérzetet emeli ki. A cockpit hangsúlyosan háromdimenziós kialakítású, geometrikus formái egyfajta feszültséggel teli, “felvillanyozó” kapcsolatban állnak egymással.

Az Audi Q4 e-tron kezelő- és kijelző elemei minden eddiginél jobban szolgálnak dizájnelemként is. A vezető digitális műszeregysége egyfajta drágakő módjára két határozott – a bal oldalon egy a légbefúvó nyílást is magában foglaló rövidebb, a jobb oldalon pedig egy egészen az utasoldali ajtóig húzódó és további légbefúvókat tartalmazó hosszabb – test közé ágyazva jelenik meg. Utóbbi előtt letisztult és könnyed hatást keltve áll a központi MMI touch érintőképernyő, amely enyhén a vezető felé fordulva, ergonómiailag könnyen elérhető.

A képernyő felett, s azt a műszerfallal összekötve, karcsú dekorbetét, az úgynevezett Tech Layer húzódik, amelynek felületéül olyan anyagok választhatók, mint a nyitott pórusú hársfa, a három különböző kivitelű alumínium és a műanyag. Röviddel a piaci bevezetést követően az S line kivitelű beltérben részben újrahasznosított anyagból készült, technikai hatású hibridszövet-borítással is megjelenik ez a dekorbetét a kínálatban.

A műszerfal további meghatározó kontúrjai által határolt, úgynevezett kiemelt felületek a felszereltségi csomagtól függően és a dekorbetétekkel harmonizálva az ezüst és a szürke különböző árnyalataiban tűnnek fel. A legmarkánsabb motívum vízszintesen fut, s két zónára osztja a műszerfalat, illetve markáns e-tron emblémát hordoz. Közvetlenül alatta szintén enyhén a vezető felé fordulva helyezkedik el a légkondicionáló berendezés vezérlőegysége. Még lejjebb, nagyméretű Black Panel felületű, szigetszerűen kialakított kezelőpanel nyúlik a tágas térbe, amelyen a kompakt menetfokozat-választó billentyű (Shifter), a kapacitív hangerő-forgatószabályzó, az indító/leállító (Start/Stop) gomb, a vészvillogó kapcsolója és az Audi drive select menetdinamikai szabályzórendszer gombja helyezkednek el. Mindezt további funkciók gombjai egészítik ki, amelyek az illesztési rések nélküli Black Panel érintőfelületén fehér háttérvilágítást kaptak.

Kézben a jövő – a kormánykerekek érintő-kezelőelemekkel

Az Audi Q4 e-tron kormánykerekei is a mobilitás jövője felé tartanak, s duplaküllős kialakításukkal már új generációt képviselnek. A kormányagy négy karikája Flat Design kialakítású, az alsó küllőt “e-tron” felirat díszíti, a felső küllők pedig Black Panel kialakítású érintőfelületet hordoznak, amelyek funkciós területei – az éppen aktív gombokat kiemelve – ugyancsak háttérvilágítással készülnek. Használatukat könnyítve enyhe kiemelkedések választják el őket egymástól, a gombnyomást pedig lágy tapintásbeli visszajelzés követi. Az okostelefonokhoz hasonlóan a koppintás mellett elhúzó mozdulatokkal is kezelhetők, például listák görgetése során.

A kormánykerek különböző kivitelekben szerepelnek a kínálatban. A csúcsváltozaton a tolóüzemi rekuperáció vezérlésére a volánra rögzített billenőkapcsolók is találhatók, a küllőkön pedig kétrészes borítás tűnik fel. A fűthető karima ez esetben alul és felül is egyenesített kialakítású, még futurisztikusabbá téve a belső tér hangulatát. Legyen éppen szó megjelenésükről, működésükről vagy tapintásukról, az új kormánykerekek egyértelműen kifejezik a Q4 e-tron progresszív karakterét.

Magasfokú biztonság – az első ülések

A Q4 e-tron első ülései a biztonságtechnika legújabb vívmányát képviselik. Oldalirányú ütközés esetén az oldallégzsákokon túl a vezetőülés jobb oldalpárnájából úgynevezett középső légzsák (Center Airbag) is felfúvódik, amely a vezető és az első utas testének egymáshoz csapódását hivatott megelőzni. Kívánságra ülésfűtés, elektromos állítás és elektromos deréktámasz is rendelkezésre áll. Az ülések alap- és integrált fejtámlával kiformált sportváltozatban rendelhetők, extraként rombuszmintájú steppeléssel.

A belső színek palettáján a fekete, az Acélszürke, a Santos-barna és a Pergamenbézs közül választhatnak az ügyfelek. Az összesen kilenc felszereltségi csomag között a díszvarrások összeállítása is szerepel, öt az alapváltozathoz, míg a másik négy az S line beltér-kivitelhez áll rendelkezésre. Az egyes csomagok a küszöblécekben, a kiemelt felületek árnyalatában, illetve a kartámaszok és a tetőkárpit anyagában térnek el. Az utastér mindegyik extraként rendelhető felszereltségi csomagja fehér LED-technikájú belsőtér-világítást tartalmaz, amelynek alternatívájaként a többszínű, Hangulatvilágítás plusz csomag választható. Kizárólag az S line beltér számára fenntartott megoldások a megvilágított alumínium küszöblécek, a nemesacél borítású pedálok, a fekete tetőkárpit, az üléstámlák S-nyomata, a perforált bőrrel bevont és kontrasztárnyalatú varrásokkal díszített kormánykerék-karima, valamint az S-emblémák.

Dinamica és Puls – részben újrahasznosított poliészterből készült üléskárpitok

Az S line belteret kárpitanyagai tekintetében is bőséges kínálat jellemzi. A hagyományos anyagok közül a bőr/műbőr kombináció és az eredeti Feinnappa bőr választható. További újszerű megoldás a műbőr és a Dinamica mikroszálas anyag együttese, amely megjelenésében és tapintásában egyaránt a velúrbőrt idézi, ám 45 százalékban például textíliákból és PET-palackokból származó, újrahasznosított poliészterből készül.

Az S line utastér további opcionális lehetősége az ugyancsak műbőrrel kombinált Puls kárpitanyag, amelynek előállításához szintén használnak másodlagos nyersanyagokat is. Az alkalmazott textília akár 50 százalékban is újrahasznosított PET-palackokból készül, amelyeket komplex folyamat során szálakká dolgoznak fel. Az eredmény pedig olyan anyag, amely megjelenésében és tapintásában egyaránt megfelel a hagyományos textilkárpitok minőségi követelményeinek. A Q4 e-tron egy-egy ülésgarnitúrájához 26 darab 1,5 literes műanyagpalackot használnak fel.

Elektromosan gyorsít az Audi – dinamikus piaci szegmensben jelenik meg az Q4 e-tron

Tovább gyorsul az Audi elektromos offenzívája: a Q4 e-tron a nagyméretű Audi e-tron és e-tron Sportback SUV-modelleket, valamint a sportos Audi e-tron GT újdonságot követi. A márka hajtásrendszereinek elektromossá lakításában központi szerepet játszik a Q4 e-tron. A kompakt SUV-modellek különösen vonzó és gyorsan bővülő piaci szegmensébe érkezik, s kedvező árfekvésű belépőt kínál az Audi ügyfelei számára a prémium elektromos mobilitás világába.