Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

Új kaland, időutazás

Posted on 2018.05.25.2018.05.25. By Iroda Távirati

Türkmenisztán, a 35. ország

Egy ország, amelynek hetven százaléka sivatag, egy ország, amelyben az elnök nemkívánatosnak minősítette a fekete autókat (de adott három év haladékot, hogy eladják vagy átfestessék őket), betiltotta a hippokratészi esküt és az internetet, viszont nagyon szereti az autósportot.
És itt jön a képbe az Opel Dakar Team, mert az elnök technikai sport iránti rajongása okán beleegyezett (sőt, támogatja), hogy országában megrendezzék az első nemzetközi terepraliversenyt, amelynek szervezését nem kisebb egyéniség vállalta, mint a kétszeres Dakar-győztes Jean-Louis Schlesser. Aki természetesen a Szalay Balázs, Bunkoczi László kettős figyelmét is felhívta a szeptember 11. és 15. között tartandó viadalra.
„Jött egy email, amelyben az Africa Race szervezője értesített, hogy új országban, Türkmenisztánban szervez versenyt. Így kezdődött – elevenítette fel a történteket Szalay Balázs, aki a türkmének kedvenc színébe, fehérbe öltözött ezen a napon. – Kollégáimmal elkezdtünk utánanézni, hogy mi is ez egyáltalán, a versenynek akkor még weboldala sem volt, de a térképet böngészve láttuk, hogy a viadal valószínűleg a Kara-kum sivatagban zajlik majd, s akkor már biztos voltam benne, hogy ez egy olyan kihívás, olyan kaland, amiből nem maradhatunk ki. A helyszín ideális a sivatagi versenyzéshez, a szervezés színvonalára pedig Schlesser neve a garancia.”
Németh Ottó csapatfőnök elmondta, már csak azért is különleges lesz ez a kaland, mert Budapestre egy hét alatt érkezik annyi turista, mint Türkmenisztánba egész évben, tehát egy a külföldiek számára szinte teljesen ismeretlen terepre érkezik meg a nemzetközi mezőny. Az Opel Dakar Team párosa eddig 34 országban tette próbára gyorsaságát, ez lesz a 35.
„Plusz kihívást jelent, hogy Türkmenisztán lesz a harmincötödik ország, amelybe versenyzőként eljutunk, s természetesen szeretnénk ott is a lehető legjobban szerepelni – tette hozzá Szalay. – Az autót a Dakar után újjáépítettük, múlt héten volt is vele egy több, mint ezer kilométeres tesztünk, amelyen arra a következtetésre jutottunk, hogy nagyon jó formában van az Opel Crossland X. S erre szükség is lesz, mert a hírek szerint a Mini és a Toyota-csapat is készül Türkmenisztánba.”
Ahol a versenyautókat nem kell átfesteni fehérre, azok megőrizhetik színpompájukat. A kérdésre, hogy vajon mennyire lesz más a Kara-kum, mint az eddigi sivatagok, a versenyzők természetesen nem tudtak választ adni, abban azonban megegyeztek, hogy eddig a Szahara volt az, amely a legnagyobb kihívások elé állította őket.
„Ami a versenyhelyszíneket illeti, én alapvetően sodródom az árral – mosolygott a navigátor, Bunkoczi László. – Kevés olyan hely van a világon, ahova nem mennék el versenyezni, talán egyszer a Holdra is eljutunk. Ez a türkmén viadal a várakozásaim szerint nemcsak egy kalandokkal teli utazás lesz, hanem egy kicsit olyannak is képzelem, mint egy időutazást, olyan kultúrát ismerhetünk meg, amelyet kevesen láttak. S hogy mi lesz a verseny nehézsége? Fogalmam sincs, de azt hiszem, engem már nehéz meglepni…”

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Idén ismét lesz Driving Skills for Life
Next Post: Kicsit korán fektette le a markolót aludni, ezért gigantikus káosz volt az M7 kivezetőn

Keresés

2023. március
hKscpsv
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031 
« febr    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • A streaming hozza a hangfelvételipar legtöbb bevételét
  • Családi hétvége a Városligetben
  • Kezdődik a Reflex5!
  • Meghosszabbították a 16. KAFF nevezési határidejét
  • Parov Stelar Debrecenben
  • Van képünk hozzá (23.03.23.) – Alpine A110 S
  • Van képünk hozzá (23.03.22.) – MG4
  • Petőfi Sándor kutyája éve még BKV-zni is megtanult
  • Van képünk hozzá (23.03.21.) – Bronco
  • Neves társaságba került Alonso a századik dobogós helyezésével
  • A hétvégén tesztelik a biztonsági rendszereket
  • A teszteredmények után az ADAC veszélyesnek tart hét nyári abroncsot
  • A Toyota Highlander így teljesítette az IIHS töréstesztet
  • Táborfalván tesztelik a Magyar Honvédségben rendszeresített kézifegyvereket
  • A Mustang név “meggyalázása” jól teljesítette IIHS töréstesztet
  • Tovább folytatódik az együttműködés az RTL népszerű reggeli műsorával
  • Így készül a Kanelbulle
  • Visszahívnak egy a Danone OIKOS Görög élőflórás joghurtot
  • Mautner Zsófi főzelékeit ízlelgette a világhírű séf
  • Nehéz manipulálni a bacont
  • Megérkezett hazánkba is a frissített DS 3 és DS 7
  • Gondoltad volna, milyen nehézségekkel/veszélyekkel kell megküzdenie egy látássérült embernek a mindennapi közlekedésben?!
  • ASA…
  • Az Evolveo Z5 Strongphone-t is “megleste” Sanyi (Videóval!)
  • Az e-Power után röviden az e-Pedálról is
  • Alpine A110 S
  • A frissített DS 7-essel is gurultunk
  • DS 3 bemutatón jártunk
  • Túl a háromszázezren
  • Nagyon röviden a dízel Astráról (is)
  • 2023-ban számtalan program várja az élménymotorozás szerelmeseit Ctrl+C - Ctrl+V
  • BMW Motorrad International GS Trophy 2024 Namíbia Ctrl+C - Ctrl+V
  • A BMW R 18 Iron Annie egy fantasztikus, repülőgépek által ihletett egyedi motorkerékpár Bemutató
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 fotócsokor Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 képgaléria Hírek
  • A Harley-sok Egerbe mennek és újraélesztenék a Berva mopeded Ctrl+C - Ctrl+V
  • Fotókon a Brabus KTM 1300 R Edition 23 Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 Bemutató

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT