Új MINI John Cooper Works Clubman és új MINI John Cooper Works Countryman
A brit prémiumgyártó bemutatja immár hat évtizede íródó márkatörténete eddigi legerősebb közútra engedett modellpárosát: az új MINI John Cooper Works Clubman (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 7,1 – 7,4 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 161 – 169 gramm / km) és az új MINI John Cooper Works Countryman (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 6,9 – 7,3 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 156 – 166 gramm / km) 225 kW / 306 lóerő maximális teljesítményre képes, négyhengeres turbómotorral pezsdíti fel az élbolyt a prémium kompakt szegmensben. A rendkívül erős motorhoz mindkét modell esetében egy új, nyolcfokozatú Steptronic sport automataváltó kapcsolódik, amelyhez már az alapfelszereltség részeként első tengelybe épített mechanikus differenciálzár, ALL4 intelligens összkerékhajtás, típus-specifikus futómű-hangolás, valamint megerősített karosszériaváz-merevítések, motorrögzítési pontok és kerékfelfüggesztések társulnak, a MINI John Cooper Works modellek által fémjelzett vezetési élmény merőben új dimenzióját váltva valóra.
A MINI élsportolóinak eme két vadonatúj verziója a versenyautós menetteljesítmény abszolút ígéretével kecsegtet, akár a hatajtós egyéniségről, akár a sokoldalú terepmodellről legyen szó. A MINI John Cooper Works modellek számára kifejlesztett, MINI TwinPower Turbo technológiával dolgozó négyhengeres benzinmotor legújabb nemzedéke 55 kW-tal / 75 lóerővel szárnyalja túl elődje maximális teljesítményét. Az erőforrás csúcs forgatónyomatéka 100 Nm-rel 450 Nm-re nőtt, a modellpáros nulla-százas sprintideje pedig ezzel párhuzamosan csökkent. Az új MINI John Cooper Works Clubman 4,9 másodperc alatt, míg az új MINI John Cooper Works Countryman 5,1 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre – elődmodelljeikhez képest 1,4, illetve 1,5 szekundummal gyorsabban. A két modell rugalmassága soha nem volt ennyire lebilincselő.
Az új benzinmotor kimagasló erőtöbbletével, valamint a hajtáslánc épített utakon és laza terepeken is optimális teljesítmény-leadási képességével az új MINI John Cooper Works Clubman és az új MINI John Cooper Works Countryman egyaránt a rajtrács első sorát foglalja el a prémium kompakt szegmensben. A két élsportoló ráadásul a MINI modellpalettáján belül is minden korábbinál megérdemeltebben gurul fel a dobogó legfelső fokára. A MINI Cooper S Clubman és a MINI John Cooper Works Clubman, illetve a MINI Cooper S Countryman és a MINI John Cooper Works Countryman közötti teljesítményszint a korábbi 29 kW-ról / 39 lóerőről 84 kW-ra / 114 lóerőre nőtt, az abszolút teljesítményt pedig számos típus-specifikus stíluselem és felszereltségi opció nyomatékosítja, a vadonatúj MINI John Cooper Works modellek exkluzivitását és kiváltságát helyezve előtérbe.
Az új MINI John Cooper Works Clubman és az új MINI John Cooper Works Countryman főbb jellemzői
- Új négyhengeres benzinmotor MINI TwinPower Turbo technológiával, 225 kW / 306 lóerő maximális teljesítménnyel és 450 Nm csúcs forgatónyomatékkal
- Az elődmodellekhez képest 55 kW-tal / 75 lóerővel nagyobb maximális teljesítmény
- A hajtáslánc hűtőköreit a motorsport élvonalában megszerzett versenytapasztalatokra építve fejlesztették ki a mérnökök
- Új kipufogórendszer jellegzetes orgánummal
- Benzinüzemű részecskeszűrő az Euro 6d-TEMP emissziós szabvány előírásainak maradéktalan teljesítése érdekében
- MINI ALL4 intelligens összkerékhajtás már az alapfelszereltség részeként
- Új, nyolcfokozatú Steptronic sport automataváltó az első tengelybe épített mechanikus differenciálzárral
- Típus-specifikus futómű-hangolás
- Új, minden korábbinál erősebb MINI John Cooper Works sport fékrendszer
- Megerősített karosszériaváz-merevítések, motorrögzítési pontok és kerékfelfüggesztések
- Új, LED-technológiás első fényszórók Mátrix funkcióval, a MINI John Cooper Works Clubman modell esetében a brit zászló motívumai szerint világító, LED-es hátsó lámpákkal
Maximális teljesítmény négy hengerből: az új, 2.0 liter hengerűrtartalmú erőforrás MINI TwinPower Turbo technológiával
A vezetés extrém élménye és a maximális teljesítmény elérése érdekében a MINI tervezőmérnökei részletekbe menően továbbfejlesztették a 2.0 liter hengerűrtartalmú, négyhengeres benzinmotort. Az erőforrás műszaki alapját a MINI Cooper S Clubman és a MINI Cooper S Countryman szíve adja, típus-specifikus módosításokon átesett főtengellyel és a legkorszerűbb MINI TwinPower Turbo technológiával kiegészítve. Az élsportolókba épített motorokat a MINI John Cooper Works modellek motorsport-tapasztalatára építve fejlesztették tovább a mérnökök, megerősített főtengellyel, vastagabb csapágyakkal, egyedi dugattyúkkal és hajtókarokkal, valamint új, optimalizált hűtésű rezgéscsillapítókkal.
Az elődmotorhoz képest jelentős mértékben megnövelt maximális teljesítmény egy nagyobb turbófeltöltőnek is köszönhető, a megnövelt töltőnyomás mentén pedig az új erőforrás sűrítési arányát 10,2-ről 9,5-re csökkentették. A turbófeltöltőt a mérnökök a kipufogócsonkba építették be, a feltöltés reakcióidejét pedig lefújószelep optimalizálja. A légbevezető csatornát ugyancsak újratervezték, amennyire csak lehet, fojtásoktól mentesen. A benzinmotor azonnali gázreakcióját és teljesítmény-leadását a legkorszerűbb közvetlen üzemanyag-befecskendezés is segíti: a szelepek közé rendezett új, többlyukú befecskendezők nagyobb átfolyási sebességre képesek, így akár 350 bar nyomással is fecskendezhetik az üzemanyagot az égéstérbe. Az üzemanyagpára finom leválasztása pontos mennyiségű üzemanyag-befecskendezést, ezáltal kivételesen tiszta égést garantál, amely még tovább optimalizálja az erőforrás hatékonyságát. A legkorszerűbb MINI TwinPower Turbo technológia része továbbá a BMW Group által szabadalmazott VALVETRONIC változó szelepvezérlés, valamint a szívó- és kipufogóoldali (dupla-VANOS) változó vezérműtengely-állítás is.