Új motorok, a hatékonyság és a dinamika tökéletes egyensúlyával az új Corsában

A Corsa hatodik generációja teljesen új motorpalettával teremt perfekt egyensúlyt a hatékonyság és a menetdinamika között. Azonos teljesítménnyel, jóval kevesebbet fogyasztanak az újak.

  • A fejlesztési ugrás már az 55 kW/75 LE teljesítményű, 1,2 literes belépő változattal kezdődik. Kombinált fogyasztása 100 kilométeren 4.1 liter. (NEDC-fogyasztás1: városban 4.9-4.8 l/100 km, országúton 3.7 l/100 km, kombináltan 4.1 l/100 km, 94-93 g/km CO2; WLTP-fogyasztás2: kombináltan 6.1-5.3 l/100 km, 136-119 g/km CO2, ideiglenes adatok). Jelentős a javulás a jelenlegi 1.2-es benzines (51 kW/70 LE) 100 kilométeren mért 5,9-5,6 literjéhez képest. (NEDC-fogyasztás1: városban 7,5-7,3 l/100 km, országúton 4,9-4,7 l/100 km, kombináltan 5,9-5,6 l/100 km, 134-128 g/km CO2; WLTP-fogyasztás2: kombináltan 7,0-6,5 l/100 km, 158-148 g/km CO2).
  • Nagyobb teljesítményigényt a többszörösen díjnyertes, háromhengeres, közvetlen befecskendezésű, szintén 1,2 literes, benzines turbómotor-család elégít ki. A teljesen alumíniumépítésű gép teljesítménye választhatóan 74 kW/100 LE vagy 96 kW/130 LE. A 74 kW/100 LE kombinált fogyasztása mindössze 4.4-4.2 liter 100 kilométeren. (NEDC-fogyasztás1: városban 5.3-5.1 l/100 km, országúton 4.0-3.6 l/100 km, kombináltan 4.4-4.2 l/100 km, 101-96 g/km CO2; WLTP-fogyasztás2: kombináltan 6.4-5.3 l/100 km, 137-121 g/km CO2, ideiglenes adatok). Az eddigi, 1.4-es turbómotoré (szintén 74 kW/100 LE) kombináltan 5,8-5,4 l/100 km és 132-125 g/km CO2 volt a NEFZ szerint, illetve 6,7-6,5 l/100 km és 151-146 g/km CO2 a WLTP szerint mérve. A 96 kW/130 lóerős verzió – amelynek nem volt megfelelője a Corsa eddigi portfóliójában – is kevesebb üzemanyaggal beéri. (NEDC fogyasztás1: városban 5-4 l/100 km, országúton 4.1-4.0 l/100 km, kombináltan 4.6-4.5 l/100 km, 105-103 g/km CO2; WLTP-fogyasztás2: kombináltan 6.4-5.6 l/100 km, 144-127 g/km CO2, ideiglenes adatok).

Benzinesek széles nyomaték skálával, kiváló rugalmassággal

Az új benzinmotorok nagyon hatékonyak, ugyanakkor tüzesek is. Belső súrlódásukat minimumra csökkentették. A turbó élénk reagálása már alacsony fordulatszámon példás erőkifejtést tesz lehetővé. A 74 kW/100 LE teljesítményű 1,2 literes turbó nyomatéka eléri a 205 newtonmétert, a 96 kW/130 lóerős csúcsváltozaté pedig a 230-at. A mindennapokban ennél is fontosabb, hogy mindkettő nyomatékmaximumának nagy része széles tartományban áll rendelkezésre: 1500 és 3500/perc között legalább 95 százalék. Ez, a jármű csekély súlyával, a kimagasló aerodinamikával és a váltómű optimalizált áttételeivel együtt nagyszerű rugalmasságot eredményez.

Az új motorgeneráció kvantumugrása megmutatkozik a menetteljesítményekben is. Az új Corsa, 96 kW/130 lóerővel 208 km/órás csúcssebességet ér el, míg az előző nemzedéknek 15 százalékkal nagyobb teljesítményre (110 kW/150 LE) volt szüksége hasonló tempóhoz (207 km/óra). 0-ról 100 km/órára 8,7 másodperc alatt rajtol az új, 0,2-vel verve a régit. Hasonlóan pozitív képet rajzol a 74 kW/100 LE teljesítményű 1.2 Turbo: 188 km/órával megy (+ 3 km/óra az azonos erejű 1,4 literes elődhöz képest), és a váltóműtől függően kerek tíz másodperc alatt – eggyel hamarabb – gyorsul nulláról százra (ideiglenes adatok).

A hajtómű tökéletesítései a motorok mellett kiterjedtek az erőátvitelre is:

  • Az 55 kW/75 lóerős bázismotorhoz szériában ötfokozatú sebességváltó jár.
  • Az 1.2-es benzines turbóhoz (74 kW/100 LE) hatfokozatú sebességváltó vagy precízen kapcsoló, az alapjárati lengéseket redukáló, nyolcgangos automata választható. Adaptív programozás és a váltásokat meggyorsító Quickshift-technika állít fel új mércét a B-szegmensben. Az eredmény kiváló, manuális váltásra kormánykerék-billentyűk adnak lehetőséget.
  • A 96 kW/130 LE teljesítményű 1.2 Direct Injection Turbo kizárólag nyolcfokozatú automatával kerül forgalomba.

Hatékony és tiszta az új Corsa dízelmotorja is

A benzinmotorokat 1,5 literes dízel egészíti ki. 75 kW/102 LE teljesítménye és 250 newtonméter nyomatékmaximuma élvezetes vezetést és fürge közlekedést tesz lehetővé. (NEDC-fogyasztás1: városban 3.8-3.7 l/100 km, országúton 3.0-2.9 l/100 km, kombináltan 3.3-3.2 l/100 km, 87-85 g/km CO2; WLTP-fogyasztás2: kombináltan4.6-4.0 l/100 km, 122-104 g/km CO2, ideiglenes adatok).

Az emissziót a motor közelében, egységként beépített passzív oxidációs katalizátor/NOx-elnyelő, AdBlue-befecskendező, SCR katalizátor (Selective Catalytic Reduction) és dízel részecskeszűrő csökkenti. Ezáltal az NOx-emisszió 90 százalékkal megy vissza, és a szilárd részecskék 99,9 százaléka marad a szűrőben. 15 literes AdBlue-tartály teszi fölöslegessé az utántöltögetést a szervizek között.

A villanyautózás kedvelői az új Corsa akkumulátoros-elektromos kivitelét, a Corsa-e modellt választhatják. Ez a moduláris CMP-platformnak (Common Modular Platform) köszönhető, amelynek jóvoltából a Corsa különböző hajtóművekkel kínálható és ugyanazon a futószalagon gyártható.