• Egyéb

Új Ténéré 700

A Ténéré-történet: a kezdetek

A Ténéré gyökerei egészen 1976-ig, az XT500 enduro túra-motorkerékpárok bemutatkozásáig nyúlnak vissza. Az erős nyomatéknak és a kompakt vázkialakításnak köszönhetően a sokoldalú, egyhengeres, 4 ütemű motor azonnali sikertörténetté vált. Az 1970-es években az XT500 a Yamaha egyik legnépszerűbb modellje volt Európa-szerte – csak Franciaországban több mint 60 000 darabot adtunk el belőle a 14 éves gyártási periódus alatt.

Tetszőleges úti célt tesz lehetővé, kialakításuk strapabíró, megbízhatóságuk kiemelkedő: sok motorosnak kalandok teljesen új világát kínálták – és ugyanezeknek a tulajdonságoknak köszönhetően választották a versenyzők az első Párizs-Dakar-ralira, amelyet a francia Cyril Neveu nyert meg a Yamaha XT500-as modelljével. 

Hamar a legstrapabíróbb sivatagi rali-motorkerékpárként híresült el, nem csoda, hogy az XT500 a kalandra vágyó motorosok és raliversenyzők kedvenc modellje lett, és a világ minden pontján az aktív tulajdonosokból álló klubok még ma is a XX. század második felének egyik legfontosabb és legikonikusabb motorkerékpárjaként emlegetik. 

Az 1970-es évek végére az XT legendává vált az európai motorosok körében. 1983-ban a Yamaha bemutatta az XT600Z modellt, a vállalat első Ténéré túra-motorkerékpárját – nevét a tamasek „sivatag”, „vadon” szóról kapta. 

A Ténéré-család folyamatosan fejlődött és bővült, így az 1980-as évek végén bemutatták a kéthengeres XTZ750 Super Ténéré modellt, amelyet a 90-es évek elején az egyhengeres XTZ660 Ténéré követett. Ez idő alatt a Yamaha különböző túra-motorkerékpárjai több Dakar-ralin is győzedelmeskedtek – a 90-es években a francia Stéphane Peterhansel 6 győzelmet aratott az XTZ750 modellre alapozott gyári Yamaha motorjával. 

A Yamaha jelenlegi túra-motorkerékpárjai közé tartozik a 2010-ben bemutatott, kifinomult XT1200Z és az XT1200ZE Super Ténéré modell, valamint az exkluzív, kiváló minőségű XT1200ZE Raid Edition kiadás is.