Újabb díjat nyert a Scania
„Amikor legutóbb megnéztem, akkor láttam, hogy a kampányunk körülbelül 16 millió embert ért el világszerte” – mondja Staffan Arvas, a Scania marketingkommunikációs vezetője.
A Scania Clockot a TBWA svéd reklámügynökséggel dolgozták ki azzal a törekvéssel, hogy nem a szokványos módon, ugyanakkor izgalmasan mutassák be az új járműgenerációt.
„Kihívás elé szerettük volna állítani saját magunkat, és megmutatni, hogy az új termékünk és szolgáltatásaink minden applikáció során kitűnően működnek – még olyan abszurd helyzetben is, amikor tehergépjárművekből egy 24 órán keresztül folyamatosan járó órát alkotunk meg” – tette hozzá Arvas.
A világ első, teljes mértékben tehergépkocsikból álló óráját 2016 júliusában egy spanyol, 70 ezer négyzetméter területű elhagyatott repülőtéren alkották meg, összesen 14 tehergépkocsi és 90 járművezető részvételével. A legnagyobb kihívást az jelentette, hogy a belső tehergépkocsinak állandó 13 km/h sebességet kellett tartania, míg a külső tehergépkocsinak állandó 53 km/h sebességet. A megvalósítás nagy precizitást igényelt, a szervezők folyamatosan figyelték az egyes járművek állapotát, hogy elkerüljék a váratlan leállásokat, valamint minimális szinten tartsák a kopást, illetve az elhasználódást. Az órát öt különböző kameraállásból filmezték, a kampányt pedig a hannoveri IAA haszongépjármű-kiállítással egyidőben mutatták be.
„Hatalmas vállalkozás volt, de a sok befektetés a ránk szegeződött figyelem során megtérült” – említette Arvas. „Láthatjuk, hogy a videó rohamosan terjedt el a célközönségünk körében úgy mint a tehergépjármű és járművezetői fórumok felhasználói között.”
A Cannes Liont néha úgy is nevezik mint a reklámverseny világkupáját, melyen a Scania Clock mind a négy kategóriában kapott jelölést. A Promo & Activition mellett a PR, a Direct és a Cyber kategóriában tudott indulni.