Újabb járatra terjeszti ki a digitális fizetést a BKK

Már az M1-es metrón is elég egy bankkártya vagy egy okoseszköz az utazáshoz

Újabb járaton teszi még gyorsabbá és egyszerűbbé az utazást a Budapesti Közlekedési Központ. A társaság idén júniusban a 100E Repülőtéri Expresszen indította el a Budapest Pay&GO digitálisszolgáltatás tesztidőszakát, amelyetnovember 15-től az M1 metróvonalra is kiterjeszt. A BKK a Mastercard, a Monet+ és a K&H együttműködésével indított tesztidőszak alatt a jegyvásárlás és -érvényesítés egyetlen mozdulattal történik. Ehhez csupán egy bankkártya vagy egy okoseszköz szükséges.

November közepétől már a kisföldalattin (M1-es metró) sincs szükség papíralapú jegyre vagy applikációra, mert elindul a BKK Budapest Pay&GO nevű digitális szolgáltatásának tesztidőszaka az M1-es metrón is. A társaság a Mastercard, a Monet+ és a K&H együttműködésével indított rendszerének köszönhetően a 100E Repülőtéri Expressz járatain kívül már a kontinens első föld alatti vasútvonalán is egy mozdulattal lehet vonaljegyet vásárolni.

Egyre többen használják a Pay&GO-t a 100E buszon

A BKK eltökélt célja, hogy újabb és újabb lépéseket tegyen a digitális fejlesztések területén, amelyekkel egyszerűbbé, vonzóbbá és versenyképesebbé válik a közösségi közlekedés. Ennek az ügyfélközpontú látásmódnak az eredménye többek között a BudapestGO elindítása, de ezt a szemléletet erősíti az időalapú digitális jegyek bevezetése, az automatahálózat modernizálása, valamint a jegyellenőrök munkáját segítő digitális eszközök és megoldások bevezetése is” – hangsúlyozta Diószegi Ágnes, a BKK ügyfélkapcsolati és értékesítési vezérigazgató-helyettese. Hozzátette, a júniusban, a 100E Repülőtéri Expressz járatain elsőként bevezetett digitális fizetési megoldás egyedülállónak számít Magyarországon, de nemzetközileg már gyakran alkalmazott technológiáról van szó. A társaság tapasztalatai alapján a budapesti repülőtéri járaton utazóknak körülbelül már 30 százaléka használja ezt a fajta fizetést. És azok közül, akik így vásárolnak jegyet, minden második utas valamilyen okoseszközzel veszi meg és érvényesíti azt.

Egy mozdulattal akár több jegy

A BKK ügyfeleinek november 15-től a 100E Repülőtéri Expressz mellett az M1-es metrón a jegyvásárláshoz és -érvényesítéshez nincs másra szükségük, mindössze egy érintésmentes fizetési funkcióval rendelkező fizikai vagy digitalizált bankkártyára vagy bármilyen okoseszközre, amit felszállás előtt a bejáratnál elhelyezett készülékhez kell érinteniük.

Az újszerű technológiának köszönhetően nem kell regisztrálni sem applikációban vagy egyéb online felületen, sőt papírjegyet sem kell magunknál tartani. Csoportos utazás esetén egy érintéssel egyszerre akár 5 vonaljegyet lehet venni, a megvásárolt vonaljegyekkel az M1-es metróról másik metróvonalra átszállni is lehetséges.

Miben más a Budapest Pay&Go?

A Budapest Pay&GO nem keverendő össze azokkal a bankkártyaalapú jegyvásárlási megoldásokkal, amelyeket a helyi, illetve az országos közlekedési társaságok már használnak Magyarországon. Ez a digitális szolgáltatás jóval több, mint egy hétköznapi bankkártyás vásárlás, hiszen a tranzakcióval együtt az érvényesítés is egyből megtörténik, de azt nem követi a papíralapú jegy vagy visszaigazolás, az ügyfelek bankkártyája alkalmassá válik arra ugyanakkor, hogy egy esetleges ellenőrzés esetén igazolja az utazási jogosultságot. Így nincs szükség sem papír-, sem online jegyre.

Ma már az ügyfelek, a vásárlók és az utasok is örömmel használják a különféle digitális fizetési megoldásokat, sőt elvárják, hogy így tudjanak fizetni. A K&H élen jár az egyszerű, kényelmes és gyors fizetési megoldások alkalmazásában, ezért is csatlakoztunk örömmel ismét a BKK fejlesztéséhez, amellyel a 100E járat után az M1-es metrón is elérhető ez a megoldás” – mondta el Király Andrea, a K&H Lakossági banki üzletág vezetője.

Nagyon büszkék vagyunk erre a projektre és arra, hogy újabb budapesti járaton lesz elérhető a megoldás. A célunk az, hogy minden kártyabirtokos minden vásárlási helyzetben a számára ideális fizetési megoldást választhassa. Nagyon reméljük, hogy ez a trend folytatódik, és akár a BKK többi járatán, akár más városokban is elterjed a jegyvásárlásnak ez a módja” – emelte ki Eölyüs Endre, a Mastercard Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatója.

A BKK célja, hogy ügyfelei gyorsabban, egyszerűbben vásárolják meg és érvényesítsék jegyüket, illetve hogy a társaság a BudapestGO után egy újabb papírmentes, digitális megoldással népszerűsítse a környezetbarát közösségi közlekedést. Ehhez kiváló tapasztalatgyűjtésre nyújt lehetőséget a most induló projekt. A Budapesti Közlekedési Központ a 100E autóbuszon és az M1-es metrón zajló tesztidőszak végén kiértékeli az eredményeket, és azok ismeretében dönt a további fejlesztési irányokról.

A Budapest Pay&GO használatáról az alábbi linkre kattintva tájékozódhatnak részletesen.

Budapesti Közlekedési Központ

K&H

Mastercard

Monet+