Újra divatba jönnek a kombik

A SUV modellek világszerte megszerezték a legnagyobb szeletet az új autók piacából, olyannyira, hogy a JATO adatai szerint a tavaly januári 33 százalékról az idei januárra 37 százalékra emelkedett piaci részesedésük az Európai Unióban. A Bloomberg hírügynökség viszont azt írta, hogy az elmúlt hat évben 29 százalékkal nőtt az az Egyesült Államokban a kombi értékesítés.

Igaz, a kompakt SUV-kategória 75 százalékkal dicsekedhet, de a tendencia letagadhatatlan. Sőt, bár az USA hagyományosan pickup-ország, a Full-Size (vagyis a legnagyobb) pickupok forgalma csupán 14 százalékkal bővült 2013 eleje és 2018 vége közötti időszakban. Amint a Bloomberg megjegyzi, az autógyártók – felismerve a kereslet élénkülését – sorra jelentkeztek, és az elsők között volt a Volkswagen, amely 2015-ben átvitte az Atlanti-óceánon az új Golf SportWagent. És a folyamat azóta sem állt meg.

De nézzük, mi a helyzet kombi-ügyben a Das WeltAuto háza táján. A hálózat 1100 darabos készletéből több mint 300 a kombi, amelyek között van idei januári Audi A6 Avant Sport 40 TDI S tronic is, mindössze ezer kilométerrel 18 millióért. A többség ára azonban jóval tízmillió forint alatt van. Ha csak a 4-6 millió forintos ársávot tekintjük, még mindig nyolcvan fölött van a kínálat darabszáma, és ezek között is van ezer kilométert futott modell.

Škoda Octavia Combi Style 1.6 CR TDI SCR

A sötétszürke kocsit most februárban helyezték forgalomba, így természetes, hogy az Euro 6 károsanyag kibocsátási osztályba tartozik. Az 1,6 literes turbódízel motor teljesítménye 115 lóerő, és mindössze 109 gramm szén-dioxidot bocsát ki száz kilométerenként.

Az 5,79 millió forintos árért ugyanakkor nagyon gazdag felszereltséget kapunk. Egyebek között a Green Tec csomagot, ami azt jelenti, hogy a Start-Stop rendszerhez fékenergia-visszanyerési technológia társul, így kevesebbet megy a generátor, vagyis kevesebbet fogyaszt az autó. Nem is csoda, hogy a kocsi a kombinált átlagfogyasztása mindössze 4,2 liter.

VW Golf Variant Comfortline BMT 1.4 TSI

Ebből kettő is van a kínálatban: mindkettőt 2018 áprilisában helyezték forgalomba, és a futásteljesítményük 22 ezer kilométer körül van. Az ikrek ára is megegyezik, 5,49 millió forint. A viszonylag magas futásteljesítményért kárpótol viszont a felszereltség, ami sok egyéb mellett a következőket tartalmazza: induláskor automatikusan oldó „Auto-Hold” elektromos rögzítőfék, elektronikus differenciálzár (XDS), elektronikus stabilitás vezérlés (ESP). A kocsit 125 lovas TSI motor hajtja, ami átlagosan 5,4 liter benzint fogyaszt.

Ha viszont olcsóbb autókat keresünk, 4,29 millió forintért találunk egy nem egészen két és fél éves SEAT kombit.

SEAT Leon ST 1.2 TSI Reference Plus S&S

A 2016 novemberi autó nem egészen 59 ezer kilométert tett meg 110 lóerős TSI motorjával. Egyik erőssége a „Reference Plus” csomag, amely révén bekerült a kocsiba a sebességszabályzó automatika (tempomat), a hátsó parkolóradar, a kanyarfény funkcióval ellátott ködlámpa. Mindezek mellett 16 hüvelykes könnyűfém keréktárcsákat is kapott. A biztonságot fokozza a 7 légzsák, amelyek közt térdlégzsák is van.

Škoda Fabia Combi Clever 1.0 Tsi

A fenti Leonhoz hasonlóan 4,29 millió forintért kínálják ezt a tavaly augusztusban forgalomba helyezett, és mindössze 3700 kilométert futott Fabiát. A 999 köbcentis, 95 lóerős motor takarékosságát a Green Tec csomag támogatja, a kombinált átlagfogyasztása nem is több 4,6 liternél. A rengeteg csomagot elnyelő autóhoz nemcsak elektronikus stabilitásvezérlés (ESC) jár, hanem olyan kényelmi felszerelések is, mint a csomagtérben elhelyezett táska-akasztók és rakodórekesz, a kivehető LED-lámpa, valamint a 12 voltos csatlakozó. No meg az esernyő az utasülés alatt.