Vajon kit kellene meggyőzni a Dacia Magyarországnál?
Alig egy hónappal ezelőtt nyitott meg a Duna Autó Renault/Dacia kereskedése..
Az Autóvárosban volt már korábban Renault értékesítési pont, ám néhány évvel ezelőtt az bezárt.
A vadonatúj Dacia/Renault szalon ünnepélyes megnyitóján találkoztam először testközelből a telejesen megújult Dacia Dusterrel.
Maga a Duster az első megjelenése óta igazi nagy kedvenc volt és Kismartoni Péternek, valamint munkatársainak köszönhetően többször, több féle motorváltozattal, felszereltséggel is gyűrhettem a modellt.
Sajnos Petinek egy esztendeje menni kellett a Renault hazai importőrétől és ezzel együtt mi is parkolópályára (vagy inkább lapátra) lettünk téve, így egy tavaly nyári „kisiklás” óta sem Dacia, sem Renault gépek nem jutnak el hozzánk próbára.
A Duna Autó szalonmegnyitón alaposan körbejártam az új Dustert és meg kellett állapítanom, hogy egy igen szép gépet alkottak a mérnökök.
Aztán alig két hete a Renault Budapest meghirdetett egy eseményt, „Dacia Duster Tour” címmel, amire a Teszt a lelke mindennek csapatával közösen mi is jelentkeztünk.
Eljött a múlt szombat, így útnak indultunk, hogy végre megtudjuk, mire képes a masina.
Hamar érkeztünk, így volt időnk még a program kezdete előtt a verőfényes napsütésben körbejárni a Dustereket, illetve a Dacia többi modelljeit.
A megújult, nemcsak utcai terepjáróból volt olyan a teszt helyszínén, ami igazi terepgumikat kapott és látszott rajta, hogy az első tesztnapon is kapott sarat bőven.
Volt olyan is, ami sima utcai gumikkal, de kissé sárosan várta a program kezdetét és a tesztvezetők hadát.
Volt továbbá olyan, ami külső fellépőt kapott.
Be kell vallanom, a „fellépős változatnál”, szerintem (!) az optikai tuningoláson kívül semmi értelme nincs a kinti lépcsőnek.
Én tuti nem mernék rálépni, ráadásul az „átlépőképességéből” is veszít ezzel az autó.
Ja, és azt se felejtsük, hogy a be-, és kiszállásnál is csak akadályozza az embert a „tuningolás”.
De, hogy is szoktuk a teszteknél?
Ja, megvan!
Ne rohanjunk ennyire előre!
Ne rohanjunk, mert a terepjárás eleve nem rohanás, ráadásul a terepgumis változattal kezdődött a próba, amit meg is fürdettünk a sárban.
Mondjuk az, hogy meg is fürdettünk, kissé túlzás, elvégre Peti például a nagy sártenger előtt kiszállt a kocsiból, hogy remek fotókat készítsen az úszásról.
Ráadásul ezen a programon a durva terepen nem vezethettek a tesztelők, hanem Palánkai Gellért és a televízióból is ismert „dragmotoros” Tóth Zoli, Driving Experience Kft. vállalkozásának egyik instruktőre vitte szépen sorban az embereket az igazi megpróbáltatások közé.
Volt ott emelkedő, lejtő, tankok által kijárt nyomvájú – szóval, minden, mi szemnek szájnak ingere.
És az új Duster mindenhol szépen, megbízhatóan tette a dolgát.
A lejtmenetvezérlő nagyon finoman engedte lefelé az autót, a direkt terepfokozatba kapcsoláskor pedig a sártengerben, illetve egy igen meredek, hepe-hupás emelkedőn is simán feljött a gép.
Oké!
Igen, tudjuk, hogy ehhez azért kellettek azok a bizonyos terepgumik is…
Az automata, dízel, fulos változat ezzel ki is lett pipálva.
A folytatásban a benzines, manuális, 110 pacis, nem teljesen felszerelt, ám kívülről fellépőt kapott modellbe ültünk, hogy először egy jó poros, földes terep-, majd egy rutinpályán nézzük meg, miként is viselkedik a gép.
Ekkor már én vezettem, míg Peti tovább lőtte a képeket.
Az új Dustert pillanatok alatt magára szabhatja az ember.
Az ülések nagyon kényelmesek és igen jó oldaltartásúak. (Ebben is nagyot fejlődött elődjéhez képest a masina.)
A hátsó traktusban van elég fej-, és válltér. Véleményem szerint négy felnőtt akár hosszabb útra is bátran elindulhat, hisz’ kényelmesen elférnek.
A csomagtartó mérete megfelelő és az autó magasságának köszönhetően könnyedén pakolhatunk be-ki a Duster hátsójából/ba.
A rövid teszteket követően még megnéztük a kiállított harci járműveket is, majd indultunk hazafelé és azon morfondíroztunk, hogy vajon kit kell meggyőzni ahhoz a Dacia Magyarországnál, hogy újra kaphassunk tesztautókat egy-egy hétre…
Mert tényleg nagyon használható, szerethető gépeket forgalmaznak.
Nem utolsó sorban igen zseniális ár-érték aránnyal…
http://tesztalelkemindennek.hu/category/jarmu/