Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

Vajon kit kellene meggyőzni a Dacia Magyarországnál?

Posted on 2018.04.23.2021.11.29. By Iroda Távirati

Alig egy hónappal ezelőtt nyitott meg a  Duna Autó Renault/Dacia kereskedése..

Az Autóvárosban volt már korábban Renault értékesítési pont, ám néhány évvel ezelőtt az bezárt.
A vadonatúj Dacia/Renault  szalon ünnepélyes megnyitóján találkoztam először testközelből a telejesen megújult Dacia Dusterrel.

Maga a  Duster az első megjelenése óta igazi nagy kedvenc volt és Kismartoni Péternek, valamint munkatársainak köszönhetően többször, több féle motorváltozattal, felszereltséggel is gyűrhettem a modellt.

Sajnos Petinek egy esztendeje menni kellett a Renault hazai importőrétől és ezzel együtt mi is parkolópályára (vagy inkább lapátra) lettünk téve, így egy tavaly nyári “kisiklás” óta sem Dacia, sem Renault gépek nem jutnak el hozzánk próbára.

A Duna Autó szalonmegnyitón alaposan körbejártam az új Dustert és meg kellett állapítanom, hogy egy igen szép gépet alkottak a mérnökök.
Aztán alig két hete a  Renault Budapest  meghirdetett egy eseményt, “Dacia Duster Tour” címmel, amire a Teszt a lelke mindennek csapatával közösen mi is jelentkeztünk.

Eljött a múlt szombat, így útnak indultunk, hogy végre megtudjuk, mire képes a masina.

Hamar érkeztünk, így volt időnk még a program kezdete előtt a verőfényes napsütésben körbejárni a Dustereket, illetve a Dacia többi modelljeit.
A megújult, nemcsak utcai terepjáróból volt olyan a teszt helyszínén, ami igazi terepgumikat kapott és látszott rajta, hogy az első tesztnapon is kapott sarat bőven.
Volt olyan is, ami sima utcai gumikkal, de kissé sárosan várta a program kezdetét és a tesztvezetők hadát.
Volt továbbá olyan, ami külső fellépőt kapott.

Be kell vallanom, a “fellépős változatnál”, szerintem (!) az optikai tuningoláson kívül semmi értelme nincs a kinti lépcsőnek.
Én tuti nem mernék rálépni, ráadásul az “átlépőképességéből” is veszít ezzel az autó.
Ja, és azt se felejtsük, hogy a be-, és kiszállásnál is csak akadályozza az embert a “tuningolás”.

De, hogy is szoktuk a teszteknél?
Ja, megvan!

Ne rohanjunk ennyire előre!

Ne rohanjunk, mert a terepjárás eleve nem rohanás, ráadásul a terepgumis változattal kezdődött a próba, amit meg is fürdettünk a sárban.

Mondjuk az, hogy meg is fürdettünk, kissé túlzás, elvégre Peti például a nagy sártenger előtt kiszállt a kocsiból, hogy remek fotókat készítsen az úszásról.


Ráadásul ezen a programon a durva terepen nem vezethettek a tesztelők, hanem Palánkai Gellért és a televízióból is ismert “dragmotoros” Tóth Zoli, Driving Experience Kft. vállalkozásának egyik instruktőre vitte szépen sorban az embereket az igazi megpróbáltatások közé.

Volt ott emelkedő, lejtő, tankok által kijárt nyomvájú – szóval, minden, mi szemnek szájnak ingere.

És az új Duster mindenhol szépen, megbízhatóan tette a dolgát.
A lejtmenetvezérlő nagyon finoman engedte lefelé az autót, a direkt terepfokozatba kapcsoláskor pedig a sártengerben, illetve egy igen meredek, hepe-hupás emelkedőn is simán feljött a gép.

Oké!
Igen, tudjuk, hogy ehhez azért kellettek azok a bizonyos terepgumik is…

Az automata, dízel, fulos változat ezzel ki is lett pipálva.
A folytatásban a benzines, manuális, 110 pacis, nem teljesen felszerelt, ám kívülről fellépőt kapott modellbe ültünk, hogy először egy jó poros, földes terep-, majd egy rutinpályán nézzük meg, miként is viselkedik a gép.

Ekkor már én vezettem, míg Peti tovább lőtte a képeket.

Az új Dustert pillanatok alatt magára szabhatja az ember.
Az ülések nagyon kényelmesek és igen jó oldaltartásúak. (Ebben is nagyot fejlődött elődjéhez képest a masina.)
A hátsó traktusban van elég fej-, és válltér. Véleményem szerint négy felnőtt akár hosszabb útra is bátran elindulhat, hisz’ kényelmesen elférnek.
A csomagtartó mérete megfelelő és az autó magasságának köszönhetően könnyedén pakolhatunk be-ki a Duster hátsójából/ba.

A rövid teszteket követően még megnéztük a kiállított harci járműveket is, majd indultunk hazafelé és azon morfondíroztunk, hogy vajon kit kell meggyőzni ahhoz a Dacia Magyarországnál, hogy újra kaphassunk tesztautókat egy-egy hétre…

Mert tényleg nagyon használható, szerethető gépeket forgalmaznak.
Nem utolsó sorban igen zseniális ár-érték aránnyal…

http://tesztalelkemindennek.hu/category/jarmu/

 

Hírek

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Halálos baleset történt Bócsa közelében
Next Post: Tassi Attila már csak a Hungaroringre koncentrál

Kapcsolódó cikkek

  • Turán Frigyesék versenyautója volt a legjobb a virtuális térben Ctrl+C - Ctrl+V
  • Új képzési dátumok a BILSTEIN Akadémia „virtuális kiadásához” Ctrl+C - Ctrl+V
  • Hódít az online vásárlás az autópálya-matricák esetében is Hírek
  • Elindul a pesti körvasúti megállók tervezése Hírek
  • Óvodások rajzai köszöntik az édesanyákat a megállókban anyák napja alkalmából Ctrl+C - Ctrl+V
  • A Bridgestone egyedi Potenza Sport abroncsokat fejleszt a Maserati új Grecale D-UV modelljére Ctrl+C - Ctrl+V

Keresés

2023. március
hKscpsv
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031 
« febr    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • Parov Stelar Debrecenben
  • Egész évben a PENNY-vel főzhetnek
  • Így vészeld át az óraátállítást!
  • Ismét mozikban a Veszett a világ
  • Ezek az idei év fitnesztrendjei
  • Van képünk hozzá (23.03.23.) – Alpine A110 S
  • Van képünk hozzá (23.03.22.) – MG4
  • Petőfi Sándor kutyája éve még BKV-zni is megtanult
  • Van képünk hozzá (23.03.21.) – Bronco
  • Neves társaságba került Alonso a századik dobogós helyezésével
  • A hétvégén tesztelik a biztonsági rendszereket
  • A teszteredmények után az ADAC veszélyesnek tart hét nyári abroncsot
  • A Toyota Highlander így teljesítette az IIHS töréstesztet
  • Táborfalván tesztelik a Magyar Honvédségben rendszeresített kézifegyvereket
  • A Mustang név “meggyalázása” jól teljesítette IIHS töréstesztet
  • Tovább folytatódik az együttműködés az RTL népszerű reggeli műsorával
  • Így készül a Kanelbulle
  • Visszahívnak egy a Danone OIKOS Görög élőflórás joghurtot
  • Mautner Zsófi főzelékeit ízlelgette a világhírű séf
  • Nehéz manipulálni a bacont
  • Megérkezett hazánkba is a frissített DS 3 és DS 7
  • Gondoltad volna, milyen nehézségekkel/veszélyekkel kell megküzdenie egy látássérült embernek a mindennapi közlekedésben?!
  • ASA…
  • Az Evolveo Z5 Strongphone-t is “megleste” Sanyi (Videóval!)
  • Az e-Power után röviden az e-Pedálról is
  • Alpine A110 S
  • A frissített DS 7-essel is gurultunk
  • DS 3 bemutatón jártunk
  • Túl a háromszázezren
  • Nagyon röviden a dízel Astráról (is)
  • 2023-ban számtalan program várja az élménymotorozás szerelmeseit Ctrl+C - Ctrl+V
  • BMW Motorrad International GS Trophy 2024 Namíbia Ctrl+C - Ctrl+V
  • A BMW R 18 Iron Annie egy fantasztikus, repülőgépek által ihletett egyedi motorkerékpár Bemutató
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 fotócsokor Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 képgaléria Hírek
  • A Harley-sok Egerbe mennek és újraélesztenék a Berva mopeded Ctrl+C - Ctrl+V
  • Fotókon a Brabus KTM 1300 R Edition 23 Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 Bemutató

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT