Van még remény!
A Mazda mára szinte egyedül maradt az igazán innovatív, a „világgal szembe menő” autótervezési stratégiájával, és nem csak „papíron” teszi ezt, hanem a gyakorlatban is, amire példa a friss fejlesztésű dízelmotoros CX60 is. A jövőről is saját elképzelésük van, aminek része a villanymotor is, de nem csak az! Még – hivatalosan – nem az MX-5 5. generációjának hírnöke, de nem is nehéz belelátni a roadstert az Iconic SP koncepcióba, amit kéttárcsás, „mindennel” is üzemelő – benzin, gáz, hidrogén, stb. – bolygódugattyús, belsőégésű motor, valamint villanymotor is hajt.
A gyári közlemény szerint ez egy kompakt sportautó-koncepció, amelyet úgy terveztek, hogy képes legyen alkalmazkodni egy új korszakhoz, miközben megfelel az ügyfelek vezetés és autók iránti rajongásának.
Fontos eleme az alacsonyra tervezett súlypont, amelyet úgy valósítottak meg, hogy a könnyű és kompakt bolygódugattyús motort az autó közepén helyezték el.
A kétrotoros bolygódugattyús plusz elektromotoros rendszer egy rendkívül jól skálázható, rugalmas elrendezésű hajtást eredményez, amely többféle üzemanyagot, köztük hidrogént is képes elégetni, így ideálisan illeszkedik a Mazda sportautó-kínálatához.
A koncepciót felfedve, Masahiro Moro, a Mazda elnök-vezérigazgatója így nyilatkozott: „Rajongunk az MX-5-ötért, és a világ is imádja az MX-5-öt. Az elektrifikáció korában eltökélt szándékunk, hogy életben tartsuk a vezetés örömét, amelyet az MX-5 is nyújt. Az Iconic SP a kettős bolygódugattyús EV hajtásláncával a mi álommegoldásunk. Egy álom, amelynek megvalósításáért keményen fogunk dolgozni. A Mazda mindig olyan járműveket fog alkotni, amelyek emlékeztetik az embereket arra, hogy az autózás színtiszta öröm és az életük nélkülözhetetlen részét képezi.”
Forrás: street rádió