Véget értek a budai és a XIII. kerületi munkák – kerékpáros bla-bla-bla

A #karigeripropaganda szerint biztonságosabban lehet kerékpározni a térségben

Biztonságosabban és kényelmesebben lehet kerékpározni a II., a III. és a XIII. kerület közlekedését meghatározó, európai uniós forrásból finanszírozott fejlesztéseknek köszönhetően. A most lezajlott beruházások keretében új kapcsolat létesült a Margit híd és az Árpád híd között az Árpád fejedelem útján, valamint többek között átalakították a Serfőző utca és az Árpád fejedelem útja kereszteződését is, amely a legvédtelenebb úthasználók számára is biztonságosabb lett.

Jelentős közlekedési fejlesztések valósultak meg a II., a III. és a XIII. kerületben a Felhévíz, Újlak, Óbuda, Újlipótváros és Vizafogó területén. A beruházás révén több kereszteződésben és útszakaszon biztonságosabban lehet közlekedni, valamint egy fontos, hiányzó kerékpáros hálózati elem jött létre: biztonságosan kerékpározható útvonal vezet a Margit hídtól a Szentlélek téren át a Vörösvári út, a Körte utca és az Ágoston utca csomópontjáig. Az új útvonalnak köszönhetően a Margit hídtól északra kerékpárral közlekedők közvetlenül is elérhetik az Árpád fejedelem útja mentén lévő forgalomvonzó létesítményeket, valamint a kerékpárfogalmi hálózat már meglévő szakaszait.

A beavatkozásoknak köszönhetően:

• biztonságosabban lehet kerékpározni a főútvonalakon, az Árpád fejedelem útján új, egybefüggő kerékpározható útvonal jött létre a Germanus Gyula parktól a Szentlélek téren át egészen a Flórián térig;

• a Flórián téren megvalósult kerékpárút-átvezetés régóta hiányzó kapcsolatot pótol a Vörösvári út, valamint az Árpád fejedelem útja és az Árpád híd között;

• új csomóponti átvezetések megvalósításával vagy a már meglévők átalakításával biztonságosabban lehet közlekedni a Váci úti és a Vörösvári úti kereszteződésekben, illetve a Viza utca és a Népfürdő utca csomópontjában régóta megvalósítani kívánt fejlesztéssel biztonságosabbá vált a gyalogosok és a kerékpárral közlekedők átkelése a Duna-part és a sűrűn lakott belsőbb területek között;

• a Margitsziget északi részén irányhelyes kerékpársávok segítik az Árpád hídra a fel- és a lehajtást;

• több egyirányú utca megnyílt a kétirányú kerékpáros-forgalom előtt a XIII. kerületben.

A projekt tervezésekor a BKK szempontja az volt, hogy gyors és biztonságos közlekedési kapcsolatok jöjjenek létre, és a megvalósuló kerékpáros útvonalak csatlakozzanak a kerékpárfogalmi hálózat jelenlegi, illetve tervezett szakaszaihoz. Fontos, hogy a mindennapi ügyintézés, a munkába, óvodába vagy iskolába járás kerékpárral is minden korosztálynak elérhető legyen, illetve a fejlesztések hatására egyre többen döntsenek a kerékpározás mellett, akár a közösségi közlekedéssel társítva is. Szintén a kerületi fejlesztések célja, hogy ösztönözze a fővárosban közlekedőket a MOL Bubi közbringa-szolgáltatás igénybevételére.

Rendezett, biztonságos körülmények Óbudán

A beruházás egyik kiemelt helyszíne a Serfőző utca–Árpád fejedelem útja kereszteződése volt, ahol a nyáron halálos kimenetelű kerékpáros-gázolás történt. A közúti közlekedés veszélyeinek csökkentésére a csomópontban a BKK

• megemelte és leszűkítette az útpályát a Serfőző utcából az Árpád fejedelem útjára jobbra kanyarodó sávban, ami elősegíti és arra ösztönzi a gépjárművezetőket, hogy lassabban haladjanak át a kereszteződésen;

• piros útburkolati jellel tette láthatóbbá mindkét kanyarodósávban a kerékpárút átvezetését, illetve a kerékpárral az ebbe az irányba közlekedők elsőbbségét;

• irányhelyes kerékpársávot jelölt ki az Árpád fejedelem útján a városhatár irányába;

• taktilis figyelmeztető és tájékoztató burkolatot kialakítva biztosítja az akadálymentes és biztonságos gyalogosközlekedést;

• kicserélte a háromszögsziget aszfaltburkolatát, valamint

• korszerűsítette a közvilágítást.

Célegyenesbe ért a fejlesztési program

A beruházás egy nagyobb fejlesztési program része:

a XV. kerületben,

Kispesten,

Pesterzsébeten,

Újbudán és

• Kőbányán a közlekedők már birtokukba vehették az új útszakaszokat.

Az Európai Unió támogatásával a Versenyképes Közép-Magyarország Operatív Program (VEKOP) keretében érkező források lehetőséget teremtenek arra, hogy kerékpárosbaráttá alakítsuk a fővárosi úthálózat bizonyos részeit. A VEKOP-támogatású budapesti kerékpáros fejlesztésekről bővebben a BKK aloldalán olvashat.

Tovább nőhet a fenntartható közlekedési eszközökkel megtett utazások aránya a fővárosban

A BKK a Fővárosi Önkormányzattal szorosan együttműködve igyekszik megteremteni annak a feltételét, hogy a közlekedők mindig az úti céljuknak és igényeiknek legmegfelelőbb közlekedési módot választhassák. A főváros közlekedési fejlesztéseit összefoglaló, idén felülvizsgált és a Fővárosi Közgyűlés által októberben ellenszavazat nélkül elfogadott Budapesti Mobilitási Terv (BMT) a közösségi közlekedés, a kerékpározás és a gyaloglás előnyben részesítését tűzi ki célul, hogy fővárosunk élhetőbb, még inkább ember- és környezetbarát legyen.

Budapesti Közlekedési Központ

Biztonságosnak kamuzott kerékpárutakat alakítottak ki a XX. kerületben