• Egyéb

Versenymérnökök fejlesztik a legújabb Lexus sportszedánt

A Gazoo Racing a Toyota motorsport-tevékenységeiért felelős részlegeként számos közúti modell harciasításában vett már részt, most azonban számukra is új feladatot kaptak: luxusautóból kell sportmodellt faragniuk.

Aki korábban nem hallott a Gazoo Racingről, a Toyota Yaris GRMN kapcsán bizonyára találkozott a nevükkel: ők feleltek a WRC rali-világbajnokságra kifejlesztett Yaris versenyautó utcai homológ kiadásáért. Most viszont a modellpaletta másik végpontján elhelyezkedő Lexus GS luxusszedán sportverziójának értő kialakítását bízták rájuk.

Az első generációs GS F a maga kézzel összeszerelt, 5.0 literes, V8-as motorjával, 477 lóerős teljesítményével, 270 km/h végsebességével és 4,6 másodperces gyorsulásával a prémium sportszedánok piacának különleges és versenyképes képviselője. A Gazoo Racing képbe kerülésével azonban egészen más alapokra helyeződhet a modell.

A Gazoo Racing minden fejlesztésénél az önfeledt vezetési élmény, ha úgy tetszik, a játékosság az első számú szempont, és ennek a Lexus esetében is így kell lennie. Így a hátsó kerekek minél tökéletesebb tapadása, a részletgazdag visszajelzés és a pontosan kitapasztalható határtartomány mellett erre a további tömegcsökkentésre kell törekednünk.” – mondta el amerikai újságírókkal beszélgetve Shigeki Tomoyama, a Gazoo Racing elnöke.

A GS F szedán egyébként csak az első epizód lesz egy hosszúnak és gyümölcsözőnek ígérkező együttműködésben, a Gazoo Racing ugyanis a jövőben a Lexus F sportrészlegének állandó partnereként fog tevékenykedni. Ennek során nemcsak a versenypályákon szerzett tapasztalataikat hasznosíthatják, hanem az olyan, szintén utcai modellek fejlesztése során kidolgozott megoldásokat is bevethetik, mint a hamarosan színre lépő, régen várt Toyota Supra, amelynek végső hangolását szintén a Gazoo Racing végzi, Akio Toyoda elnök-vezérigazgató személyes felügyelet alatt.

Fotók: Toyota, Lexus