Világjáró négykarikás motoros

Tíz éves jubileumát ünnepli Gáti Csaba. 2013-ban csatlakozott a négykarikás vállalathoz, és azon belül a járműgyártás csapatát erősítette évekig.

„Az utómunka területén kezdtem az Audis pályafutásomat, ebből kifolyólag viszonylag sokat utaztam a telephelyek között.”

„A márka világszintű telephelyein gyártott autóinak utómunkáival foglalkoztam, ha visszahívásról vagy csak alkatrész cseréről volt szó. A nemzetközi feladat azért is volt jó, mert mindig szerettem világot látni, a munkám pedig apropót adott. Ebben az időszakban eljutottam Ingolstadtba, Brüsszelbe és Pozsonyba is.”

Ezt követően került a BEMI raktárba, ami az Audi Hungaria  központi nagy raktára. „Előtte is dolgoztam már logisztikában, raktárban, úgyhogy nem volt számomra idegen a környezet. Ennek már hat éve, azóta csapatkoordinátorként dolgozom.”

„A BEMI raktár az egész Audi Hungariát, emellett javarészt a motorgyártást támogatja. Konkrétan alkatrészek és segédanyagok raktározásával foglalkozunk. A motorgyárat illetően gyártósorokon lévő gépekhez tárolunk alkatrészeket: alátéttől a robotokig. A Covid járvány idején a maszkokat is mi biztosítottuk gyárszinten. Tehát minden, ami a gyártással, vagy munkavédelemmel kapcsolatos, az hozzánk tartozik. Elég komplex a feladatunk, átfogó munkakörben dolgozunk, emellett pedig most fogtunk bele egy nagy átépítésbe, amellyel hosszú távon biztosítjuk az Audi Hungária raktározási igényeit, figyelembe véve a jövőbeli projekteket, modernebb raktározási rendszert fogunk kiépíteni.”

Az Audi Hungaria a világ legnagyobb motorgyára és hamarosan az első olyan Audi telephely lesz, ahol több márka modelljeit gyártják. Nemrég elindult a legújabb elektromos motorcsalád, a PPE (Premium Platform Electric) sorozatgyártása a vállalatnál, melyből Gáti Csabáék is kivették a részüket.

„Mi a gyártást támogatjuk; arra kell felkészülni, hogy milyen gépsorok épülnek be és azokhoz milyen alkatrészekre van szüksége a vállalatnak. Novemberben indult a PPE, amire szintén fel kellett készülnünk, hogy a polcokon legyen minden szükséges elem.” -emelte ki a csoportkoordinátor.

Gáti Csaba elmondta, hogy nagyfokú kreativitást és rugalmasságot igényel mindenkitől ez a munkakör.

„Tizenkétezer munkatárs kiszolgálásáért felelünk, mindenkihez eljutunk, aki az Audi Hungariánál dolgozik. Azt szoktuk viccesen mondani, hogy mindenhez is értünk, mindent is tartunk” – mondta mosolyogva a szakember.

Gáti Csaba életében az utazás már csak hobbi, inkább szenvedély szinten szerepel, hiszen munkája maximálisan Győrhöz köti, viszont szabadidejében több tízezer kilométert is megtesz kétkerekű motorja hátán.

„Az utazás szeretete és a motorozás nálam kéz a kézben jár. Huszonhét évvel ezelőtt ültem először motorra, azóta szinte elválaszthatatlanok vagyunk. A feleségem is gyakran velem tart a motoros kalandtúrákon, de vannak olyan utak, amiket csak egyedül járok be. Nagyon ritkán repülünk, csak olyan esetekben, ahova lehetetlen lenne két keréken eljutni. Az elmúlt 27 év alatt több mint 625 ezer kilométert tettem meg motoron, amelyből épp a kilencediket használom. 45 országban jártam, többek között Afrikában, Mauritániában, Malin, Marokkóban, Grúziában, Korzikán, Montenegróban, Törökországban – sorolta a világutazó Audis, aki csak az elmúlt négy évben 120 ezer kilométert tett meg a világban. Ezzel a teljesítménnyel háromszor megkerülte a Földet.”

„Nagyon szeretem Afrikát és Ázsiát, a Közel-Keletet; általában ezek közül választom ki az úticélom. Három éve vezetek egy blogot a Facebookon, illetve Youtube-on is vannak fent videóim. Barátok, motoros társak biztatására kezdtem el beszámolókat írni, videós tartalmakat készíteni. Még gyerekcipőben jár The Guri -A motoros utazó oldalam, de elértem a több ezres követőbázist. Igyekszem több információt átadni mindenkinek, emiatt próbálom úgy felépíteni ezeket a videókat, hogy olyan dolgokat is megmutassak, átadjak a nézőknek, olvasóknak, amit máshol nem találnak meg, pedig fontos lenne tudniuk.”

A felfedező motoros a téli időszakot mindig tervezéssel tölti, hiszen igen csak utána kell néznie, milyen kultúra várja a következő desztinációnál. Például milyen öltözködési vagy vallási előírások vannak.

„A szervezés mindig 100 százalékkal, 1000 fokon történik, viszont nem lehet mindent előre megtervezni. Több dolog, például a forgalom vagy a szállás is egy idő után kiszámíthatatlan. Kreatívnak kell lenni, hogyha műszaki hiba, vagy defekt lassítja le az utam. Mindenre felkészülök, sátrat és szerszámokat is viszek magammal.” – mondta nevetve Gáti Csaba.

„Sokszor segítenek a helyiek, szerencsére a legtöbbször találunk közös nyelvet, de ha mégsem beszélnék az angolt, vagy a németet, akkor az ikonokra támaszkodom. Kis papír lapokat viszek magammal az utazásokra, mint szállásikon, pénzváltóikon, vagy ha szerviz kell, lemerül az akkumulátor, akkor is tudjak segítséget kérni. Grúziában senki nem beszél angolul, tehát ott ezekkel az ikonokkal jól boldogultam.”

Egyik legemlékezetesebb és legmegdöbbentőbb pillanata Afrikában, Mauritániában esett meg vele, amikor defektet kapott. „Sajnos olyan szerencsétlenül történt, hogy nem tudtam az úton mit kezdeni vele. A helyiek egy kis bádog bódéhoz vittek, majd bemutatták, hogy ő a gumis. Az mondta a szerelő hogy ő ezzel nem tud mit kezdeni, de megvarrja. Fel is tettem a kérdést: Varrni? Azt mégis hogyan gondolja? Őszintén szólva, sosem hittem volna, hogy ez működni fog. Speciális fémszálakat vett elő, amivel megerősítette gumit, majd vastag zsákvarró anyaggal befoltozta a motorom abroncsát. Szerencsére volt nálam belső gumi, így gyakorlatilag közös erővel orvosoltuk a problémát. Spanyolországig jutottam a varrott gumival, ott már inkább lecseréltem biztonságosabb megoldásra.”

Kalandjai során igyekszik beolvadni a helyiek közé. „Kerülöm a tipikus turista helyeket, a felkapott éttermeket, inkább azokat az élményeket keresem, amit csak azok élhetnek át, akik az adott helyen élnek. Sokat segít az is, hogy nyitott vagyok és gyorsan, könnyedén megtalálom az emberekkel a közös hangot.”

Magyarországon a kalandmotorozás szűk réteget vonz, Gáti Csaba szerint két tucat ember az, aki ilyen utakra elindul két keréken. De a kollégáit már sikerült megfertőznie lelkesedésével, túráztak együtt Ausztriában és Szlovéniában is.