Világpremier az új BMW M8 Coupé és az új BMW M8 Cabrio modellpárosában
Premier a BMW M8 sportmodellben: integrált fékrendszer pontos pedál-visszajelzésekkel és BMW M-specifikus konfigurálhatósággal
Az új BMW M8 sportmodellben debütáló, BMW M-specifikus fékrendszer a fékezési karakterisztika egyedi hangolásának lehetőségét váltja valóra. Az innovatív technológia segítségével a bajor prémiumgyártó ügyfelei egyetlen rendszeren keresztül, a vezetési szituáció függvényében állíthatják be a fékrendszer reagálási sebességét, erősségét és vezérlőfunkcióit. Az integrált fékrendszer hozzávetőlegesen két kilogrammal csökkenti a jármű rugózatlan tömegét és vákuum-mentes fékhatás-erősítővel fokozza a modell hatékonyságát. Az optimális lassuláshoz szükséges féknyomást egy elektromos egység állítja elő, amely intenzívebb működést, a menetstabilizáló rendszerekkel pedig jelentősen gyorsabb és pontosabb együttműködést garantál.
Az integrált fékrendszer lassító hatását a bajor prémiumgyártó ügyfelei tökéletesen személyre szabhatják, miközben a rendszer minden vezetési szituációban pontos pedál-visszajelzéseket ad. Utóbbiakra sem a nedves útviszonyok, sem az oldalirányú gyorsulási hatások, sem a magasabb fékhőmérsékletek nincsenek hatással. A pontos pedál-visszajelzések eközben minden pillanatban tökéletes fékerő-adagolhatóságot garantálnak.
A BMW M modellek számára kifejlesztett, új fékrendszer kétféle pedál-visszajelzési lehetőséget is kínál: a fékpedál érzékenységét COMFORT és SPORT karakterisztika szerint állíthatják be a bajor prémiummárka ügyfelei. Amíg előbbi a komfortos vezetési élmény működési elvét részesíti előnyben, addig utóbbi már a pedál legenyhébb érintésére is végtelenül közvetlen, azonnali fékhatással reagál. Eme innovatív rendszer az alapfelszereltségként kínált BMW M fékekkel és az opcionális extrafelszereltség részeként elérhető BMW M karbon-kerámia fékekkel is kiválóan együttműködik az új BMW M8 sportmodellben.
Színtiszta vezetési élmény az innováció erejével: az „M Mode” gomb
A „Setup” gomb által felkínált vadonatúj járműbeállítási lehetőségek mellett az új BMW M8 a nyolcfokozatú Steptronic automataváltó karakterisztikájának és az erőforrás hangjának beállítását is lehetővé teszi, előbbit az előválasztó karon elhelyezett Drivelogic gomb, utóbbit pedig a középkonzolon elhelyezett különálló gomb segítségével. A menetstabilizáló rendszerek érzékenységét csökkentő és kontrollált járműcsúsztatásokat is lehetővé tevő M Dinamikus Mód (MDM – M Dynamic Mode), valamint a dinamikus menetstabilizáló rendszert (DSC – Dynamic Stability Control) kikapcsoló „DSC Off” funkció ugyancsak külön gombot kapott.
A BMW M GmbH új zászlóshajóinak egyik legnagyobb újítása ugyanakkor a középkonzolon elhelyezett „M Mode” gomb, amelynek segítségével a bajor prémiumgyártó ügyfelei személyes preferenciáik szerint állíthatják át a vezetést támogató rendszerek működési elvét, illetve a teljes mértékben digitális műszeregység és a BMW Head-up kijelző párosának megjelenített tartalmát. Az „M Mode” gomb megnyomásával az új BMW M8 Coupé és az új BMW M8 Cabrio vezetői a ROAD és a SPORT üzemmódok között választhatnak, amely az új BMW M8 Competition Coupé és az új BMW M8 Competition Cabrio modellpáros esetén TRACK üzemmóddal egészül ki. Mindhárom opció az adott vezetési szituáció függvényében fokozza a BMW M modellek által fémjelzett vezetési élményt. Az opciók változtatásával a kijelzőkön megjelenített tartalmak és információk is változnak, a vezetést támogató rendszerek menetbiztonsági közbeavatkozásai pedig – úgy mint az aktív fékezés vagy az aktív kormányzás – minimálisra csökkennek, vagy teljesen megszűnnek.
Az alapértelmezett beállításként aktiválódó ROAD üzemmód esetén az alapfelszereltségként és opcionális extrafelszereltségként működő vezetést támogató rendszerek egytől egyig bekapcsolnak. Az „M Mode” gomb egyszeri megnyomásával azonnal aktiválódik a SPORT üzemmód, amely a bajor prémiumgyártó ügyfelei által konfigurált szisztéma szerint működteti a fedélzeti vezetést támogató rendszereket. A technológia ilyenkor az adott útszakaszra vonatkozó sebességkorlátozásokról és előzési tilalmakról is csupán figyelmeztető jelzéseket küld, miközben a vezetést támogató rendszerek összes fékezési és kormányzási közbeavatkozását kikapcsolja – kivéve az automata fékező funkcióval dolgozó, ütközésre figyelmeztető rendszer (Collision Warning with braking function) és a kikerülési segédlet (Evasion Aid) esetében.
SPORT üzemmódban a teljes mértékben digitális műszeregység és a BMW Head-up kijelző is a vadonatúj M View megjelenítés szerint dolgozik. A technológia ilyenkor csupán a sportos vezetéshez szükséges legfontosabb információkat jeleníti meg, így a BMW M-specifikus fordulatszámmérőt, az ideális sebességváltás kijelzését, a digitális sebességmérőt és az aktuális sebességi fokozatot. A műszeregység bal és jobb oldalán ezzel párhuzamosan a hűtőfolyadék hőmérséklete, a turbófeltöltő töltési nyomása, a gumiabroncsok állapota és a hosszanti-, illetve oldalirányú gyorsulás mértéke látható. A BMW Head-up kijelző tartalma ez esetben csupán a fordulatszámmérőre, az ideális sebességváltás kijelzésére, a navigációs rendszer iránymutatásaira és távolsági figyelmeztetéseire, az aktuális tempóra és sebességi fokozatra, illetve a sebességkorlátozásokra figyelmeztető rendszer (Speed Limit Info) korlátozásaira és előzési tilalmaira koncenrálódik. Az „M Mode” gomb ismételt megnyomásával a rendszer az alapértelmezett beállításként aktiválódó ROAD üzemmódra vált át.
Az „M Mode” gomb hosszabb megnyomásával kelthető életre a kifejezetten versenypályás használatra kifejlesztett TRACK üzemmód, azonban csak az új BMW M8 Competition Coupé és az új BMW M8 Competition Cabrio modellpáros esetében. Az opció aktiválását a vezetőknek a BMW iDrive vezérlőtárcsa megnyomásával is meg kell erősíteniük, a technológia ugyanis ez esetben az összes komfort- és biztonságfokozó vezetést támogató rendszert kikapcsolja. Kikapcsol továbbá a fedélzeti zenerendszer és a központi kijelző is, hogy a bajor prémiummárka ügyfelei maximálisan a pálya vonalvezetésére koncentrálhassanak. A TRACK üzemmód aktiválásával az új BMW M8 Competition Coupé és az új BMW M8 Competition Cabrio vezetői a BMW M divízió motorsport-ihlette, tisztán versenyautós esszenciáját élhetik át. A digitális műszeregység és a BMW Head-up kijelző ez esetben is M View megjelenítés szerint dolgozik, azonban a navigációs rendszer iránymutatásai és távolsági figyelmeztetései, valamint a sebességkorlátozásokra figyelmeztető rendszer (Speed Limit Info) korlátozásai és előzési tilalmai nélkül. Az „M Mode” gomb ismételt megnyomásával a rendszer az alapértelmezett beállításként aktiválódó ROAD üzemmódra vált át.