Volkswagen ID. mindenkinek

Igen, ezt jelenti a Volkswagen legújabb, tisztán elektromos tanulmány modellje, az ID. 2all viccesen rövidített elnevezése, mégpedig azért, mert tágas, mint egy Golf és kedvező árú, mint egy Polo. A kedvező ár a 2all esetében 25 ezer euró alatti összeget jelent. De nem ma, hiszen a Volkswagen csupán két év múlva mutatja be Európában az ID. 2all sorozatgyártású változatát, de leszögezték: a cél a 25 ezer euró alatti alapár.

Mivel a sorozatgyártás megkezdéséig még több mint egy évet kell várni, érthető módon nem is lehet sokat tudni a tanulmány modell jellemzőiről.

Egyelőre az a biztos, hogy a továbbfejlesztett MEB Entry platformmal különösen hatékony hajtás-, akkumulátor- és töltéstechnika jelenhet meg a fronthajtású ID. 2all modellben, amely 166 kW/226 LE teljesítményű elektromos motorral készül majd és a WLTP szerint számított hatótávja pedig akár a 450 kilométert is elérheti.

Természetesen innovatív műszaki megoldásokkal jön a 2all, mint például a menetasszisztens (Travel Assist), az IQ.LIGHT vagy az e-útvonaltervező (Electric Vehicle Route Planner). A sorozatgyártású változat azon tíz új e-modell egyike lesz, amelyekkel a Volkswagen 2026-ig jelenik meg a piacon.

Az utastérben hagyományos hangerőszabályzóval kialakított, magától értetődő kezelésű infotainment-rendszer és a légkondicionáló berendezés számára kialakított különálló kezelőpanel jellemzi. A csomagtér térfogata tekintélyes 490–1330 liter, amivel akár a nagyobb járműkategóriák képviselőit is felülmúlja.

ID. 2all – műszaki adatok
HajtásrendszerMEB Entry, elsőkerék-hajtás
Teljesítmény166 kW/226 LE
Hatótávmintegy 450 km (WLTP)
Töltési idő10-ről 80 százalékra mintegy 20 perc
Gyorsulás 0-100 km/h<7 s
Max. sebesség160 km/h
Hosszúság4050 mm
Szélesség1812 mm
Magasság1530 mm
Tengelytáv2600 mm
Csomagtér térfogata490–1330 l
Gumiabroncsok225/40 R 20

dasblog