Volkswagen ID. mindenkinek
Igen, ezt jelenti a Volkswagen legújabb, tisztán elektromos tanulmány modellje, az ID. 2all viccesen rövidített elnevezése, mégpedig azért, mert tágas, mint egy Golf és kedvező árú, mint egy Polo. A kedvező ár a 2all esetében 25 ezer euró alatti összeget jelent. De nem ma, hiszen a Volkswagen csupán két év múlva mutatja be Európában az ID. 2all sorozatgyártású változatát, de leszögezték: a cél a 25 ezer euró alatti alapár.
Mivel a sorozatgyártás megkezdéséig még több mint egy évet kell várni, érthető módon nem is lehet sokat tudni a tanulmány modell jellemzőiről.
Egyelőre az a biztos, hogy a továbbfejlesztett MEB Entry platformmal különösen hatékony hajtás-, akkumulátor- és töltéstechnika jelenhet meg a fronthajtású ID. 2all modellben, amely 166 kW/226 LE teljesítményű elektromos motorral készül majd és a WLTP szerint számított hatótávja pedig akár a 450 kilométert is elérheti.
Természetesen innovatív műszaki megoldásokkal jön a 2all, mint például a menetasszisztens (Travel Assist), az IQ.LIGHT vagy az e-útvonaltervező (Electric Vehicle Route Planner). A sorozatgyártású változat azon tíz új e-modell egyike lesz, amelyekkel a Volkswagen 2026-ig jelenik meg a piacon.
Az utastérben hagyományos hangerőszabályzóval kialakított, magától értetődő kezelésű infotainment-rendszer és a légkondicionáló berendezés számára kialakított különálló kezelőpanel jellemzi. A csomagtér térfogata tekintélyes 490–1330 liter, amivel akár a nagyobb járműkategóriák képviselőit is felülmúlja.
ID. 2all – műszaki adatok | |
Hajtásrendszer | MEB Entry, elsőkerék-hajtás |
Teljesítmény | 166 kW/226 LE |
Hatótáv | mintegy 450 km (WLTP) |
Töltési idő | 10-ről 80 százalékra mintegy 20 perc |
Gyorsulás 0-100 km/h | <7 s |
Max. sebesség | 160 km/h |
Hosszúság | 4050 mm |
Szélesség | 1812 mm |
Magasság | 1530 mm |
Tengelytáv | 2600 mm |
Csomagtér térfogata | 490–1330 l |
Gumiabroncsok | 225/40 R 20 |
dasblog