VPS
Teljes átalakuláson mennek át a Volvo márkakereskedések és márkaszervizek.
Múlt pénteken a teljesen megújult Volvo Galériába látogattunk el a Váci útra.
Ezúttal nem azért, hogy az ott kiállított fotókat, vagy autókat nézzük meg, hanem azért, hogy megismerkedjünk a Volvo szalonok megújulásának koncepciójával.
A svéd (kínai) márka az elmúlt időszakban terjesztette ki egész Európára azt a filozófiát (Volvo Personal Service), amelyben a vevő/gépkocsitulajdonos és a cég munkatársai között a kapcsolat sokkal közvetlenebb, emberibb.
Maguk a Volvo szalonok egységesen úgy lettek/lesznek kialakítva, hogy az azokban kiállított gépkocsik mindegyike mellett található majd egy érintőképernyős, interaktív tábla, amelyek segítségével akár már ott a kiválasztott gépjármű mellett saját ízlésünkre szabhatjuk a megvásárolni kívánt gépkocsit.
Az autók úgy lettek elhelyezve, mintha egy kétsávos autóúton haladnának egymás mellett/mögött.
Az értékesítő munkatársak a gépkocsik között foglalnak helyet.
Természetesen az összes fontos kiegészítő (gyermekülés, tetődoboz, vonóhorog, …), vagy ajándéktárgy (kisautó, ruházat, …) is megtalálható a szalonokban, ‘melyekben inkább a meleg színek dominálnak.
A szervizek belső átalakítása (új emelők, új szerszámkészletek, …) mellett a munkafolyamatot is átszervezték.
Mostantól a szervizbe érkező gépkocsitulajdonos nem egy munkafelvevővel találkozik, hanem közvetlenül azzal a szerelővel, aki az Ő autójával fog foglalkozni. Ennek köszönhetően nincs egy közvetítő az ügyfél és a munkát ténylegesen elvégző szakember között. Sokkal közvetlenebb a kapcsolat és így biztosan nem vész el egyetlen apró információ sem.
A szerelők két fős csapatokra lettek osztva és ezeket a csapatokat havonta megbontják, rotálják. Ezzel azt lehet elérni, hogy egyrészt motiválják egymást a munkatársak, másrészt folyamatosan tanulhatnak egymástól, ráadásul a monotonitás is minimálisra szűrhető.
Az új koncepció szerint minden szerelőnek szinte mindenhez kell értenie (Kivétel az elektromosság, a lakatos, vagy a fényező munka.), így sokkal gyorsabban elvégezhető egy-egy munkafolyamat.
A szerviz új koncepciójának megvalósításához több hetes/hónapos tanfolyamon kellett átesnie minden érintett munkatársnak.
A Váci úti Volvo Galériában tett látogatásunkkor éppen érkeztek ügyfelek a szervizbe (bejelentett időpontra), így láthattuk, hogy szinte nemis kellett várakozniuk, egy gyors egyeztetés után már gurulhatott is be autójuk az éppen megüresedő szerelőállásba.