VPS

Teljes átalakuláson mennek át a Volvo márkakereskedések és márkaszervizek.

Múlt pénteken a teljesen megújult Volvo Galériába látogattunk el a Váci útra.
Ezúttal nem azért, hogy az ott kiállított fotókat, vagy autókat nézzük meg, hanem azért, hogy megismerkedjünk a Volvo szalonok megújulásának koncepciójával.

A svéd (kínai) márka az elmúlt időszakban terjesztette ki egész Európára azt a filozófiát (Volvo Personal Service), amelyben a vevő/gépkocsitulajdonos és a cég munkatársai között a kapcsolat sokkal közvetlenebb, emberibb.

Maguk a Volvo szalonok egységesen úgy lettek/lesznek kialakítva, hogy az azokban kiállított gépkocsik mindegyike mellett található majd egy érintőképernyős, interaktív tábla, amelyek segítségével akár már ott a kiválasztott gépjármű mellett saját ízlésünkre szabhatjuk a megvásárolni kívánt gépkocsit.
Az autók úgy lettek elhelyezve, mintha egy kétsávos autóúton haladnának egymás mellett/mögött.
Az értékesítő munkatársak a gépkocsik között foglalnak helyet.
Természetesen az összes fontos kiegészítő (gyermekülés, tetődoboz, vonóhorog, …), vagy ajándéktárgy (kisautó, ruházat, …) is megtalálható a szalonokban, ‘melyekben inkább a meleg színek dominálnak.
A szervizek belső átalakítása (új emelők, új szerszámkészletek, …) mellett a munkafolyamatot is átszervezték.
Mostantól a szervizbe érkező gépkocsitulajdonos nem egy munkafelvevővel találkozik, hanem közvetlenül azzal a szerelővel, aki az Ő autójával fog foglalkozni. Ennek köszönhetően nincs egy közvetítő az ügyfél és a munkát ténylegesen elvégző szakember között. Sokkal közvetlenebb a kapcsolat és így biztosan nem vész  el egyetlen apró információ sem.
A szerelők két fős csapatokra lettek osztva és ezeket a csapatokat havonta megbontják, rotálják. Ezzel azt lehet elérni, hogy egyrészt motiválják egymást a munkatársak, másrészt folyamatosan tanulhatnak egymástól, ráadásul a monotonitás is minimálisra szűrhető.
Az új koncepció szerint minden szerelőnek szinte mindenhez kell értenie (Kivétel az elektromosság, a lakatos, vagy a fényező munka.), így sokkal gyorsabban elvégezhető egy-egy munkafolyamat.
A szerviz új koncepciójának megvalósításához több hetes/hónapos tanfolyamon kellett átesnie minden érintett munkatársnak.
A Váci úti Volvo Galériában tett látogatásunkkor éppen érkeztek  ügyfelek a szervizbe (bejelentett időpontra), így láthattuk, hogy szinte nemis kellett várakozniuk, egy gyors egyeztetés után már gurulhatott is be autójuk az éppen megüresedő szerelőállásba.

Az alábbiakban pedig néhány fotót osztunk meg veletek.