W16 Mistral

A BUGATTI ULTIMATE ROADSTERÉNEK ÉLETRE KELTÉSÉNEK MŰVÉSZETE

A Bugatti nyitott tetejű teljesítmény ikonjainak gazdag vonalát világszerte tisztelik. A bevett határokat feszegető, a tervezési normákat megkérdőjelező és új mércéket jelentő mérnöki színvonal hatására a W16 Mistral fejlesztése új fejezetet nyit a márka páratlan roadster örökségében.

A Bugatti jóval több mint egy évszázada felelős azért, hogy a valaha készült legjobb roadsterek egy részét átadja a világnak. Különösen Jean Bugatti volt a hajtóerő sok ilyen tisztelt modell mögött. Az 1920-as évek közepe és az 1930-as évek vége között készült Bugatti nyitott tetős autói kis darabszámban készültek, a tökéletesség iránti elkötelezettség mellett. Ide tartozik a Type 40 A, a Type 41 Roadster Esders, a Type 55 Roadster és az ikonikus Type 57 Roadster Grand Raid Gangloff.

A W16 Mistral1 egy Bugatti tour-de-force; egy molsheimi autó, amely hangulatos, lenyűgöző és sok szempontból rendkívül jelentős. Végül is ez a Bugatti első roadstere a 2012-es Veyron Grand Sport Vitesse óta – és egyben az utolsó közúti Bugatti-modell, amelyet a márka legendás W16-os motorja hajt majd. Ezen okok miatt – és még sok más – miatt kellett a W16 Mistral fejlesztési programját elmeríteni az abszolút mérnöki kiválóságban; lényegében sokkal többnek kellett lennie, mint a Chiron2 újrafejlesztésének.

A Bugatti W16-os motorjának végleges 1600 lóerős megtestesülése köré készült W16 Mistral olyan kifinomult kivitelezést és luxust kínál, amely nem hasonlít egyetlen nyitott tetejű autóhoz. Tervezése és tervezése teljesen egyedi; a meglévő monocoque-ot újratervezték és átalakították, hogy egy lekerekítettebb sziluettet hozzon létre, amely teljes mértékben megfelel a szigorú ütközési előírásoknak annak ellenére, hogy az autónak nincs tetője.

„A Chiron családnak soha nem készült roadster modellje. Ezért kellett elölről kezdenünk, amikor úgy döntöttünk, hogy megépítjük a W16 Mistral-t, amely tisztelgés gazdag roadster történelmünk és legendás W16-os motorunk előtt. Egy tető nélküli Chiron sokak számára csodálatos autó lehet, de nem felelne meg a megalkuvástlanul magas követelményeknek, amelyeket a Bugatti betart. Nem számít, milyen típusú hipersportautóról van szó, a Bugatti modellnek minden tekintetben semmihez sem hasonlíthatónak kell lennie az autóiparban.”
EMILIO SCERVO
A BUGATTI RIMAC műszaki igazgatója

Ennek eredményeként a teljesítményt, kényelmet, biztonságot, dinamikát, irányíthatóságot és vezethetőséget ötvöző, hibátlan mérnöki tulajdonságok tökéletes mátrixát kellett átadni az autó fejlesztéséhez. Emilio így folytatja: „Az egyik elsődleges kihívás az volt, hogy teljesítsünk egy 420 km/h végsebességű roadstert, és vegyük ezt a teljesítményt meghatározó minőséget a luxus, kifinomult és magabiztos utastér élménnyel.”

Ez a cél megkövetelte a Bugatti „Form Follows Performance” mantrájának alapos gyakorlását, amelynek során minden egyes komponenst nemcsak a szépség új mércéjének felállítására terveztek, hanem a teljesítmény teljesen új szintjének elérésében is szerepet játszottak. A kulcs az volt, hogy a roadster felépítése a lehető legmerevebb, de könnyű legyen, hogy az autó menetdinamikája hasonló legyen a Chironéhoz. A W16 Mistral egy dinamikus, agilis és érzékeny hipersportautó, amely hű marad roadster gyökereihez, ami azt jelentette, hogy a fejlesztőcsapat ultranagy teljesítményű könnyű kompozit anyagokat és összetett szerkezeteket alkalmazott a tömeg minimalizálása, ugyanakkor a merevség növelése érdekében. az alvázról. Ezt a megközelítést alkalmazták a W16 Mistral ajtóinál is, amelyek kulcsfontosságúak voltak a fejlesztés során, és innovatív építészeti elrendezésük lehetővé teszi, hogy kivételes mennyiségű energiát nyeljenek el oldalsó ütközés esetén, így megtartva a vezetőt az utasok biztonságban vannak.

A roadster új külső kialakítása miatt egy teljesen új és rendkívül fejlett légbeömlő rendszert kellett létrehozni kifejezetten a W16 Mistral számára. Mindeközben a fejtámlák mögött elhelyezett innovatív, indukciós légkanálokat is a szigorú – de rendkívül fontos – borulásbiztonsági tesztek figyelembevételével tervezték és fejlesztették. Mindegyik „kanala” testreszabott szénszálas szerkezetből készül, amely felborulás esetén az autó teljes súlyát elbírja. Ez az új szívóelrendezés a vezető W16-os élményét is gazdagítja, kiemelve a zenekart, amely a legendás 8 literes hajtásláncról játszik. Ez páratlan hangzási szenzáció az autóiparban.

Ennek ellenére a W16 Mistral hangzásvilága nem korlátozódik a W16 motor zsigeri jellegzetességére; egy speciálisan a roadster számára kifejlesztett csúcskategóriás hangrendszer kíséri, amely a zenehallgatást az érzékszervek számára is élvezetté teszi – még akkor is, ha a W16 Mistral csillogó, nagy sebességű kalandra indul, tükrözve azt az erős szelet, amit a nyitott- top Bugatti hipersportkocsi a nevét kapta.

A W16 Mistral belsejében bonyolult szövött bőrt használnak az újonnan tervezett ajtólapokon, amelyeket alaposan teszteltek és a Bugatti legmagasabb minőségi előírásai szerint gyártottak. A W16 Mistral illusztris elődei felé biccentve, a tömör alumíniumtömbből megmunkált sebességváltó Rembrandt Bugatti híres „táncoló elefánt” szobra előtt tiszteleg. Ennek a szobornak az ismétlései díszítették a legendás Type 41 Royale motorháztetőjét, amely a valaha készült legfényűzőbb Bugatti. Megfelelő kapcsolat a Bugatti modern roadster-remekművével – amely zökkenőmentesen folytatja a márka évtizedek óta csodált és tisztelt hihetetlen roadsterek hagyományát.