„Win-win szituáció a műhely és az ügyfélkör számára”

Védőcső, lengéscsillapító támasztó csapágy és ütköző: Hogyan generálnak további üzletet a műhelyek a lengéscsillapítók és a környező alkatrészek cseréjekor – és miért profitálnak ebből az ügyfelek.

A BILSTEIN B1 a BILSTEIN lengéscsillapítókhoz tökéletesen illeszkedő tartozékcsomaggal látja el a műhelyeket. „Az alkatrészek segítenek annak biztosításában, hogy a lengéscsillapítók elérjék műszakilag maximálisan lehetséges élettartamukat” – mondja Mustafa Yavuz, a BILSTEIN globális ügyfélszolgálatáért felelős szakképzett szerelőmester. Az interjúban ő és Dimitris Kouvaras, a BILSTEIN Akadémia globális képzési menedzsere a védőcső példaként magyarázza el ezt a hatást.

Azt mondják, hogy a jármű bármely alkatrésze csak annyira jó, mint a környező alkatrészei. Mit jelent ez a lengéscsillapító cserénél?

Kouvaras: Ez azt jelenti, hogy a lengéscsillapító csere során az autóipari műhelyeknek is figyelniük kell a perifériára. A védőcső például megvédi a lengéscsillapító dugattyúrúdját a kőforgácsoktól és a víz vagy homok által okozott szennyeződéstől. Rendkívül fontos, hogy a lengéscsillapító hosszú ideig tudja végezni a feladatát.

Milyen problémák léphetnek fel, ha a lengéscsillapító nincs optimálisan védve?

Yavuz: A lengéscsillapító szivárog és olajat veszít. Ennek eredményeként végül nem fog megfelelően működni. Ezenkívül a hibás lengéscsillapító hatással van az ütközőre. Minél tovább vezet hibás lengéscsillapítóval, annál magasabbak a következményes költségek. Egy védőcső-készlet viszont nem kerül sokba.

Lengéscsillapító cserén kívül: mikor érdemes a műhelyeknek közelebbről megvizsgálni a védőcsövet?

Kouvaras: Ez változó. Vannak olyan járművek, amelyek nagyon érzékenyek. A védőcsövek néhány kilométer után leesnek. Ha ezután kavicsos úton halad, a dugattyúrúd csúszó nyomvonala sok apró zúzódást kap, és a lengéscsillapító szivárog. Tehát: jobb időben cserélni.

Hogyan lehet erről meggyőzni az ügyfeleket? A kiegészítők nem drágák, de plusz költségek így is felmerülnek…

Yavuz: Ez igaz, de a munka mennyisége sokkal magasabb, mint a rögzítőelemek költsége. Ha a műhely mégis eltávolította a lengéscsillapítót, munkaidőt és mérést takarít meg. Ez sokkal hatékonyabb, mintha két hónap után újra kellene csinálni az egészet, ha mondjuk zajok hallhatók. Utána pedig sokáig nyugodhat az ügyfél.

Nem kifizetődőbb egy műhelynek, ha másodszor is jön a megrendelő, hogy külön cseréljék ki a rögzítőelemeket?

Kouvaras: Talán rövid távon. De hosszú távon így rontja a cég a hírnevét. Ha egy műhely rövid idővel a lengéscsillapító cseréje után ugyanazokat az alkatrészeket és munkahelyzeteket tölti fel, az ügyfelek megkérdőjelezik ezt. Vagy kikérnek egy második véleményt egy másik műhelytől, és gyanakodni fognak. Az ügyfelek elvesztésének kockázatának minimalizálása érdekében egyébként a BILSTEIN Akadémia által kínált képzéseket ajánlom: ezek nem csak az értékesítési stratégiákról adnak értékes ismereteket, hanem a lengéscsillapítókkal kapcsolatos további speciális know-how-t is.