Wirtmann csak keresztben
Nem sok választása volt Wirtmann Ferencnek és Kerekes Jotinak a Mecsek Ralin, ahol a saras, csúszós pályán a Ford Escort Mk II-es hátulja önálló életet élt és csak keresztben akart közlekedni.
Az autó megzabolázása azonban olyan jól sikerült, hogy a magyar értékelésben a D csoportban és abszolútban is az első helyen végeztek. Ezzel a D csoport bajnokságában növelték az előnyüket, a historic abszolút bajnokságban pedig 17-ről 5 pontra csökkentették a hátrányukat.
A Grawe Életbiztosító Zrt által támogatott páros az idén nem nevezett az Eb-re, így ott nem értékelték őket, de az Eb-mezőnnyel együtt a historic értékelés negyedik helyén végeztek, a D csoportban pedig egy Porsche mögött másodikok lettek.
„Munkás verseny volt megint – mondta Wirtmann. – Előző nap esett az eső, ami nagyon feláztatta a pályát, az út melletti földet, a füvet, nagyon sok helyen volt saras kihordás.
A vizes pályát szeretem, de ez olyan volt, mintha szappanos vízen mennénk. Az Escortnak könnyű a hátulja, folyamatosan kipörögtek a kerekek, ami miatt szinte csak keresztbe mentünk, sok helyen lógtunk le az útról. A közönségnek biztosan tetszett, de én nem bántam volna, ha gyorsabban haladunk.
A verseny elején elgumiztam magam, annyira saras volt a pálya, hogy esőgumikon kellett volna menni, annak ellenére is, hogy akkor már nyolc órája nem esett, ezzel egy perc körül úszott el.
Mind a két hetvehelyi gyorsaságin leállt a motorunk, ugyanúgy, ahogy Szlovéniában, és az az érdekes, hogy mind a kétszer szinte ugyanott. Kapcsolgattam a benzinpumpákat, egyszer csak beindult. Az első alkalommal 10, a másodikon 15 másodpercet állhattunk.
Nem tudjuk, miért áll le a motor, a Mecsek előtt az összes benzinpumpát kicseréltük.
Az Eb-mezőnnyel együtt az abszolút negyedik helyen végeztünk. Ha az összes késésünket levonjuk, akkor sem kerültünk volna előrébb. Nagyon erős volt a mezőny, Lucky és Zippo négykerekes Lanciajával és Audijával nem tudtuk felvenni a versenyt. A száraz pályákon kicsit közelebb tudtunk hozzájuk kerülni, egyszer pedig futottunk egy második időt is.
Mivel a magyar értékelést nagy előnnyel vezettük, nem akartunk kockáztatni, Joti így is sokat huhogott mellettem. Sokat hoztunk a hátrányunkon az abszolút bajnokságban, ami így Nyíregyházán dől el, de a lényeg most is az, hogy nagyon jót versenyeztünk és szerintem a nézőknek is tetszett, ahogyan autóztunk.“
CEZ HISTORIC RALIBAJNOKSÁG 2019
március 29–30. Eger Rali
április 6–7. Lavanttal Rali (Ausztria)
április 26–27. Vltava Rali (Csehország)
május 3–4. Tátra Rali (Szlovákia)
június 28–29. Zelezniki Rali (Szlovénia)
július 18–20. Weiz Rali (Ausztria)
augusztus 30–31. Alpi Orientali (Olaszország)
szeptember 20–21. Nova Goricia Rali (Szlovénia)
október 18–20. Kassa Rali (Szlovákia)
WIRTMANN FERENC 2019-es EREDMÉNYEI
Eger Rali: D csoport 1. hely, abszolút és CEZ historic 2. hely
Vltava Rali (Csehország): műszaki hiba miatt kiesett
Zelezniki Rali (Szlovénia): CEZ historic D csoport 1. hely, historic abszolút 2. hely
Hargita Rali (Románia): historic 1. hely, I3 kategória 1. hely
Baranya Kupa: D csoport 1. hely, abszolút 1. hely
Ózd Rali: D csoport 1. hely, abszolút 1. hely
Nova Gorica Rali (Szlovénia): CEZ historic D csoport 1. hely, historic abszolút 1. hely
Mecsek Rali: magyar historic bajnokság D csoport 1. hely, abszolút 1. hely; abszolút értékelés D csoport 2. hely, abszolút 4. hely
WIRTMANN FERENC KORÁBBI HISTORIC EREDMÉNYEI
- C csoport magyar bajnok
- C csoport magyar bajnok
- C csoport magyar bajnok
- C csoport magyar bajnok
- C csoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok
- Historic CEZ-bajnok
- D csoport magyar bajnok, Historic Eb. C csoport 4.
- C csoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok, Historic Eb. D csoport 2.
- D csoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok
- D csoport magyar bajnok, Historic abszolút magyar bajnok
- Historic abszolút magyar bajnok, Historic Eb. D csoport 2.