Wirtmann új motorral indul a bajnoki döntőn

Új motorral áll rajthoz Wirtmann Ferenc és Kerekes József az Országos Historic Rallybajnokság záró futamán a Rally Hungaryn. Bár a Ford Escort Mk II-essel nagy előnnyel vezetik a D csoport és a D3-as kategória bajnokságát is, a szezon leghosszabb és legnehezebb versenye előtt semmi sincs lefutva.

“Komoly versenyre számítok, csütörtökön kapjuk meg az útvonal itinert, onnantól kezdve vasárnap estig egyfolytában dolgunk lesz, nem sok időnk marad pihenni” – mondta Wirtmann Ferenc. – “Egyelőre azonban még az autóval vagyunk elfoglalva. Hétvégén érkezett meg Benító főmérnökúr, akinek mondtam, hogy szerintem nem húz úgy a motor, ahogy szokott. Elővette a sebészi táskáját és endoszkóppal megvizsgálta a motort. Mondta, hogy ezzel nem megyünk sehová, berakjuk a tartalékot. 

Másfél éve készült el a másik motorunk, amit eredetileg az új karosszériába szántunk, de most be kell vetnünk. A régi motort télen felújítjuk és akkor majd azt építjük be az új karosszériába, már ha egyszer elkészül. 

Az előrejelzések alapján jó időnk lesz a hétvégén, de azért viszünk magunkkal esőgumit is. (Kerekes) Joti szerint mindenképpen célba kell érnünk a bajnoki címhez, de ezt majd ő bővebben kifejti.”

A Rally Hungary nemcsak az Országos Historic Rallybajnokság záró futama, de egyben a legkeményebb versenye is lesz. A rövidebb historic ob-futamokhoz képest két és félszeres a táv, de még a historic Eb-futam Mecsek Rally távjának is a másfélszeresét kell megtennie a versenyzőknek, így már a célba érkezés is komoly feladat lesz.

“A Győr Rally előtt még azt mondtam, nem érdemes számolni a pontokat, most az utolsó verseny előtt tisztább a kép” – mondta Kerekes Joti. – “A historic csoport bajnokságban megszerezhető pontok száma függ az elrajtolt autók számától. Most úgy néz ki, hogy hatan leszünk a D csoportban. A pontozás részleteivel nem untatnám az olvasókat, a lényeg, hogy ha célba érünk, azzal már elegendő pontot szerzünk a csoport bajnoki címhez. 

De ez nem jelenti azt, hogy hátradőlhetünk. Nagyon komoly 180 gyorsasági kilométer és összesen több mint 800 kilométer táv vár ránk. Ősszel az időjárás is beleszólhat a versenybe, de azzal is számolni kell, hogy korábban sötétedik. 

Én mindenképpen a szezon legnehezebb versenyére számítok, ami méltó lesz a bajnoki döntőhöz”

Fotó: Sári Péter // Wirtmann Ferenc