XCeed formaterv

A hagyományos SUV-ok sportos alternatívája

Stílusos, kifejező és modern formatervével az XCeed sportos alternatívája a hagyományos terepjáróknak, SUV-oknak. A tervek a márka európai központjában, Frankfurtban születtek, a munkálatokat Gregory Guillaume, a Kia Motors Europe formatervezésért felelős alelnöke irányította.

Az XCeed sokkal emocionálisabb és dinamikusabb megjelenésű, mint magasabb építésű riválisai, miközben a Ceed sorozat többi tagjától is eltér, hiszen merőben mást kínál. Csupán két karosszériaelemet örökölt az ötajtóstól: az első ajtókat.

Oldalnézetben feltűnő a hosszú gépháztető, ennek vonala, az első kerekek az A-oszlopok felé vezetik a tekintetet, az autó sziluettje hátrafelé elnyúlóan sportos. A tengelytáv milliméterre pontosan megegyezik a többi Ceedével (2650 mm), de az XCeed első és hátsó túlnyúlása nagyobb az ötajtósénál, elöl 25 (905 mm), hátul 60 mm-rel (840 mm).

A hátsó ajtó is meredekebb szögben áll, mint az ötajtósé – a csomagtér padlója, a rakodóperem éle 60 mm-rel fut magasabban -, ami önmagában is kupészerűbbé teszi a megjelenést. Az XCeedhez 16 vagy 18 colos könnyűfém keréktárcsák választhatók, kiváló tapadású 205/60 R16 vagy 235/45 R18 méretű abroncsokkal.

Első és hátsó kialakításával, az XCeed határozottan elkülönül, de nem távolodik el a hagyományos Ceedektől. A karosszéria 1 826 mm széles (ez 26-tal több, mint az ötajtósé), és frontrésze is markánsabb a kiemelkedő rácsozattal, valamint a nagyobb alsó légbeömlőkkel. A fényszórók is mások, a Ceed „jégkockás” (ice cube) LED-fényei itt szögletesebbek, vékony irányjelző fényekkel, amelyek vonala a kerékívek felé halad.

Hátul szintén LED-fények világítanak, s ezek különleges kialakításukkal olyan hatást keltenek, mintha az övvonalak folytatásai lennének. A csomagtérajtón és lökhárítón futó vízszintes vonalak szélesebbnek láttatják az autót.

A megemelt felfüggesztésein a karosszéria ugyanazt a robosztusságot sugározza, mint a többi SUV a Kia választékában. Az új XCeed szabad hasmagassága 174 mm (16 colos kerekekkel), és 184 mm (18 colos kerekekkel), ez akár 42 mm-rel is több a hagyományos ötajtós értékénél. A kerekek mintázata, az oldalsó burkolatok és az ezüstszínű tetősínek vagány, terepjárósan robosztus kiállást adnak, amit tovább erősít a hátsó lökhárító fémhatású betétje.

Az új Kia XCeed 12 féle fényezéssel választható, köztük a vibráló friss Quantum sárgával, amely más modellhez nem rendelhető a Ceed családban.

Utasterében az XCeed a Ceednél már bevált kialakítást hozza, enyhén a vezető felé forduló középkonzollal. A SUV-októl eltérően a csípőpont itt alacsonyabban van, amitől önmagában jóval sportosabb a vezetői pozíció, de a megnövelt szabad magasság miatt sokkal jobb a kilátás is, mint a hagyományos személyautókból (lásd bővebben a „Kialakítás” pontban).

Az infotainment a műszerfal „lebegő” érintőképernyőjéről irányítható, alul külön érintőgombokkal a telefon, az audiorendszer és a hűtés-fűtés számára. Ezek a vezérlők ergonomikusak és funkcionálisak, hogy a vezetőnek ne kelljen levennie a tekintetét az útról.

Az utastérben mindenhol kellemes tapintású, puha anyagokat találunk, selyemfényű króm műszerfaldíszítéssel, kifinomult részletekkel. A vevők többféle szövet, szintetikus bőr és valódi bőrkárpit közül választhatnak.

Különlegesség az új, sárga belső színcsomag: fekete a kárpit, kontrasztos hatású sárga varrással az üléseken, és az ajtóburkolatokon. Az utastérben fényes fekete és metálfényű sárga felületek is megjelennek.