Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

Yaris hibriddel az északi sarkkörön túl

Posted on 2018.06.05.2018.06.05. By Iroda Távirati

Ha a messzi északra szerveznénk expedíciót, többségünk választása egy nagy benzinmotoros, alvázas terepjáróra esne. András Márton fényképész azonban beérte egy jóval szerényebb, ám annál ésszerűbb megoldással.

Vardø Norvégia legkeletibb települése, amely az azonos nevű, alig 1,2 négyzetkilométeres szigeten fekszik az északi szélesség 70. fokán, légvonalban 400 kilométerre a sarkkörtől északra, éghajlatára jellemző, hogy még a legmelegebb nyári napokon sem emelkedik 11 fok fölé a hőmérő mutatója. Ide indult másodmagával a 28 éves András Márton tájképfotográfus, hogy megörökítsék a szigeten élő, egyedülálló madárkolóniák és a helyi lakosok életét – ám mint kiderült, az expedíció jóval több élményt tartogatott számukra.

Mártonék repülőgéppel utaztak Kirkenes városáig, innen pedig autót béreltek. „A turisták többsége Land Cruiserekbe és hasonló méretű, nagyobb bérautókba pakolt be, de én tudtam, hogy erre nem lesz szükség – egy évvel korábban egy Toyota Yarisszal jártam be Lappföldet, tisztában voltam azzal, hogy egy jó műszaki állapotú, szeges gumikkal felszerelt kisautó tökéletesen megfelel a havas, jeges vidék meghódítására.”

Arra persze az építőmérnök végzettségű Márton és társa, a francia Samuel Bloch sem számított, hogy a sors ismét egy Yarist utal ki számukra, pláne nem egy hibrid változatot! „Átfutott rajtunk a gondolat, hogy vajon bírja-e majd az elektromos hajtáslánc a hideget – voltak olyan napok, amikor mínusz 18 Celsius-fokot mutatott a külső hőmérő! Ilyenkor hálát adtunk az ülésfűtésért. Ami a hibrid télállóságát illeti, arra a természet adott frappáns választ. Belecsöppentünk ugyanis az év legnagyobb hóviharába. Másfél napon át szakadt a hó, de a városi autó a hatalmas hóátfúvásban, az utat borító, helyenként 10-12 centis hórétegben is jól vizsgázott.”

Aztán amikor Mártonék megérkeztek a madárkolóniákhoz, kifejezetten előnyösnek bizonyult a hibrid hajtáslánc: egészen közel mehettek a fészkelő állatokhoz, némán, villanymotorral gurulva az úton. Az 1200 kilométeres utat 5,3 literes átlagfogyasztással teljesítette a kicsi hibrid. „Talán meglepő, de a helybeliek közül sokan jártak hibriddel. Elektromos autót viszont, amivel például Oslo tele volt, emlékeim szerint egyet sem láttunk ott fenn, északon.”

És hogy vajon lesz-e harmadik túra? András Márton biztos benne, és a Toyotában is – bár a következő útra jobban örülne eggyel nagyobb modellnek. Másfelől viszont a tervezett fjordtúra kanyargós, szűk útjain talán mégis praktikusabb volna a hiperfordulékony Yaris. Mivel a kontinensen Norvégiában a legdrágább a benzin (jelenleg 562 forintért adnak egy litert), feltétlenül a hibrid változat fogja jelenteni a legésszerűbb döntést.

Fotók martonandras.com

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Mustang technológia
Next Post: Egymilliónál több “zöld autót” értékesítettek az első negyedévben

Keresés

2023. március
hKscpsv
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031 
« febr    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • Vetman – A szuper állatorvos
  • Petőfi Sándor kutyája éve még BKV-zni is megtanult
  • Két betegség kapcsolata, amik világszerte millióknak okoznak kellemetlen és fájdalmas tüneteket a mindennapokban
  • Újra a Bosch a legsportosabb hazai cég
  • Így teheti hatékonyabbá a mobilkommunikáció és az 5G az energiaszolgáltatókat és a közműveket
  • Van képünk hozzá (23.03.26.) – Peugeot 508 SW
  • Van képünk hozzá (23.03.25.) – Silk FAW Hongqi S9
  • Van képünk hozzá (23.03.24.) – Lexus GX
  • Amikor, nem az utasok szavaznak… Az év légitársaságának választották a Wizz Airt
  • Van képünk hozzá (23.03.23.) – Alpine A110 S
  • Jövő kedden és pénteken tartják két metróállomás füstpróbáját
  • A Volkswagen Atlas így teljesítette az IIHS töréstesztet
  • Az idei esztendő a válságállóság és a válságkezelés tesztje lesz
  • A Subaru Ascent abszolváltaa mérsékelt átfedésű IIHS töréstesztet
  • A kutyák és az emberek agya hasonlóan dolgozza fel a környezet hangjait – a tesztek alapján
  • Már nem éri meg helyben fagyit készíteni a cukrászdáknak
  • Hat kategóriában ítélték oda a Magyar Sommelier Szövetség díjait
  • Tovább kell erősíteni a hazai élelmiszerláncot
  • Folytatódik az Árzuhanás a SPAR-nál
  • Életbe lépett a rovarfehérjékkel kapcsolatos új szabályozás
  • A Grandlandot is megtapogatták
  • Megérkezett hazánkba is a frissített DS 3 és DS 7
  • Gondoltad volna, milyen nehézségekkel/veszélyekkel kell megküzdenie egy látássérült embernek a mindennapi közlekedésben?!
  • ASA…
  • Az Evolveo Z5 Strongphone-t is “megleste” Sanyi (Videóval!)
  • Alpine A110 S
  • A frissített DS 7-essel is gurultunk
  • DS 3 bemutatón jártunk
  • Túl a háromszázezren
  • Nagyon röviden a dízel Astráról (is)
  • 2023-ban számtalan program várja az élménymotorozás szerelmeseit Ctrl+C - Ctrl+V
  • BMW Motorrad International GS Trophy 2024 Namíbia Ctrl+C - Ctrl+V
  • A BMW R 18 Iron Annie egy fantasztikus, repülőgépek által ihletett egyedi motorkerékpár Bemutató
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 fotócsokor Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 képgaléria Hírek
  • A Harley-sok Egerbe mennek és újraélesztenék a Berva mopeded Ctrl+C - Ctrl+V
  • Fotókon a Brabus KTM 1300 R Edition 23 Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 Bemutató

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT