Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

Zagyva Dorka: “Nem pöckölgetjük a lassítókat”

Posted on 2022.08.13.2022.08.13. By AztaCARom

Hatalmasat lépett előre Zagyva Dorka az R-Cup Challenge negyedik fordulóján, Zagyvaróna–Cereden. A 17 éves, autóversenyzés alapjait tanuló lány másodszorra vezetett igazi rally gyorsasági szakaszokon. Többen is segítettek neki a pályafeldolgozásban, de az egyik legértékesebb tapasztalata az volt, hogy nem szabad pöckölgetni a lassítókat.

KÜLÖNLEGES “JÁRMŰ PODASTOK” A SZIGET FESZTIVÁLRÓL? >>>

A R-Cup Challenge áprilisi ceredi fordulója után újra az egyik leghíresebb magyar gyorsasági szakaszon versenyezhetett Zagyva Dorka. A tavaszi versenyen még édesapja, Zagyva Lajos Peugeot 208 Rally4-esével vett részt, most azonban visszatért az időközben elkészült Citroën C2 R2 Max volánja mögé. Ezúttal is két kategóriában indult. A T2,0+ értékelésében 12 résztvevő közül 6., míg az L.2wd-ben 13 indulóból 8. lett. Dorka bár sokat tanult a versenyen, az eredménnyel nem volt megelégedve és egy kicsit mérges is volt magára.

„Először is nagyon jó volt újra Cereden versenyezni, ugyanakkor nagy kihívást is jelentett – mesélte Zagyva Dorka. – A legtöbbet a pályafeldolgozásban tanultam. Apu (Zagyva Lajos) nagyon jó itinert ír, amikor navigáltam neki, akkor pontosan tudtam, hogy hol járunk, de be kellett látnunk, hogy az ő itineréből én nem tudok menni.

A pályabejáráson sok segítséget kaptam Határ Attilától, aki jól ismeri Ceredet. Ő mutatta meg nekem az íveket, így sokkal jobban megértettem mi a feladatom.

Az első két körben apu ült mellettem, aztán egy ismerősünket, Molnár Dórát vittem, a végén pedig a verseny rendezője, Bertalan Marci is beült mellém két körre. Attilától és Marcitól is hasznos tanácsokat kaptam, de a legjobban annak örültem, hogy két ilyen komoly versenyző is be mert ülni mellém.

Az előző ceredi versenyhez képest sokat fejlődtem. Finomabban kezelem a kormányt, amikor megcsúszott alattam az autó hátulja, azt is tudtam korrigálni. Tavasszal ilyen helyzetben még megforogtam.

Sokat tanultam ezen a versenyen is, aminek nagyon örülök, az eredménnyel viszont egyáltalán nem vagyok elégedett. T2,0+-ban sokáig a negyedik helyen álltam. Szerettem volna harcolni a harmadik helyért, de arra nem volt esélyem, nagyon gyors és kiegyensúlyozott volt az ellenfelem.

Sajnos volt két lassító érintésem, ami miatt kaptam kétszer öt másodperc büntetést. Ezt később írták hozzá az eredményemhez, amivel visszaestem a hatodik helyre.

Megmondom őszintén, ez nagyon rosszul esett, de csak magamat okolhatom és egy életre megtanultam, hogy nem pöckölgetjük a lassítókat.

Már itthon voltunk, amikor kiderült, hogy volt női értékelés is, amit megnyertem. Ez jó dolog, de engem az abszolút sokkal jobban érdekel.

Az utolsó körökben sikerült egyenletes időket autóznom, amiért apu azt mondta, hogy büszke rám. Ennél nagyobb dicsértet nem is kaphattam volna.

Anya sajnos nem tudott eljönni, de minden gyorsasági után telefonon be kellett számolnom neki, hogy mi történt.

Nagyon várom már, hogy újra versenyezhessek, és biztos vagyok benne, hogy legközelebb sokkal jobban fogok figyelni a lassítókra.“

Ctrl+C - Ctrl+V, Hírek, Technikai sportok Tags:autósport, Citroën C2 R2 Max, R-Cup Challenge, rali, rally, rallye, raly, ralye, sport, technikai sport, Zagyva Dorka, Zagyva Lajos

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Losonczy Levente az Aggressive Team Italia színeiben, folytatja a TCR Eastern Europe sorozatban
Next Post: Akaimoto

Kapcsolódó cikkek

  • Nem hangos, nem környezetkárosító! Driftverseny a garázsban Ctrl+C - Ctrl+V
  • Állásajánlatokkal, ötletes játékokkal, tanácsadással és 50 százalékos utazási kedvezménnyel várja az érdeklődőket a MÁV a HVG Állásbörzén Hírek
  • Hétfőtől a ceglédi vonalon is közlekedik emeletes vonat Hírek
  • A Super Racing Festival a nézők számára ingyenes lesz Hírek
  • A Citroen reklámfilmben üzeni, hogy az elektromos autóké a jövő Hírek
  • A rendőrség vizsgálja Liu Shaolin Sándor és Jászapáti Petra balesetét Hírek

Keresés

2023. június
hKscpsv
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930 
« máj    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
A Börzsöny Speciális Mentők Egyesület támogatót keres
  • Székely Bertalan lovának csontváza is megtekinthető lesz a Múzeumok Éjszakáján, a Magyar Képzőművészeti Egyetemen
  • FLASH: A villám is bemutatkozott
  • Fókuszban a biztonság
  • Ipari méreteket öltött a telefonok feltörése
  • A 60 éve meggyilkolt John F. Kennedyről jelent meg könyv
  • Van képünk hozzá (23.06.08.) –  Toyota Prius 24h Le Mans Centennial GR Edition
  • Kibővített kapacitás és minőségi szolgáltatások a nyári szezonban
  • Van képünk hozzá (23.06.07.) –  Megújul a Toyota Yaris
  • A nyaralás mindig a repülőtéren kezdődik
  • Van képünk hozzá (23.06.06.) –  Toyota Tacoma Trailhunter
  • A dokkban végzett tesztek után folytatódik a kínai szállodahajó építése
  • Dróntaxikat teszteltek Izraelben
  • Irodát nyitott Budapesten az Amazon Web Services – tesztelhetnek az ügyfelek
  • Versenykörülmények között teszteli folyékony hidrogén hajtású technológiáját a Toyota
  • Fél évnyi tesztelés után országszerte minden SPAR-ban és INTERSPAR-ban elérhető a Munch-ételmentés
  • Országszerte minden SPAR-ban és INTERSPAR-ban elérhető a Munch-ételmentés
  • A SPAR szupermarketek mától több mint 1200, az INTERSPAR hipermarketek több mint 1100 akciós ajánlattal várják vásárlóikat
  • A 4. az Anyukám Mondta
  • Idén a nyári emlékek ihletik a Debrecziner Gourmet Fesztivál fogásait
  • Szigorúan ellenőrzi a magyar hatóság az ukrán gabonát
  • Anita és Sanyi a Hypermotion RUNKIE 16” (“klasszikus”) rollerrel támad
  • A Ssangyong Rextonnal is megismerkedtek
  • Nincs megálás! Anita és Sanyi is kipróbálta az OKAI Neon elektromos rollereket
  • Rexton tesztnek indult, OKAI Neon e-scooter próba lett belőle
  • Anita és Sanyi találkozott a Honda CB650R motorral (is) – VIDEÓ
  • E-Tech Renault Captur
  • Rextonról röviden
  • Honda CMX1100T Rebel
  • Röviden a Honda CB650R-ről
  • Ismerkedés az OKAI Neon elektromos rollerrel
  • Az új Yadea F200 robogót a Porschével tervezték? Bemutató
  • Az Icons motorkollekció új tagja visszavisz a 60-évekbe Bemutató
  • 100 éves sikertörténetét ünnepli a BMW Motorrad Ctrl+C - Ctrl+V
  • A HD bemutatja a Fast Johnnie kollekciót Bemutató
  • Az új BMW R 18 Roctane Bemutató
  • Honda EM1 e képgaléria Bemutató
  • A BMW Motorrad bemutatja az új R 12 nineT modellt Bemutató
  • Honda EM1 e műszaki adatok Bemutató

In memoriam Zsiska Ferenc

Youtube

NMHH

Mti hírfelhasználó

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT