593 000 dolláros Macan elektromos meghajtású Porsche hajó vízre szállt

A Frauscher x Porsche 850 Fantom Air 100 kWh-s akkumulátort és 536 LE-s hajtásláncot használ a közelgő elektromos SUV-ból

A Macan EV SUV tulajdonságai, nagy hasmagassága és terepjáró vezetési módja azt jelenti, hogy képes átvinni a legtöbb terepen, amelyen reálisan át kell mennie. De egy dolgot nem tehet, az az úszás. Ehhez új unokatestvérére, a Frauscher x Porsche 850 Fantom Airre van szüksége.

A Porsche még júniusban ugratott az új hajóval, amikor kiadott egy vázlatot a 28,4 láb (8,67 méter) napi cirkálóról, és közölte velünk, hogy megosztja a technológiát a közelgő Macan EV-vel. Most azonban az autógyártó készen áll arra, hogy az olaszországi Garda-tavon egy tesztvezetésnek megfelelő hajóval fogadja az ügyfeleket, és kiderült, hogy pontosan milyen szinergiák vannak az új elektromos SUV-val.

Ezek közé tartozik a 100 kWh-s akkumulátor, amely a csónak hátsó részén található társalgó padlója alatt található, míg az állandó gerjesztésű szinkron elektromos motort (PSM) szintén a Porsche Premium Platform Electric (PPE) alkatrésztárolójából kölcsönözték. Ehhez az alkalmazáshoz 536 LE (400 kW / 544 LE) névleges, végsebessége pedig 53 mph (46 csomó / 85 km/h), bár az optimális utazósebesség állítólag 26 mph (22 csomó / 41 km) /h).

Ennél az utazósebességnél az akkumulátor körülbelül 60 percig vagy 45 km-ig bírja, de a Porsche szerint a tipikus vásárlói utak nagy és alacsony sebességgel vegyesen két-három órát vesznek igénybe. Ezt követően eljött a töltés ideje, ahol a Macan 800 voltos technológiája lép működésbe. Lehetővé teszi, hogy a hajó 250 kW egyenáramot nyeljen le, azaz 10-30 százalékról kevesebb mint 30 perc alatt feltölthető. Használhatja a váltóáramú töltést hagyományos háztartási aljzatról is, ami egy örökkévalóságig tart, vagy egy kicsit felgyorsíthatja a munkát a 11 kW-os beépített töltővel.

Maga a hajó a Frauscher 858 Fantom Air nappali cirkálóján alapul, és a külső stílus, valamint az olyan jellemzők, mint a kilenc személyes utastér, az úszóplatform és a napozópárnák mind ismerősek lesznek a hagyományos ICE-motoros Frauscher-hajó vásárlói számára. . De az elektromos járművek hardverének beszerzésén túl a Porsche a belső kialakításon is dolgozott, egy autó kormánykereket (de műbőrrel kárpitozva, hogy ellenálljon a sós víznek), megtámasztó sportüléseket és átdolgozott műszerfalat szállított öt analóg tárcsával. Az indítógomb még a kerék bal oldalán található, ahogy a gyújtáskapcsoló is a Porsche autókon.

Egy másik autószerű lépésben a Porsche és a Frauscher a hajó 25 First Edition verziójának kiadásával kezdi. Az érdeklődőknek 561 700 eurót (593 000 dollárt) kell találniuk, és várniuk kell a jövő évig a szállítással.