Váltás a következő évtizedre
KORSZERŰ SEBESSÉGVÁLTÓK ÚJ CSALÁDJÁT MUTATJA BE A SCANIA
· Automatizált manuális sebességváltók új családja, vezethetőségre és fenntarthatóságra tervezve
· Szélesebb áttételi tartományú sebességváltók, 1 százalékkal kisebb üzemanyag-fogyasztás és kisebb zajszint
· Kisebb tömeg, jobb fokozatváltás, akár 3700 newtonméter nyomaték fogadására is alkalmas
· Teljesen alumíniumból készült váltóházak, csökkentett belső veszteségek és gazdaságos áttételek
· Nagyobb retarderteljesítmény és számos intelligens mellékhajtómű a kínálatban
· Biztosítják, hogy a belső égésű motoros megoldások továbbra is támogassák a fenntartható közlekedést
Új sebességváltó-családot mutat be a Scania, amely előbb-utóbb levált majd minden jelenlegi Scania Opticruise automatizált váltós megoldást. Az új család első tagja – a G33CM – a továbbfejlesztett V8-asokhoz és a Scania nagy teljesítményű, 500 és 540 lóerős, 13 literes motorjaihoz kapcsolódhat. A Scania egy több mint 400 millió eurós beruházás keretében alkotta meg az új termékcsaládot, hogy megerősítse prémiumpozícióját. Élenjáró képességeivel az automatizált sebességváltók új családja biztosítja, hogy a Scania sikeres, kis fordulatszámú és üzemanyag-hatékony hajtásláncai megőrizzék vezető szerepüket ebben az évtizedben.
„Ezzel a termékkel egy újabb létfontosságú Scania-részegység maradhat nagymértékben versenyképes a belső égésű motorokon alapuló hajtásláncokban egészen akár 2030-ig” – mondta Alexander Vlaskamp értékesítésért és marketingért felelős alelnök. „Az új sebességváltó-család ékes példája a Scania műszaki kiválóságának, nagyobb üzemanyag- és fuvarozási hatékonyságot eredményezve ügyfeleinknek fenntartható módon.”
A Scaniánál hosszú időkre visszatekintő és büszke hagyománya van annak, hogy – Scania Opticruise néven – automatizált manuális sebességváltók szerepelnek a kínálatban, amelyeket az 1990-es évek elején mutatott be először a gyártó. De miért ruház be a Scania egy új sebességváltó-család kifejlesztésébe, amikor már a jelenlegit is az egyik legjobb megoldásként tartják számon a piacon?
„Ez feltétlenül szükséges” – jelentette ki Alexander Vlaskamp. „Az új sebességváltóink olyan újításokat kínálnak, amelyek szükségesek a még hatékonyabb és fenntarthatóbb közúti fuvarozáshoz az elkövetkező évtizedben. Egyik legfőbb jellemzőjük a szélesebb áttételi tartományuk, így még jobban megfelelnek a kis fordulatszámon üzemelő motorjainkhoz, amelyekkel többet működhet a hajtáslánc gazdaságos sebességfokozatban és kisebb az üzemanyag-fogyasztásuk.”
Az új sebességváltók első változatának értékesítése októberben kezdődik. Ezek a Scania négy Euro 6-os, V8-as motorja közül hárommal, valamint két soros, hathengeres motorral társíthatók. Az első ügyféljárművek a G33CM váltón alapuló Scania Opticruise megoldással 2020 utolsó negyedévében készülnek majd el.