Nyolc év után teljesen megújult az Isuzu D-MAX pick-up
Az Isuzu Motors Limited bemutatja az ISUZU D-MAX könnyű tehergépkocsi legújabb generációját, mely mostantól már rendelhető, míg az első autók 2021. márciusától érkeznek Magyarországra.
Az új pick-up nem csupán privát használatú autóként, de multifunkcionális cégautóként is rendkívül népszerű, mely többek között olyan elismeréseket nyert el, mint az 5 csillagos értékelés a 2020-as EURO NCAP minősítésen, az „Év legtakarékosabb pick-up”-ja, az „Év legjobb életmód-pick-up”-ja.
A modellváltás a frissen kidolgozott „Hatékony és Robusztus” fejlesztési filozófia jegyében zajlott. A cél így egy olyan modell megalkotása volt, amely takarékosabb és biztonságosabb, miközben a legváltozatosabb körülmények között is sokoldalúan használható. A modell formaterve jelentősen megújult, így messze kimagaslik a tradicionális pick-upok mezőnyéből.
Az Isuzu Motors Co., Thailand Ltd. (IMCT) 1974-ben kezdte meg a modell helyi gyártását. A gyártó azóta több mint négymillió járművet állított elő, és időközben globális szereplővé vált a pick-upok piacán, hiszen a hazai piac mellett a világ több mint 100 országába exportálnak.
Az Isuzu 2018. májusában megfogalmazott középtávú üzleti tervének egyik legfontosabb célkitűzése a könnyű haszonjárművek ágazatának megerősítése. A modellváltás során elsősorban arra törekedtek, hogy minél sokszínűbb palettával elégítsék ki az ügyfelek változatos elvárásait. Az előző évek sikereire alapozva az Isuzu tovább növeli az eladásokat, így megcélozva a vezető helyet a könnyű haszonjárművek piacán.
A vadonatúj D-MAX legfőbb ismérvei
Fejlesztési irányelv
Szerkezet
Erős szerkezetű konstrukció, a nagyszilárdságú acél széles körű alkalmazásával elért könnyű, mégis szilárd struktúra. A modell gázlómélysége 800 mm. A biztonságot fokozandó a kabin is megerősítésre került.
Üzemanyag-fogyasztás
Az új D-MAX a kategória élenjáró üzemanyag-fogyasztását és CO₂-kibocsátását kínálja. (WLTP vegyes fogyasztás: 8,1-9,02 l / 100km, 211-241 g /km)
Biztonság
Az autó a piaci elvárásoknak megfelelve nem csak megnövekedett menetstabilitást, hatékonyabb fékeket és nagyobb komfortot, hanem korszerű, aktív és passzív biztonsági funkciókat is kínál. A teljesség igénye nélkül megemlíthetők olyan rendszerek, mint a „Figyelmeztetés ráfutásos ütközés veszélyére” (FCW), az „Autonóm vészfékező rendszer” (AEBS), a „Sávelhagyásra történő figyelmeztetés” és a „Sávtartás asszisztens” (LDW, LDP), a „Holttér figyelés” és a „Sávváltás asszisztens” (BSD, LCA), a „Hátsó keresztforgalomra történő figyelmeztetés” (RCTA), a pirotechnikai övfeszítők, a térdlégzsák, vagy újdonságként a két első ülés között kinyíló légzsák.
Praktikum és funkciók
A D-MAX szórakoztató rendszere is jelentősen átalakult, a korábbi modellekhez képest számos kényelmi és praktikus többletfunkciót kínál. A belső térben kiemelkedő anyagminőség és fejlett technológia fogad, a zajszint jelentős mértékben csökkent.
Formaterv
Koncepció
A fejlesztés célja az volt, hogy az új D-MAX merész, érzelmekre ható, karakteres újszerű külső formatervével túlmutasson egy hagyományos pick-up teherautón, mely vadonatúj arculattal felruházva a versenytársak fölé emeli.
Külső megjelenés
Robusztus profilja, ék alakú karosszériája minden eddiginél erőteljesebb, lendületesebb kontúrokat rajzol. A kettős LED-es projektoros fényszórók és a stílusos lámpatestek határozott megjelenést kölcsönöznek az autónak. A hátsó lámpákon kettős LED szegélyeket találunk.
A hátsó lökhárító integrált fellépője szintén nagymértékben hozzájárul az egyedi arculathoz.
Belső tér
A látványos rajzolatú műszerfal felszereltségtől függően akár 9 colos kijelzővel is elérhető. A hangsúlyos anyagfelhasználás lenyűgöző kontrasztokat teremt. Az új
D-MAX testre szabott fülkéjében első osztályú kidolgozás, és a korábbinál szélesebb, magasabb középső konzol fogadja az utasokat.
A tervezők kiemelt figyelmet fordítottak arra, hogy a belső felületeken a varrott motívumok kifinomult, sportos hatást keltsenek.
Ha pedig valaki kifejezetten munkaeszközként tekint új járművére, egyszerű és praktikus kialakítású műszerfal, illetve ajtópanelek állnak rendelkezésére.
A cikknek még nincs vége!
Lapozz a következő oldalakra!