Az új Peugeot 308 SW
A PEUGEOT ÚJ ARCA
A PEUGEOT büszkén mutatja be a vadonatúj PEUGEOT 308 SW-t, amely önálló karosszériaváltozatként érkezik a kínálatba. Stílusa kifejező, profilja lendületes, hátsó része kifinomult. Hatékony és ultramodern, de nem hagyja figyelmen kívül a kompakt kombik szegmensének alapkövetelményeit és az ebből a szegmensből választó ügyfelek alapvető elvárásait.
Az új PEUGEOT 308 SW igazi szemet gyönyörködtető modell, amely az alábbiakat kínálja:
- Tágas utastér: a modell hossza 4,64 m, tengelytávja 2,73 m.
- Hatékonyság: az új PEUGEOT 308 SW semmit sem bíz a véletlenre, aerodinamikája optimális (Cx=0,277, SCx=0,618), következésképpen CO₂-kibocsátása és üzemanyag-fogyasztása alacsonyabb.
- Számos tárolóhely, amelyek vezérlő elve egyértelműen a kellemes utazási élmény és a praktikum. A hatalmas középkonzol tágas helyet biztosít a vezető és az első utas mindennapi használati tárgyainak.
- A mindennapos használathoz szükséges modularitás: a 2. üléssor három részre osztható (40/20/40), és a csomagtartóból elérhető fülekkel könnyen lehajtható.
- Motoros csomagtérfedél (amelynek köszönhetően a csomagtér akkor is könnyen hozzáférhető, ha mindkét kezünk tele van), és kétállású csomagtérpadló.
- Kellő pakolási kapacitás mindenféle professzionális és szabadidős tevékenységhez: a csomagtér térfogata alapból 608 liter, teljesen lehajtott üléspaddal pedig 1634 literig bővíthető.
Az új PEUGEOT 308 SW-t a folyamatosan tökéletesített Peugeot i-Cockpit® legújabb generációjával látták el. Teljesen új élmény, még több ergonómiával, dizájnnal, élvezetes vezethetőséggel, prémium minőséggel és interaktív megoldásokkal:
- Integrált kezelőszervekkel felszerelt, fűthető, új kompakt kormánykerék.
- 3 dimenziós digitális műszeregység szemmagasságban, 10 colos digitális műszeregységgel
- Innovatív, 10 hüvelykes, nagy felbontású központi érintőképernyő a PEUGEOT új i-Connect® Advanced intuitív és digitális infotainment rendszerével, amely az okostelefonok világát idézi.
- A hagyományos klímavezérlőpanelt helyettesítő i-toggle kapcsolók. Minden i-toggle gomb teljes mértékben konfigurálható, azaz a központi képernyő egy adott funkciójának parancsikonjaként használható.
- 4 USB C aljzat, vezeték nélküli tükrözés és két telefon egyidejű Bluetooth-on keresztüli csatlakoztatásának lehetősége.
A még nagyobb biztonság érdekében az új PEUGEOT 308 SW a félautonóm vezetéstámogató rendszerek legújabb generációjával, a Drive Assist 2.0 csomaggal érkezik (amely az év végén lesz elérhető). A rendszer a Stop and Go funkcióval ellátott adaptív sebességtartó automatika (EAT8 automata sebességváltóval társítva) és a sávtartó asszisztens mellett három új funkcióval egészül ki, amelyek elsősorban a gyorsforgalmi utakon hasznosak: félautomata sávváltás, előzetes sebességajánlás és a kanyarsebesség adaptálása.
Az új PEUGEOT 308 SW többféle motorral, nevezetesen plug-in hibrid (HYBRID 225 e-EAT8, HYBRID 180 e-EAT8), benzines (PureTech 110 S&S BVM6, PureTech 130 S&S BVM6 és PureTech 130 S&S EAT8) és dízel (BlueHDi 130 S&S BVM6 és BlueHDi 130 S&S EAT8) változatokkal készül.
A piac és az ügyfelek
Az új PEUGEOT 308 SW a C-szegmens kombi modelljei közé tartozik, azaz egy olyan piacra érkezik, amelyen a PEUGEOT már évtizedek óta sikeresen jelen van. Bár a kategória modelljei számára az SUV-k közvetlen kihívást jelentenek, maga a szegmens 2010 óta változatlanul erős, az európai kereslet továbbra is komoly, és az értékesítési előrejelzések az elkövetkező évekre vonatkozóan stabilak.
A C szegmensben a kombik vásárlói köre a legfiatalabb és egyben a legdinamikusabb is. Általában aktív, gyermekes vagy gyermek nélküli párokról van szó, akik nagyon ragaszkodnak a stílusos formákhoz, intenzíven használják autójukat (azaz ők utaznak a legtöbbet). Nagyon igényesek, számos elvárást támasztanak az autóval szemben stílus, vezetési élmény és technológia tekintetében, miközben nem mondanak le a tágasságról és a kényelemről sem.
Ebbe a környezetbe érkezik az új PEUGEOT 308 SW, amely minden igényt kielégít, minden ügyfél (70%-ban professzionális felhasználók, 30%-ban magánszemélyek) elvárásaival találkozik és készen áll arra is, hogy új vásárlókat hódítson meg. Az új PEUGEOT 308 SW a kínálat csúcsán helyezkedik el, koncepciója a következő kulcstémákon alapul: dizájn, hatékonyság, technológia és modularitás.
INTENSE – intenzív design
Az új PEUGEOT 308 SW esetében a legnagyobb stilisztikai kihívás az volt, hogy karakteres legyen és vágyakozást keltsen, de közben kínáljon kiváló pakolási térfogatot. A felépítés optimalizálása tette lehetővé, hogy a belső tér veszélyeztetése nélkül nagyon lejtős tetőt tervezzenek, és növeljék a hátsó rész kialakításához rendelkezésre álló anyagfelületet.
Az új PEUGEOT 308 SW így erős személyiségű autó lett, a funkció szolgálatában álló stílus megtestesülése. Úgy tervezték, hogy csábító legyen, vonzza a tekintetet, de elsődleges hivatása a pakolhatóság, a helykínálat és a praktikum maradjon. A tengelytáv 55 mm-rel hosszabb, mint a limuziné, ami karcsúbbá teszi a sziluettet, egyben a hátsó tér előnyére válik.
Az új PEUGEOT 308 SW farrésze az új Peugeot 308 mélységében megformált oldalsó lemezének stílusát viszi tovább, mely markáns fénytörést hoz létre, így az autót szinte a talajhoz nyomja, és ez a modell vonalvezetésének kulcsa.
Az oldalablakok kialakítása, nevezetesen az, hogy az ablak felső élének lejtése nagyobb, mint a tetőé, megváltoztatja a fém és üvegfelület arányát, ami a szegmensben különleges, dinamikus sziluettet kölcsönöz az új PEUGEOT 308 SW-nek.
A hátsó részen az ötajtós változat ultravékony, full LED-es lámpáit látjuk, de az összekötő fekete sáv nélkül. Az új PEUGEOT 308 SW ehelyett arra törekszik, hogy a karosszéria érzékelhető „tömegét” növelje, különösen a csomagtérajtónál, amelynek feladata, hogy tükrözze a minél nagyobb térérzetre való törekvést, és felhívja a figyelmet a bőséges csomagtérre.
A limuzinhoz hasonlóan a kombi hátsó részét is úgy tervezték, hogy a légáramlás vonalai segítsék a jobb aerodinamikai hatékonyságot. A sárvédő különösen impozáns, aerodinamikai légterelőként működik az oldalfal alsó részén, megtörve az ajtók felől érkező légáramlást.
Az új PEUGEOT 308 a PEUGEOT új logóját viseli, az emblémát körülölelő hűtőrács rajza pedig kifejezetten a logó kiemelésére szolgál: a rácsvonalak mind egy irányban, az új címerpajzs felé mutatnak.
Formatervezési és technológiai újításként a vezetést segítő rendszerek érzékelői a logó mögött kaptak helyet (az orrkúp a radarhullámokkal kompatibilis indiumból készül), így a hűtőrács egyedül a márkaemblémáé. A rendszámtábla az orr-rész legaljára került.
Az első fényszórók már a belépő szinten is LED-technológiával készülnek. A cizellált, finom vonalú világítótestek nagyban hozzájárulnak az új PEUGEOT 308 SW dinamikus karakteréhez. A fényszórók az első lökhárítón horog alakú nappali fényekben folytatódnak. Ez az új fény arculati elemként is remekül illeszkedik a PEUGEOT új stílusához, éjjel-nappal első pillantásra felismerhetővé teszi a modellt.
A GT és GT Pack felszereltségi szinteken eddig alkalmazott Full LED fényszórók ennél is tovább mennek: a PEUGEOT Matrix LED Technology nagyobb hatékonyságot és biztonságot nyújt a mindennapokban.
A hátsó fényszórók is megkapják a Full LED technológiát, és természetesen megmarad a három oroszlánkarom is, amely a márka modern, egyedi ismertetőjegye.
Az új PEUGEOT 308 SW 7 színben lesz kapható:
– Avatar kék
– Elixír piros
– Gyöngyházfehér
– Hófehér
– Artense szürke
– Platinaszürke
– Perla Nera fekete