A BMW Group az IAA MOBILITY 2021 kiállításon (1)

+++ Először rendezik meg a BMW Group otthonában a Nemzetközi Autóipari Kiállítást
+++ Innovációk és új technológiák a jövő mobilitásához
+++ Fókuszban a körkörös gazdaság, a fenntarthatóság és a városi mobilitás

KÉPGALÉRIA >>>

Hetven év után először Frankfurt helyett a BMW Group szülővárosában, Münchenben rendezik meg a Nemzetközi Autóipari Kiállítást, az IAA-t. 2021. szeptember 7-12. között a kiállítók bemutatják legújabb innovációikat, és körbejárják a jövő mobilitásának kérdését a kereskedelmi szféra szakembereivel és a közösség tagjaival. Az IAA MOBILITY 2021 fő témái között szerepel a körkörös gazdaság, a fenntarthatóság és a városi mobilitás.

Az IAA szervezői szeretnének párbeszédet indítani a látogatókkal a bajor regionális főváros különböző helyszínein – mind a hagyományos kiállítási csarnokokban, mind a München központi terein álló Open Space helyszíneken. Azok a látogatók, akik nem lehetnek ott személyesen a rendezvényen, élő streamen követhetik az IAA-t, vagy később felvételről nézhetik vissza az eseményt.

A látogatók számára az IAA könnyen elérhető formátumot hozott létre az új mobilitási koncepciók bemutatására szolgáló Open Space helyszínek formájában: általuk a jövő személyes mobilitása eljut a legrelevánsabb helyre – a város szívébe. A München központjában található városi tereken, például a Marienplatzon, az Odeonsplatzon vagy a Max-Joseph-Platzon a látogatók a jól ismert autógyártók legújabb modelljeivel és újításaival ismerkedhetnek meg, valamint élő beszélgetésekben, és széleskörű szórakoztató és kulturális eseményeken vehetnek részt.

Az IAA legnagyobb kiállítója a BMW Group lesz. A vállalatcsoport innovációival a látogatók számos müncheni helyszínen találkozhatnak: a kiállítási terület csarnokaiban, a BMW „négyhengeres” központi épületében, a BMW Weltben és a BMW Múzeumban, valamint a Bajor Állami Operaház előtti Max-Josef-Platzon található BMW standnál, ahol a fenntarthatóság és a körforgásos gazdaság témáit fogják feltárni.

„Az IAA bemutatja a mobilitás jövőbeli kihívásait, és fontos fórumot kínál az autógyártók ötleteinek és koncepcióinak megvitatására” – mondta el Jens Thiemer, a BMW márkaigazgatója. „A BMW részt kíván venni a párbeszédben, és szeretne aktívan megoldásokat kínálni. Az IAA segít nekünk abban, hogy szerteágazó szempontokból vizsgálhassuk meg a megnövekedett fenntarthatósági igényről, a koherensen kidolgozott körforgásos gazdasági modellről és a városi mobilitásról alkotott elképzeléseinket. Szeretnénk felhívni a bemutató résztvevőit, hogy vegyenek részt egy nyílt beszélgetésen – személyesen a müncheni BMW standokon és digitálisan az egész világon.”

„Az éghajlatvédelem és a személyes mobilitásra való törekvés nem zárják ki egymást” – hangsúlyozza Maximilian Schöberl, a BMW Group vállalati és kormányzati ügyekért felelős részlegének igazgatója és a BMW AG szóvivője. „Cégünk új technológiákat, innovációkat alkalmaz, valamint csúcstechnológiájú járműveinket veti be, hogy megfeleljen a társadalom nagyobb fenntarthatóság iránti igényének anélkül, hogy elvenné a személyes mobilitás lehetőségét az emberektől.”

Open Space: információs és vitafórum

Az új Open Space rendezvénykoncepcióval az IAA első alkalommal lépi át a bemutatótermek falait, és nyitja meg kapuit a szélesebb közönség számára. A kiállítók a müncheni felkapott, modern Lab-ek hálózatán keresztül vitatják meg a jövő mobilitását a látogatókkal. A BMW Group nyílt párbeszédet kíván folytatni a kereskedelmi szféra szakembereivel és a közönséggel a város két helyszínén.

BMW Sustainability Lab

A BMW Group azt a kettős célt tűzte ki maga elé, hogy 2030-ig 80 százalékkal csökkenti a termelésből származó szén-dioxid-kibocsátást, és az elkövetkező tíz évben összesen mintegy tízmillió tisztán elektromos meghajtású járművet visz az utakra. Ezenkívül a cél az, hogy a járművek életciklusa során legalább egyharmadával csökkentsék a szén-dioxid-kibocsátást. A BMW Group elkötelezett amellett, hogy az egész autóipar leginkább fenntartható ellátási láncát hozza létre.

A BMW Sustainability Lab vizsgálatának fő tárgya, hogy ezek a célok hogyan érhetők el. A reflektorfényben itt már nem csak a zéró helyi károsanyag-kibocsátású járművek fejlesztése áll. A BMW Group holisztikus megközelítést alkalmaz a fenntarthatóság terén, ami lefedi a társadalmi fenntarthatóságot, az anyagbeszerzést, valamint az ellátási láncok és a társadalmi felelősségvállalás kérdését is, kiterjesztve a közösség egészére és alkalmazottaira is.

„Prémium gyártóként szeretnénk vezető szerepet vállalni a fenntarthatóság terén” – szögezte le Maximilian Schöberl, hivatkozva az integrált BMW Group Riportra, amely mindenki számára átláthatóvá teszi a vállalat céljait. „A fenntarthatóságra összpontosítva segítjük a környezetet és vállalunk felelősséget a társadalomért. A jövőben a prémium szintet a fenntarthatóság és a felelősségteljes fellépés szempontjából fogják szemlélni – e két szempont elválaszthatatlanul összekapcsolódik a BMW Groupnál.”

A Max-Joseph-Platz-on működő BMW Sustainability Labben olyan új technológiákat és innovációkat tárnak fel és vitatnak meg, amelyeket a jövő fenntartható mobilitásának növelése érdekében fejlesztettek ki.

Az átfogó fenntarthatósági témákat megkapó módon mutatják be a „Fenntarthatósági Kifutón” fel-alá mozgó robotok és különféle videóklipekben szereplő avatarok segítségével. A robotok interaktívak: a látogatók tokeneket adhatnak nekik, hogy hozzáférjenek az olyan területekhez kapcsolódó információkhoz, mint az elektromos mobilitás és a körforgásos gazdaság. A robot egy LED-képernyőre vetíti válaszait.