Honda CBR650R (Modellév: 2022)
Összegzés: A Honda sokoldalú, középkategóriás sportmotorja 41 mm-es csúszószár-átmérőjű, szeparált funkciójú, nagy dugattyús Showa villával és pörgős, négyhengeres, Euro5-ös erőforrással, Honda Állítható Nyomatékszabályozójával (Honda Selectable Torque Control – HSTC), LCD-műszeregységgel, a nyereg alatt elhelyezett USB-C csatlakozóval és a még szemrevalóbb fényezésekkel folytatja pályafutását 2022-ben.
Bevezetés
A teljes idomzatba öltöztetett CBR650F 2014-ben, a meztelen CB650F társaságában robbant be a piacra, újfent rámutatva, hogy milyen elképesztő potenciál rejlik a Honda négyhengeres erőforrásaiban. Ez a középkategóriás modell a sporttúra szegmens legsportosabb motorjai közé tartozik, ezért is kapott 2017-ben markánsabb, egyszersmind lengébb idomokat, Showa Dual Bending Valve teleszkópokat, módosított Nissin féknyergeket és jó pár plusz lóerőt.
A 2019-es változatot már nem CBR650F, hanem CBR650R típuskóddal vezették be a piacra, méghozzá a 2018-as CBR1000RR Fireblade átszabott köntösébe bújtatva. Bár az F betűjel R-re változott, mit sem veszített használati értékéből, a nagyobb teljesítmény dacára megmaradt végtelenül könnyen kezelhető, barátságos és takarékos motorkerékpárnak, amivel minden környezetben, így a hétköznapokon és a hétvégi kanyarvadászatok során is villámgyorsan és biztonságosan közlekedhet gazdája.
Remek fogadtatásra talált a modell, elvégre 2019-es megjelenésekor egyből a második legkelendőbb sportmotor lett Európában. Hogy folytatódjon ez a diadalmenet, a 2021-es CBR650R jelentősen átdolgozott első felfüggesztéssel és a felhasználói visszajelzéseknek megfelelő változtatásokkal került a szalonokba.
A 2021-es év egyik legkeresettebb, európai sportmotorja, a CBR650R jövőre két új fényezéssel kerül a hazai márkakereskedésekbe.
Áttekintés
Egyértelmű, hogy a korábbi modellfrissítés lefontosabb eleme a fordított, szeparált funkciójú, nagy dugattyús 41 mm-es, csúszószár-átmérőjű Showa villa (Showa SFF-BP).[1] Az új felfüggesztésnek köszönhetően még kezesebb, könnyebben irányítható lett a motor. De ide tartozik, hogy a CBR650R természetesen teljesíti az Euro5-ös környezetvédelmi norma előírásait ugyanakkor az erőforrás csúcsteljesítménye mit sem változott. A frissítésnek hála könnyebben leolvasható az LCD-műszeregység, még hatékonyabb a fényszóró, az ülés alá került az USB-C aljzat, a csinosabb lett az oldalidom és a sárvédő.
A legújabb CBR650R két vadonatúj fényezést kapott:
Matt Gunpowder Black Metallic – narancssárga kiemeléssel
Grand Prix Red – megújult grafikával