A Volvo Trucks akkumulátorgyárat nyit Belgiumban

A Volvo Trucks első saját akkumulátor-összeszerelő gyártelepét nyitja meg Gent városában, Belgiumban. Az összeszerelő üzemben készülnek a Volvo Trucks tisztán elektromos nehézgépjárműveibe szánt, telepítésre kész akkumulátorai.

“Ez a befektetés jól tükrözi, mennyire elkötelezettek vagyunk az áruszállítás villamosítása iránt. 2030-ra a világ összes eladott új Volvo tehergépjárművének legalább fele elektromos lesz, 2040-re pedig karbonsemleges vállalattá válunk” – mondja Roger Alm, a Volvo Trucks elnöke.

Az új akkumulátorgyárban a Samsung SDI-től származó elemeket és modulokat akkumulátorcsomagokká állítják össze, amelyeket célzottan a Volvo Trucks nehézkategóriás elektromos termékpalettájára, az elektromos Volvo FH, FM és FMX modellekre szabtak. A sorozatgyártás az idei év harmadik negyedévében kezdődik.

Rövidebb átfutási idő és élénkített körkörös gazdálkodás
Az akkupakkok egyenként 90 kWh teljesítményre képesek és az ügyfél – igényei szerint – akár hat darabot (540 kWh) is rendelhet járművébe. Az akkumulátorok száma függ az adott ügyfél egyedi hatótáv- és terhelhetőségi kapacitás igényeitől.
 

“Azzal, hogy az akkumulátorok összeállítását beépítettük a gyártási folyamatainkba, lerövidíthetjük az átfutási időt ügyfeleink számára, biztosíthatjuk a nagyteljesítményű akkumulátorokat, miközben a körkörös gazdaságot is élénkítjük” – teszi hozzá Roger Alm.
 

A Volvo Trucks akkumulátorait ugyanis úgy tervezték, hogy azok később csereszabatosak, felújíthatók és újrafelhasználhatók legyenek. Magát a gyárat pedig 100%-ban megújuló energiaforrások táplálják.
 

Elektromos megoldások bármely fuvarfeladatra
Az idei évben sorozatgyártásba állított három nehézkategóriás tehergépjármű modellel kibővülve jelenleg a Volvo Trucks kínálja a világon a legszélesebb termékpalettát a teljesen elektromos nehézgépjárművek gyártói közül. Az elérhető hat elektromos modellel bármely fuvarfeladat megoldható a városi áruterítéstől a hulladékszállításon át a regionális és építési fuvarfeladatokig.

“Elektromos járműveink gyártását már 2019-ben megkezdtük, jelenleg pedig piacvezető szerepet töltünk be az elektromos nehézgépjárművek piacán mind Európában, mind Észak-Amerikában. Biztos vagyok benne, hogy a töltési infrastruktúra gyors fejlődésével és a töltési technológiában elért fejlődéssel az egész nehézgépjármű iparág gyors átalakulás előtt áll” – zárja mondandóját Roger Alm.