2023 végére 600.000 elektromos jármű készül
A Ford azt tervezi, hogy a következő EV-modellek révén 2023 végére eléri a 600 ezres globális darabszámot:
- 270.000 Mustang Mach-E Észak-Amerikában, Európában és Kínában
- 150.000 F-150 Lightning Észak-Amerikában
- 150.000 Transit EV Észak-Amerikában és Európában
- 30.000 vadonatúj SUV Európában, amelyek gyártását erőteljesen felfuttatják 2024-ben
- Vale Canada Ltd.: A lehetőségek feltárása az EV-értékláncban.
- PT Vale Indonesiaés Huayou Cobalt: Egy háromirányú nikkelfeldolgozási projekt vizsgálata és egy külön átvételi megállapodás a Huayou céggel, ami együttesen évi 84.000 tonna nikkelt biztosít a Ford számára.
- BHP: Nikkelszállítás a BHP Nickel West ausztrál egységeiből. A több évre tervezett együttműködés már 2025-ben megkezdődhet, és később további nyersanyagokra is kiterjedhet.
- EcoPro BM és SK On: Szándéknyilatkozatot írtak alá a Forddal egy észak-amerikai katódgyártó üzem építéséről.
- ioneer: Szándéknyilatkozatot írt alá a Forddal az EV-gyártáshoz szükséges lítium-karbonát szállításáról a 2025 utáni időszakban a cég nevadai Rhyolite Ridge projektjének keretében.
- Compass Minerals: Szándéknyilatkozatot írt alá a Forddal lítium-hidroxid és lítium-karbonát szállításáról a Utah állambeli Nagy Sóstónál működő üzeméből.
- Syrah Resources és SK On: Szándéknyilatkozatot írtak alá a Forddal természetes grafit szállításának biztosításáról a louisianai Vidaliában működő feldolgozóüzemből.
A Ford akkumulátor-celláinak kémiai elemei közt az eddigi nikkel-kobalt-mangán (NCM) mellett megjelenik a lítium-vas-foszfát (LFP) is. Ez még jelentősebb kapacitást kínál a nagy energiaigényű modellekhez, és biztosítja, hogy a vásárlók sok éven át minimális hatótávolság-csökkenéssel használhassák járműveiket. Mindemellett csökkenti a ritka ásványi anyagoktól, például a nikkeltől való függőséget, és a jelenlegi költségarányok mellett 10-15 százalékos anyagmegtakarítást jelent az NCM akkumulátorokhoz képest.
HALLGASS EXKLUZÍV PODCASTOKAT IDE, ILLETVE IDE KATTINTVA!
A vállalat megerősítette, hogy – a világ vezető akkumulátorgyártóival való együttműködés révén – rendelkezésére áll a szükséges éves akkumulátor-gyártási kapacitás 100 százaléka, azaz 60 gigawattóra (GWh), amivel biztosítható a fent említett 600.000 elektromos jármű meghajtása.
A cikknek még nincs vége!
Lapozz a következő oldalakra!