Kérdések és válaszok Laura Gregoire-ral, az új Renault 4-es alkotójával
K: Hogyan lehet újra feltalálni egy olyan autót, mint a 4-es a modern kor számára anélkül, hogy az eredeti pasztisé legyen?
V: Meg akartuk őrizni az eredeti 4-es ikonikus sziluettjét és DNS-ét. Könnyebb azonban modernizálni egy ferdehátú, mint az 5-ös, amit a Renaulúció elején mutattunk be; a 4-es formáját és térfogatát nehezebb újragondolni azzal, ami ma kell, de ezekkel az autókkal kétszer is elértük!
K: Kinek szól az új Renault 4 szériaautó?
V: Azt akarjuk, hogy a 4 sokoldalúbb legyen. Az 5-öst főleg városi használatra tervezték – a 4-es családok, nyaralások, minden, amit csak lehet. Azt akarjuk, hogy ugyanaz legyen, mint az eredeti. Hogy ez azt jelenti-e, hogy az eladások mennyiségét tekintve nagyobb lesz az 5-nél, várjuk meg.
K: Megerősítették a hamarosan megjelenő Renault 5 EV dögös alpesi változatát, számíthatunk-e a jövőben Alpine-tuningolt Renault 4 modellre?
V: Nincs a tervben, de mindig értékelünk, szóval lássuk – meglátjuk, van-e igény.
K: Az eredeti Renault 4 egy francia ikon, ez az autó ugyanazt fogja képviselni a modern korban?
V: Persze, lesz. Azt akarjuk, hogy a „Made in France” legyen ennek az autónak a fő attribútuma, és a Renault ElectriCity üzemében készül. Ez egy hatalmas része annak a stratégiának, hogy a márkát és annak gyökereit újra összekapcsoljuk az országgal.