A Toyota 421 LE-s Tacoma X-Runner koncepciója ismét napirendre helyezi a sportteherautókat
A közepes méretű teherautók agresszív karosszériát, továbbfejlesztett felfüggesztést és nagy teherbírású hátsó tengelyt kaptak Tundra nagytestvérétől
A megfizethető kupék és a hátsókerék-hajtású sportteherautók korábban rendkívül népszerűek voltak, de úgy tűnik, az elmúlt években többnyire eltűntek a piacról. De ebben a hónapban reménykedtünk a visszatérésben. Először a Honda mutatott be egy új Prelude koncepciót, most pedig a Toyota egy nagy utalást tett arra, hogy hamarosan feltámasztja a Tacoma X-Runnert.
Az eredeti X-Runnert 2005 és 2014 között adták el, és harcba szállt az olyanokkal, mint a Dodge Ram SRT-10, ahol megpróbálta bebizonyítani, hogy a teherautók hiteles teljesítményű autók lehetnek, és nem csak egyenes vonalban tesztelve. Az X-Runner szögleteket is tudott csinálni.
Az őszi SEMA teljesítménybemutatón a Toyota bemutatja a vadonatúj 2024-es Tacoma X-Runner változatát, és bár hivatalosan ez csak egy koncepció, nem tudjuk elképzelni, hogy ez a látszat még sokáig megmarad. Reméljük, hogy nem, mert egy ilyen jól kinéző gyors, szórakoztató kétkerék-meghajtású teherautó minden bizonnyal eladási siker lesz.
A gyári Tacomához képest a koncepció 3 hüvelykkel (76 mm-rel) szélesebb nyomtávot, megerősített vázat és különféle mechanikai alkatrészeket kapott Tundra nagytestvérétől, beleértve a légrugózást, a 13,9 hüvelykes (353 mm) első fékeket és a hátsó tengelyt. 4,30:1-es véghajtással és elektronikusan vezérelt reteszelő funkcióval. Számos felfüggesztési alkatrészt, például a karokat úgy módosították, hogy együttműködjenek a Tundra alkatrészekkel, és a 21 hüvelykes szénszálas kerekeket Bilstein lengéscsillapítók vezérlik távoli tartályokkal.
A motorháztető alatt még jobb a helyzet, hacsak nem Greenpeace-aktivista, mert a készleten lévő Tacoma 2,4 literes négyhengeres motorja és a szintén négyhengeres hibridje, amelyek közül a legerősebb 326 LE-t (331 LE) tesz ki. , egy 3,4 literes ikerturbós V6-os, ami egy tonnával több pónit készít. A Tundráról kiemelve 389 LE-ről (394 LE) 421 LE-re (427 LE) nőtt, miközben ugyanaz a 479 lb-ft (650 Nm) forgatónyomaték, és még ha ez a teherautó nem is termel, a motor hamarosan elérhető lesz a Tundra TRD Performance Package frissítéseként.
És akkor ott van ez az átlagos vizuális átalakítás. A Speedway Blue festés a 2004-es Chicagói Autószalonon az eredeti X-Runner által viselt színhez hasonlít, de az új teherautó sokkal keményebbnek tűnik fekete motorháztetőjével és tetejével, piros részleteivel, szögletes első lökhárítójával és oldalsó kipufogójával. Ön szerint van még piaca az ilyen típusú sport teherautóknak, és a Toyotának be kellene ezt helyeznie a gyártásba?