Nagyot frissült a Q4 e-tron

.

Megnövelt hatótáv, fokozott hatékonyság, áthangolt futómű jellemzi egyebek között a 2024-es modellévre felkészített tisztán elektromos Audit.

A legfontosabb fejlesztés természetesen az elektromossággal kapcsolatos.

A Q4 e-tron minden változata nagyméretű, 77 kWh nettó (82 kWh bruttó) energiatároló képességű akkumulátorral készül, amelynek optimalizált cellakémiai jellemzői révén tovább nőtt az egyenáramú (DC) töltőteljesítmény. Ennek megfelelően ideális körülmények között mintegy 28 perc alatt tölthető fel tízről kapacitása nyolcvan százalékára az akkumulátor, míg a quattro modellek maximális egyenáramú töltőteljesítménye már 175, míg a hátsókerékhajtású változatoké 135 kilowatt.

Az úgynevezett akkumulátorvédő funkció pedig automatikusan 80 százalékra korlátozza a töltöttségi szintet, ami az akkumulátor élettartama szempontjából előnyös.

Az intelligens utazás- és töltéstervezés során az e-tron útvonaltervező a nagyteljesítményű, azaz ultragyors töltőállomásokat (High Power Charging; HPC) helyezi előtérbe.

A javasolt útvonalat követve, a rendszer már menet közben elindítja az akkumulátor előzetes kondicionálását, mielőtt még az új Audi Q4 e-tron az előre kiválasztott és lefoglalt töltőállomáshoz érne. Egy-egy HPC-töltőállomás úticélként választásakor önműködően aktiválódik az akkumulátor termikus kondicionálása, így a töltőoszlopra csatlakoztatva már a lehető leggyorsabban feltölthető. Első alkalommal kerülhet sor az Audi Q4 e-tron sorozat akkumulátorának utólagos kondicionálására, amely során a jármű hőmenedzsment-rendszere megfelelően le is hűtheti az akkumulátort, például, ha a vezetést vagy a töltést követően hőmérséklete túllép egy meghatározott értéket.

A továbbfejlesztett hajtáskoncepció és a megnövelt töltőteljesítmény mellett az Audi a vezetéstámogató rendszerek funkciókörét is bővíti, az extrafelszereltségként rendelhető Adaptív menetasszisztens (Adaptive Cruise Assist) például már a sávváltást (Assisted Lane Change) is támogatja 90 kilométer/óra feletti sebességnél, autópályán.

Az Audi Q4 45 e-tron és a Sportback változata hátsókerékhajtással 210 kilowattot (286 LE) teljesít, és álló helyzetből mindössze 6,7 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra.

A Q4 55 e-tron quattro teljesítménye 250 kW (340 LE), és álló helyzetből 5,4 másodperc alatt érik el a 100 kilométer/órás sebességet. Az összes változat végsebessége 180 kilométer/óra.

A felfrissített Q4 e-tron modellek már Magyarországon is rendelhetők, 22,833 millió forintos alapártól.

dasblog