Honda ADV350 (Modellév: 2024)

24YM ADV350

Összegzés

Az ADV350 éppoly kalandmotoros megjelenésű, mint közeli rokona, az X-ADV, és közös pont a masszív váz és futómű is. Acél csővázához 37 mm-es csúszószár-átmérőjű, fordított teleszkóppár csatlakozik, míg a hátsó felfüggesztése két külső gáztartályos rugóstagból áll. Kereken 330 cm3-es erőforrásának csúcsteljesítménye 21,5 kW (29 LE), legnagyobb forgatónyomatéka 31,5 Nm, s hogy nedves útfelületen is magabiztosan kezelhető legyen, HSTC gondoskodik a biztonságos és egyenletes gyorsulásról. Használati értékét fokozza, hogy alapáras az okoskulcs (Smart Key), a Honda RoadSync rendszer és alkalmazás, az állítható magasságú túraplexi és a kesztyűtartóban található USB-C-aljzat és a nyereg alatti csomagterében pedig kényelmesen elfér két zárt bukósisak. A jövő év pedig négy új színt hoz a Honda ADV350 életébe. 

Egy picit bővebben a Honda X-ADV-ről – Teszt a lelke mindennek (VIDEÓ)

Hamarosan érkezik az ADV350 podcastunk

FRISS PODCASTOK MOTOROKRÓL!

Bevezetés

7 évvel ezelőtt forradalmian új modell jelent meg a Honda kínálatában. Az X-ADV egyszerre kalandmotor és robogó, erre utal ADV-stílusú formaterve is. Kevés ilyen innovatív konstrukciót láthattunk az elmúlt évtizedekben, sőt úgy is fogalmazhatnánk, hogy ez egy roppant különleges gép, amiről talán nem is sejtették az európai vásárlók, hogy mennyire vágynak rá.

Azóta bebizonyosodott, hogy igenis van helye a piacon, mi több, olyan sikeres lett, hogy 2023 szeptemberéig ez volt a második legkelendőbb típus – 350 cm3 fölötti kategóriában – a CB750 Hornet mögött. Ez nem kis fegyvertény, tekintve, hogy Magyarországon és a kontinens számos államában ez a legnépszerűbb motorkerékpár-osztály.

2022-ben jött el annak az ideje, hogy a középosztályban is megjelenjen egy hasonlóan előremutató, különleges modell. A „New Urban Adventure” tervezési elv alapján született ADV350 láthatóan az X-ADV közeli leszármazottja, hiszen ez is kifinomult és végtelenül praktikus, akárcsak a nagyrobogók, ugyanakkor kalandmotoros megjelenése strapabíróságot, megbízhatóságot sugároz.

Nem titkolt cél volt, hogy az újdonság a motorosok széles körét – különösen a fiatalabb generációt – csábítsa vásárlásra, és a nagyrobogó-kategória egyik favoritja legyen. Ez sikerült is, hiszen az olaszországi Atessában megtalálható Honda Italia Industriale-ban előállított ADV350 -ből már több, mint 22 000 talált gazdára Európa-szerte a megjelenése óta és nem csak az idősebb korosztály kegyeit nyerte el.

Az ADV350 arra született, hogy fedezze föl a kisebb és a nagyobb városok utcáit és a végtelen országutakat.

Áttekintés

Tagadhatatlan, hogy az ADV350 kitűnik az „egy kaptafára készült” robogók tömegéből. Határozott kiállása és markáns élekkel tarkított, látványos fényezésű idomzata valódi terepmotoros külsőt kölcsönöz a modellnek, így megjelenése alapján méltó társa az off-road-stílus nagyágyúinak, mint az X-ADV vagy éppen a CRF család tagjai.

Természetesen nem minden a megnyerő külső, ezért praktikum terén is brillírozik a Honda újdonsága. Kényelmes ülése alatt elfér két teljes értékű, zárt bukósisak, kesztyűtartója USB-töltőaljzatot rejt, míg indítása roppant egyszerű és gyors, köszönhetően a Honda robogóin már bevált okoskulcsnak (Smart Key). Négy lépésben állítható légterelő óvja a pilótát és utasát, s hogy könnyebb legyen menet közben a kommunikáció, alapáras az – LCD-műszeregységbe épített – Honda RoadSync rendszer is.

Akárcsak a kalandmotorok, az ADV350 is egyenes háttal, természetes testhelyzetben vezethető, ami nagyban megkönnyíti irányítását. Szintén a remek kezelhetőséget szolgálja a 37 mm-es csúszószár-átmérőjű, fordított első teleszkóppár, melyet a nagymotorokra jellemző, masszív alsó-felső villahíd köt össze, valamint a külső gáztartályos, dupla hátsó rugóstag. Mindkettőt úgy hangolták, hogy bőséges visszajelzés érkezzen a pilótához, egyben gyerekjáték legyen a gyors, könnyed irányváltás. Hogy terepen is magabiztosan mozogjon, pillekönnyű kerekein 120/70-15 és 140/70-14 méretű, „bütykös” gumik feszülnek, míg az ADV350 lassításáról 256 mm-es első, és 240 mm-es átmérőjű hátsó tárcsa gondoskodik.

Legyen szó városi használatról vagy települések közötti ingázásról, a modell gyorsulása lenyűgöző. Kereken 330 cm3-es, négyszelepes, SOHC-vezérlésű Smart Power+ (eSP+) erőforrásának csúcsteljesítménye 21,5 kW (29 LE) legnagyobb forgatónyomatéka pedig 31,5 Nm. Miként a Honda prémiumkategóriájú robogóin megszokhattuk, az alapfelszereltség része a Honda Állítható Nyomatékszabályozó (HSTC) és az erőteljes fékezéskor automatikusan felvillanó vészvillogó (ESS) is.

A 2024-es Honda ADV350 az alábbi színekben érhető el:

**ÚJ** Matt Coal Black Metallic

**ÚJ** Pearl Falcon Gray

**ÚJ** Matt Pearl Cool White

**ÚJ** Matt Pearl Pacific Blue

Vadonatúj fényezéssel érkezik jövőre az ADV350, színeiben részben frissül a Forza 125 és a Forza 350 is