Az új Audi RS 6 Avant GT
Az új Audi RS 6 Avant GT1 a modellsorozat csúcsa. A különleges kiadás exkluzív részletekkel teli kül- és beltérben egyaránt. Lenyűgöző átmenő tetőszél-spoiler, újradefiniált diffúzor és 22 colos kerekek jellegzetes dizájnnal hangsúlyozzák a modellsorozat első helyét. Az utastérben kiváló minőségű kagylós ülések, friss színkombináció, valamint a középkonzolon található egyedi számozás exkluzív ékezetek. Az RS 6 Avant GT1-ben egyedülállóan könnyű, állítható coilover felfüggesztés és az átdolgozott quattro sport differenciálmű a hátsó tengelyen élesíti a vezetési élményt. A két-turbófeltöltésű nyolchengeres V-elrendezésű motor teljesítménye 463 kW (630 LE), és 850 Nm nyomatékot ad le 2300 és 4500 ford./perc között1. Az Audi RS 6 Avant GT1 szállítása 2024 második negyedévében kezdődik
Az Audi RS 6 Avant GT1 ötlete az RS 6 GTO 2020-as inasprojektjéhez nyúlik vissza. Tizenkét tanuló, akik karosszéria- és járműszerelőként, autószerelőként, autófestőként és szerszámszerelőként tanultak dolgozni hat hónapon át dolgoztak a projekten. az Audi Design támogatásával. A legtöbb ihletet az 1989-es, legendás Audi 90 quattro IMSA GTO versenyautóból merítették. Az eredmény azt mutatja, hogy a fiatal tehetségek milyen sokféle módon járulhatnak hozzá a céghez még a gyakorlati idejük alatt is.
Audi podcastjaink a Begurulva és a podCARs csatornáinkon!
Páratlan megjelenés
Az új Audi RS 6 Avant GT1 az RS 6 GTO koncepción alapuló még lenyűgözőbb megjelenésének köszönhetően kiemelkedik kínálata többi modellje közül, az RS 6 Avant2 és az RS 6 Avant performance3 változat közül. A feltűnő előlap nyilvánvalóan az RS 6 GTO koncepciójából merít
A Singleframe és a légbeömlő nyílások teljes egészében magasfényű fekete színűek, így az autó még alacsonyabbnak és szélesebbnek tűnik. Függőleges pengék az első kötényben, az új szívórács és a lökhárítóba integrált erőteljes elülső elosztó fokozza az élesebb megjelenést. Az Audi Sport GmbH most először nem csak teljesen újratervezett motorháztetőt használ, hanem szénszálból is gyártja. Az egyedülálló kivitelezésnek köszönhetően az újratervezett motorháztető karbon anyaga igazi szemet gyönyörködtetővé varázsolja, és lenyűgözően keretezi a test színe. A nagy, 22 hüvelykes kerekek mögött beépített levegőkimenetek csökkentik a légnyomást a kerékívben és javítják a fékek hűtését. A motorháztetőhöz hasonlóan a nagy kerekeket tartalmazó sárvédők is először készültek teljes egészében szénszálas anyagból – ami magán a járművön és az Audi Production esetében is kiemelkedő.
Az oldalprofilt az oldalsó szoknyákban lévő betétek, a fényes karbon külső tükörborítások és a 22 colos kerekek határozzák meg a 6 küllős kivitelben, amely kizárólag az RS 6 Avant GT1-hez készült. Hátul a különleges kiadást lenyűgözi a fekete „RS 6 GT” felirat, a kifejezetten a dizájnhoz igazodó csomagtérajtó, vizuálisan leengedett rakodóperemmel, a funkcionális diffúzor függőlegesen középre helyezett reflektorral, amely még szélesebbnek tárja az autót, és jellegzetes. motorsport ihlette kettős szárny. Utóbbit majdnem 1:1 arányban vették el a tanulók koncepcióautójából. Az RS 6 Avant2 történetében először eltávolították a tetősíneket a még laposabb, sportosabb sziluett érdekében.
Az RS 6 Avant GT1 esetében a vásárlók két színben választhatnak exkluzív matricákat. Az első az Arkona White felülettel kombinálva az Audi Sport hagyományos színeit, a feketét, a szürkét és a pirosat ötvözi. Az elöl és hátul található modelljelvények is ilyen színekben készülnek. Ha ezt a színkombinációt választja, akkor a jellegzetes kialakítású kerekek mindig magasfényű fehér színűek. Alternatív megoldásként a fekete és szürke tónusú matricák külső színe Nardo szürke vagy Mythos fekete. Ehhez az Audi Sport GmbH magas fényű, fényes fekete vagy matt fekete színű kerekeket kínál. A Singleframe négy gyűrűje és a csomagtérajtó, valamint a modell felirata alapfelszereltségként fekete. A következő külső felületek állnak rendelkezésre: Arkona White, Nardo Grey, Chronos Grey Metallic, Madeira Brown Metallic és Mythos Black Metallic.
Az RS 6 Avant GT1 alapfelszereltségként az RS tervezési csomaggal plusz gördül le a gyártósorról. A fekete belső teret a vörös és a réz exkluzív színkombinációjában számos ékezet emeli ki, például a kormánykerék varrásai, a középkonzol oldalai, a középső kartámasz és az ajtók kartámaszai, valamint az „RS 6 GT” jelzésű padlószőnyegek. felirat. A bőr-Dinamica kombinációjú új RS kagylós ülések és a közvetlenül a fejtámlák alatti „RS 6 GT” felirat szintén ezt a színsémát tartalmazza. Az ülés közepén található méhsejtvarrások Express Red színben csillognak, míg a kanál ülés külső varrása rézzel készült.
A karfák, a műszerfal, a középkonzol oldalaival és az ajtók deréksínjei Dinamica fekete mikroszálas kárpitozásúak, míg a dekoratív betétek Dinamica mélyfekete mikroszálas anyaggal vannak bevonva. A dekoratív betétek opcionálisan nyitott pórusú karbon twill szerkezetben is elérhetők. A biztonsági övek teljes bíborvörös színükkel vonzzák a tekintetet. Külön kiemelésként a középkonzolon szerepel az autó sorozatszáma a 660 modellből álló korlátozott sorozatban.
Következő szintű teljesítmény
Az új RS 6 Avant GT1 teljesítménye 463 kW (630 LE), maximális nyomatéka pedig 850 Nm. Ez 22 kW-os (30 LE) és 50 Nm-es növekedést jelent az RS 6 Avant2 alapmodellhez képest. A sorozat lándzsahegye 3,3 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/órára (62 mph), ami 0,3 másodperccel gyorsabb, mint az RS 6 Avant2. Az RS 6 Avant GT1 mindössze 11,5 másodperc alatt gyorsul fel 200 km/órára álló helyzetből, ami 0,5 másodperccel gyorsabb, mint az RS 6 Avant2. A normál végsebesség 305 km/h (190 mph), a negatív gyorsulást az alapfelszereltségű RS kerámia fékrendszer kezeli.
A 4.0 TFSI erejét az állandó összkerékhajtású quattro az alapfelszereltségű nyolcfokozatú, optimalizált váltási időkkel rendelkező Tiptronic sebességváltón keresztül juttatja el. Az RS 6 Avant performance3-hoz hasonlóan az RS 6 Avant GT1 is a reteszelő középső differenciálmű legújabb verzióját használja. Különösen könnyű és kompakt, 40:60 arányban osztja el a motor erejét az első és a hátsó tengely között. Csúszás esetén automatikusan nagyobb nyomaték kerül a jobb tapadású tengelyre – akár 70 százaléka az első tengelyre, 85 százaléka pedig a hátsó tengelyre áramolhat. Az átdolgozott középső differenciálmű javítja a menetdinamikát, észrevehetően precízebb kanyarodást biztosít, és kevésbé alulkormányzott a határnál.
A különleges kiadás további megkülönböztetése érdekében a hátsó tengelyen található quattro sport differenciálművet kifejezetten az RS 6 Avant GT1-hez hangolták. Az új paraméterek a nagyobb agilitásra és a hátsó torzításra összpontosítanak „dinamikus” vezetési módban. Az ügyfelek sportos, semleges és rendkívül precíz kezelhetőséget élveznek. Először, és csak az RS 6 Avant GT1-hez, az állítható coilover felfüggesztés az alapfelszereltség része. Tíz milliméterrel csökkenti a menetmagasságot az RS 6 Avant2-höz képest, és a dinamika és a kényelem tökéletes kombinációját kínálja. A magasabb rugózás, a háromszor állítható lengéscsillapítók és a merevebb stabilizátorok (30 százalékkal merevebb elöl és 80 százalékkal hátul) kevesebb karosszéria-gurulást biztosítanak, ami ismét jelentősen növeli a móka faktorát. Az egyéni beállítások elvégzéséhez szükséges eszközök és utasítások is megtalálhatók a fedélzeten. A vásárlók alternatív megoldásként megrendelhetik az RS sportfutóművet plusz dinamikus menetvezérléssel (DRC) vagy az RS adaptív légrugózást.
Az új, nagy teljesítményű Continental „Sport Contact 7” 285/30 R22 abroncsok biztosítják a dinamikus vezetéshez szükséges tapadást. A gumiabroncsok egyenletesen jobb úttartást biztosítanak száraz és nedves körülmények között is, és csökkentik az alulkormányzottságot a kanyarokban gyorsaságban, így összességében precízebb kezelhetőséget biztosítanak a teljes sebességtartományban. Ezenkívül a féktávolság akár két méterrel is rövidebb az új abroncsokkal 100-ról 0 km/h-ra (62 mph és 0 mph) fékezéskor.
A legmagasabb minőségű gyártás
Egy dolog különbözik az új RS 6 Avant GT1-től, hogy a hagyományos RS 6 Avant2-vel ellentétben nem szerelik össze teljesen a neckarsulmi gyártósoron. A karosszériaépítési munkák és fényezés után a 660-as modellek a Böllinger Höfébe kerülnek, ahol az Audi R8, az Audi e-tron GT quattro4 és az RS e-tron GT5 kisszériás gyártásban készül. Az Audi neckarsulmi gyártási telephelye közelében található ez a rendkívül rugalmas létesítmény a csoporton belül egyedülálló, így a legjobb feltételeket kínálja az Audi RS 6 Avant GT1 ottani befejezéséhez. A végső összeszerelést hét tapasztalt munkatárs végzi három összeszerelő állomáson, amelyeket kifejezetten erre az exkluzív különleges kiadásra állítottak fel. Minden egyes jármű egy egész napot tölt ott. Az összes GT-specifikus funkciót kézzel szerelik fel a világszerte gyártott 660 RS 6 Avant GT1 modellek mindegyikére. Ez magában foglalja a motorháztetőt, a sárvédőket, a lengőkarokat, a dupla szárnyat, az első és a hátsó kötényt, valamint az állítható coilover felfüggesztést.
A Böllinger Höfe termelése nettó szén-dioxid-semleges1. Ennek elérése érdekében az Audi megújuló forrásokból származó zöld áramot és hőt használ – ez fontos mérföldkő mind a márka, mind a neckarsulmi telephely számára. A CO2-kibocsátást az Audi még nem tudja elkerülni a megújuló energiaforrásokkal, a tanúsított környezetvédelmi projektekből származó szén-dioxid-kibocsátással ellensúlyozza. A vállalat ezzel jelentősen hozzájárul a Mission:Zero-hoz – a prémium gyártó környezetvédelmi programjához a teljes mértékben fenntartható termelés érdekében.