Golf, a sikertörténet
Az első sorozatgyártású Golf 1974. március végén készült el a Volkswagen wolfsburgi gyárában. Ezt megelőzően a farmotoros, léghűtésű Bogár és a hátsókerék-hajtás évtizedeken át meghatározta a Volkswagen márkát. Az 1970-es évek elején az első Golf – a Passathoz, a Sciroccóhoz és a Polóhoz hasonlóan – egy új korszak kezdetét jelentette: az elöl elhelyezett motor és az elsőkerék-hajtás korszakát. A modern és biztonságos hajtásrendszer-koncepció, a nagyfokú rugalmasság a hátsó ajtóval és a hátsó üléstámlák lehajthatóságával, valamint a formaterv annyira meggyőző volt, hogy 1976 októberében már az egymilliomodik Golf gördült le a futószalagról.
Exkluzív Volkswagen podcastok a Begurulva (spotify + youtube) és a podCARs (spotify + youtube) csatornáinkon!
Hallgass ránk!
De ez csak a kezdetet jelentette: az ezt követő hét generáció mindenki számára elérhetővé tette a megfizethető mobilitást a legmagasabb szintű technológiával, mint a szabályozott katalizátor és a hatékony hajtásrendszerek, és emellett olyan biztonsági funkciókat kínált, mint a blokkolásgátló, a légzsákok vagy a termékcsalád első összkerékhajtása.
A Golf sikerének titka abban is rejlik, hogy a tervezők az első generáció DNS-ét átvitték az utódokra, így ápolva a klasszikus Golf-dizájnt.
A kényelem, a minőség és az innovatív asszisztensrendszerek minden egyes generációval egyre fontosabbá váltak, és ma is mércét állítanak. Az elmúlt 50 év alatt a Golf egy sajátos high-tech kompakt osztállyá vált: néhány év után „Golf-osztály” néven is ismertté vált.
Később pedig a különböző változatai következtek, mint a Variant, a Cabriolet és a Sportsvan, valamint a teljesen elektromos e-Golf és a GTI, GTD, GTE rövidítéssel ellátott sportos modellek, valamint a zászlóshajó, a Golf R.
A Golf volt az egyik első autó a szegmensben, amely a Travel Assist révén vezetéstámogatást kínált.
dasblog