A BMW sikertörténetét 2023-ban is nemzetközi díjak koronázták meg

Fényes trófeákkal vette kezdetét a müncheni központú vállalatcsoport 2024-es éve: az auto, motor und sport német autós szakmagazin „Best Cars” olvasói szavazásán két aktuális BMW modell is kategóriája élén végzett, miközben az új BMW 5-ös limuzint máris a női vezetők elsőszámú nemzetközi választásaként méltatták a nagyautók kategóriában.

Exkluzív BMW podcastok a Begurulva (spotify + youtube) és a podCARs (spotify + youtube) csatornáinkon!
Hallgass ránk!

Az auto, motor und sport német autós szakmagazin „Best Cars” olvasói szavazásán elnyert díjakkal a BMW idén is tovább folytatja 2023-as sikertörténetét. A BMW 2-es Coupé* sorozatban harmadszor aratott diadalt a kompakt kategóriában, míg a BMW X1* a kompakt méretű SUV modellek mezőnyében végzett az első helyen. Az idén negyvennyolcadik alkalommal megrendezett olvasói szavazás végeredménye az európai autóipar egyik legnívósabb elismerése. A mintegy 100 000 résztvevő 13 kategória összesen 455 jelöltje közül választotta ki az egyes kategóriák nyerteseit, az abszolút győztest és az „import” bajnokot.

A 2024-es esztendő emellett az új BMW 5-ös limuzin kitüntetésével is kezdődött: a világ elsőszámú üzleti modellje a nagyautók kategóriájában hódította el a „Women’s Worldwide Car of the Year” díjat. 52 ország 75 női újságírója 5 kategória 62 jelöltje közül választotta ki a kedvenceit. Az idén tizennegyedik alkalommal átadott díj a nők autóiparra gyakorolt hatását élteti és odaítélésekor olyan szempontokat vesznek figyelembe, mint a biztonság, a minőség, az ár, a formatervezés, a menetkomfort, a hétköznapi használhatóság és az adott modell környezetvédelmi hatásai. Az új BMW 5-ös limuzin hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiájával (és a BMW i5* tisztán elektromos meghajtású modellel), valamint teljes egészében vegán, tágas utasterével és fejlett technológiájával nyűgözte le a zsűri tagjait.

E sikeres évkezdéssel töretlenül folytatódott tovább a BMW 2023-as győzelmi sorozata: a bajor prémiumgyártó modelljei sorra nyerték el a németországi és a legfontosabb értékesítési régiók nemzetközi elismeréseit, a kompakt kategória képviselőitől kezdve, a luxusautók mezőnyén keresztül, egészen a BMW M GmbH nagyteljesítményű sportautóiig. A belsőégésű erőforrással szerelt modellek mellett az olvasók és a zsűrik a BMW hálózatról tölthető portfóliójának tagjait is újabb és újabb díjakkal ismerték el.

„Büszkék vagyunk arra, hogy a BMW rendkívül színes modellpalettája nemzeti és nemzetközi téren is díjakat nyer el. Ez is kiválóan példázza, hogy minden szegmensben vonzó kínálattal szolgáljuk ki ügyfeleinket” – fogalmazott Jochen Goller, a BMW AG igazgatótanácsának ügyfélélmény, márka és értékesítésért felelős tagja. „Tisztán elektromos meghajtású modelljeink fogadtatása kiváltképp örömteli, amely párhuzamban áll ügyfeleink igényeivel és a BMW Group elektromos mobilitás iránti elköteleződését nyomatékosítja” – tette hozzá.

A nagyteljesítményű kategória újoncát és egy tisztán elektromos meghajtású Sports Activity Vehicle modellt is „Arany Kormánykerék” díjjal tüntettek ki

Az Auto Bild és a Bild am Sonntag magazinok által közösen életre hívott „Arany Kormánykerék” díj az egyik legelismertebb kitüntetés az európai autóiparban. 2023-ban a BMW ezt kétszer is elhódította: az M xDrive intelligens összkerékhajtással dolgozó BMW M3 Competition Touring* modellel a sportautók kategóriájában, a tisztán elektromos meghajtású BMW iX1* modellel pedig a kompakt kategóriában.

Az „Arany Kormánykerék” díjjal mindkét modell a 2023-ban elnyert nemzetközi kitüntetéseket koronázta meg. Az első BMW M3 Touring modellt például – amely a BMW M GmbH nagyteljesítményű modelljeinek menettulajdonságát kimagasló praktikummal egyesíti – az Auto Bild Sportscars német autós szakmagazin olvasói a 120 000 euró alatti kategóriában az év sportautójának választották, a nemzetközi hírű Top Gear televíziós műsor készítői pedig az „All The Car You’ll Ever Need” címmel illették.

A BMW iX1 három díjat is bezsebelt Kínában, köztük az év tisztán elektromos meghajtású prémium SUV modelljének járó elismerést is. A modell Franciaországban a zöld technológia kategória „Automobile Award 2023” díját is elnyerte, az auto, motor und sport német autós szakmagazin olvasóitól pedig kiérdemelte az év legvonzóbb formatervezéséért járó „autonis Award” elismerést.

A tisztán elektromos meghajtású BMW i5 azonnali világsikert aratott

Az „autonis Award” elismerést az új BMW 5-ös limuzin és a BMW i5 is elnyerte. A világ legsikeresebb üzleti limuzinjának új nemzedékét – amely most először tisztán elektromos meghajtással is elérhető – a portugál Frontline magazin az év autójának választotta. A BMW i5 Norvégiában és Dániában, az elektromos mobilitás két egyformán fontos piacán is elnyerte ezt a címet: a norvég Dagbladet a DinSide és az Elbi24 online portálokkal közösen éltette a BMW i5 modellt, amely Dániában a húsz dán autós újságíróból álló zsűri szavazásának utolsó körében hat tisztán elektromos meghajtású modellt körözött le.

Kínában az Auto World a modellt az év legkívánatosabb prémium executive limuzinjának választotta, miközben a BMW i5 Nagy-Britanniában is három díjat zsebelt be: a The Car Expert a legjobb nagyautónak járó kitüntetéssel, az Electrifying.com a 2024-es év prémium autójának járó elismeréssel, a Carwow pedig az év legkényelmesebb utazóautójának járó díjjal méltatta a modellt.

A különféle díjak tovább hangsúlyozzák a BMW i5 limuzin megannyi megnyerő tulajdonságát, az egyediségben gazdag formanyelvtől, valamint a sportosság és a kényelem egyedülálló harmóniájától kezdve, az innovatív felszereltségi tételeken keresztül, egészen a progresszív digitális szolgáltatásokig, illetve az egyszerre erőteljes és hatékony hajtáslánc-technológiáig. A modellben a legkorszerűbb BMW eDrive hajtáslánc-technológia dolgozik, amely károsanyag-kibocsátás nélkül garantálja a márkára jellemző vezetési élményt. A BMW i5 eDrive40 limuzin* a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) mérései szerint egyetlen feltöltéssel 497 – 582 kilométer megtételére képes, elsősorban a lassuláskor és fékezéskor felszabaduló energia adaptív visszatáplálásának, valamint az utastér, a hajtáslánc és a nagyfeszültségű akkumulátor optimális hűtéséért és fűtéséért felelős hőpumpa-technológia intelligens vezérlésének köszönhetően.

A BMW elektromos mobilitás terén ösztönzött térnyerését fényes trófeák övezik

A BMW márka tisztán elektromos meghajtású modellpalettája 2023-ban világszerte sikert sikerre halmozott. A BMW iX1 és a BMW i5 mellett a BMW i7* és a BMW i4* is győzelmeket ünnepelt: csak Nagy-Britanniában ez utóbbi két modell összesen hét elismerést zsebelt be és kategóriájában mindkettő elnyerte az év új autójának járó díjat az Auto Express brit szakmagazin szavazásán. A BMW i4 megkapta a „Pocket-link Award” díjat és a „Business Car Award” díjat is, miközben a BMW i7 a What Car? magazin elektromos autókat díjazó szavazásán és év autóját díjazó szavazásán is diadalmaskodott. A zéró emissziójú luxuslimuzin Kínában öt kitüntetést nyert el, köztük a sohu.com online magazin év autójának járó díját is.

A két modellnek Franciaországban és az Egyesült Államokban is volt oka ünneplésre. A BMW i7 modellt a Money magazin a „Best Overall and Best Value” elismeréssel tüntette ki, kimagasló luxus hangulatát és BMW Theatre Screen technológiáját pedig a wards auto magazin külön is méltatta. Az Egyesült Államokban népszerű autós szakmagazin, a car and driver a BMW i4 M50* modellt és a BMW i4 eDrive40* modellt is 2023 tíz legjobb autója közé választotta.

Kitüntetések a BMW 3-as sorozatnak és a BMW 4-es sorozatnak, valamint a BMW M2 és a BMW X3 modellnek

Németországban a BMW kettős diadallal koronázta meg sikeres tavalyi évét. Az Auto Zeitung autós szakmagazin olvasói szavazásán a BMW 3-as sorozat* és a BMW X3* is elnyerte kategóriájában a hőn áhított „Auto Trophy” díjat. A BMW 3-as limuzin és a BMW 3-as Touring az összes szavazat 19 százalékával aratott egyértelmű győzelmet a középkategória rendkívül erős mezőnyében, amellyel a 3-as BMW sorozatban hetedik alkalommal nyerte meg kategóriáját. A magabiztos kiállásával, tágas utasterével és elektromos mobilitás iránti elköteleződésével hódító BMW X3 eközben a szavazatok 15,3 százalékát zsebelte be, amellyel megnyerte a 30 000 és 60 000 euró közötti SUV modellek kategóriáját.

A BMW 3-as sorozat Nagy-Britanniában is fényes trófeákat söpört be. A „Business Car Awards” szavazáson a modell a legjobb prémium autónak járó díjat érdemelte ki, a Fleet News magazin Hírességeinek Csarnokába pedig a legmegbízhatóbb céges autóként gurult be. A What Car? magazin használt autókat díjazó szavazásán a 3-as BMW a legjobb használt executive modellnek és az év legjobb használt autójának járó díjat is elnyerte. A BMW 330e limuzint* a magazin az év legjobb használt hibrid executive autójának választotta. A plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával dolgozó modell az Egyesült Államokban is megízlelte a sikert, ahol a Money magazin a „Best for Handling” elismeréssel tüntette ki.

A BMW 3-as sorozat mellett a rendkívüli sportossággal bíró BMW 4-es sorozat is sikereket ünnepelt tavaly, amellyel a prémium középkategória nemzetközi szegmensében még tovább erősítette a bajor prémiummárka iránymutató pozícióját. A legjobb példa erre a BMW 4-es Coupé* és a BMW 4-es Cabrio* nagy-britanniai diadala: a keménytetős modellt a What Car? magazin sorozatban harmadik alkalommal választotta meg az év kupéjának, a nyitott tetős négyüléses pedig az év kabriójának járó díjat hódította el.

Nagy-Britanniában a BMW M2* is kettős győzelmet ünnepelt: a kompakt sportautót a The Car Expert a legjobb nagyteljesítményű autónak járó kitüntetéssel, az Auto Express szakmagazin pedig az év nagyteljesítményű modelljének járó díjjal ismerte el.

Átlagos üzemanyag-fogyasztási, illetve kombinált energiafogyasztási és károsanyag-kibocsátási adatok

A BMW iX1 xDrive30 kombinált energiafogyasztása (WLTP): 16,8 – 18,1 kWh / 100 km; tisztán elektromos hatótávolsága (WLTP): 413 – 438 km.

A BMW i4 eDrive40 kombinált energiafogyasztása (WLTP): 16,1 – 19,1 kWh / 100 km; tisztán elektromos hatótávolsága (WLTP): 493 – 590 km.

A BMW i4 M50 kombinált energiafogyasztása (WLTP): 18,0 – 22,5 kWh / 100 km; tisztán elektromos hatótávolsága (WLTP): 416 – 521 km.

A BMW i5 eDrive40 limuzin kombinált energiafogyasztása (WLTP): 15,9 – 18,9 kWh / 100 km; tisztán elektromos hatótávolsága (WLTP): 497 – 582 km.

A BMW i5 eDrive40 Touring kombinált energiafogyasztása (WLTP): 16,5 – 19,3 kWh / 100 km; tisztán elektromos hatótávolsága (WLTP): 483 – 560 km.

A BMW i7 xDrive60 kombinált energiafogyasztása (WLTP): 18,4 – 19,6 kWh / 100 km; tisztán elektromos hatótávolsága (WLTP): 591 – 625 km.

A BMW X1 M35i xDrive átlagos üzemanyag-fogyasztása (WLTP): 8,0 – 8,5 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátása (WLTP): 181 – 192 gramm / km.

A BMW M240i xDrive Coupé átlagos üzemanyag-fogyasztása (WLTP): 8,1 – 8,8 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátása (WLTP): 185 – 200 gramm / km.

A nyolcfokozatú M Steptronic automataváltóval dolgozó BMW M2 átlagos üzemanyag-fogyasztása (WLTP): 9,6 – 9,8 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátása (WLTP): 218 – 222 gramm / km.

A BMW 320d Touring átlagos üzemanyag-fogyasztása (WLTP): 5,0 – 5,7 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátása (WLTP): 132 – 150 gramm / km.

A BMW 330e limuzin átlagos üzemanyag-fogyasztása (WLTP): 1,4 – 1,9 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztása (WLTP): 18,1 – 20,1 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátása (WLTP): 32 – 43 gramm / km.

A BMW M340i xDrive limuzin átlagos üzemanyag-fogyasztása (WLTP): 7,8 – 8,5 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátása (WLTP): 177 – 192 gramm / km.

Az M xDrive intelligens összkerékhajtással dolgozó BMW M3 Competition Touring átlagos üzemanyag-fogyasztása (WLTP): 10,1 – 10,4 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátása (WLTP): 229 – 235 gramm / km.

A BMW X3 xDrive30d átlagos üzemanyag-fogyasztása (WLTP): 6,2 – 7,0 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátása (WLTP): 162 – 183 gramm / km.

Az új BMW 4-es Coupé átlagos üzemanyag-fogyasztása (WLTP): 4,8 – 8,5 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátása (WLTP): 126 – 191 gramm / km.

Az új BMW 4-es Cabrio átlagos üzemanyag-fogyasztása (WLTP): 5,2 – 8,7 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátása (WLTP): 136 – 197 gramm / km.

Az átlagos üzemanyag-fogyasztási, kombinált károsanyag-kibocsátási, kombinált energiafogyasztási és elektromos hatótávolságra vonatkozó értékeket a legmodernebb autók menetteljesítményét vizsgáló EU-ciklus (NEDC – New European Driving Cycle) tesztkörének mérései szerint, valamint a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) mérései szerint számolták ki. Az adatok a Németországban alapfelszereltséggel elérhető modellek értékei, amelyek a keréktárcsák / gumiabroncsok méretétől és típusától, valamint az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető tételek felszerelésétől is függnek. A hivatalos NEDC és WLTP mérési eljárásokról bővebb információt találnak a www.bmw.de/wltp weboldalon.