Hibrid szupersport tanulmányt mutatott be a Toyota
A Toyota versenyistállója, a Toyota Gazoo Racing a Tokióban mutatta be a GR Super Sport tanulmányt: a új generációs sportkocsit a WEC (Hosszútávú Világbajnokság) versenysorozat kőkemény tartóssági versenyein tökéletesített hibrid technológia hajtja.
A Toyota GAZOO Racing bemutatta a GR Super Sport elnevezésű tanulmányautót, amelynek technológiáját a márka a FIA Hosszútávú Világbajnokságon (WEC) csiszolta tökéletessé. A 2018-as Tokiói Autókiállítás látogatói a tanulmány mellett a Toyota GAZOO Racing tesztautóját is megcsodálhatták. A Toyota GAZOO Racing célja, hogy autói és munkatársai tudását a motorsportban tökéletesítve egyre jobb autókat alkothasson, ezért számos világszintű és nemzeti versenysorozatban lép pályára. Az itt kiforrott technológiák és tapasztalatok idővel az új sorozatgyártású autókban is megjelennek. Jó példa erre, hogy Japánban áprilistól már megrendelhető a GR sportkocsi-sorozat csúcsmodellje, a korlátozott darabszámban gyártott Vitz GRMN (az európai Yaris GRMN testvérmodellje). Az autó megalkotásában ugyanolyan fontos szerepet játszott a Yars/Vitz modell fejlesztése során szerzett tudásanyag, mint a világ legkeményebb versenypályáján, a Nürburgringen történt tesztelés.
A Toyota folyamatos jelenléte a WEC versenysorozatban a hibrid rendszerek és az elektromos hajtás tökéletesítése szempontjából is fontos és hasznos projektnek bizonyult. A kíméletlen versenykörülmények közt kidolgozott üzemanyagfogyasztás-csökkentő technológiák és egyéb fejlesztések már meg is jelentek a sorozatgyártású autókban. A most bemutatott GR Super Sport tanulmányautó is rengeteg olyan fődarabot tartalmaz, amelyek a WEC-ben rajthoz álló TS050 Hybrid versenyautóból származnak. Az autó egyedi, áramvonalas karosszériája egy V6-os ikerturbós motort és egy Toyota Hybrid System-Racing (THS-R) hajtásláncot rejt: pontosan ezek a rendszerek működnek a versenygépben is. Hatékony elektromos hajtásával és szegénykeverékes motorjával ez az új generációs sportkocsi olyan kimagasló teljesítményt kínál, amihez sosem látott takarékosság társul.
“Ahelyett, hogy egy sorozatgyártású autókból építenénk versenyautókat, inkább azt dolgozzuk ki, hogy alkalmazhatjuk a motorsportban szerzett tudásunkat a sorozatgyártású autók kifejlesztésében. Ez az az érték, amit a versenyzés tesz hozzá a Toyota GAZOO Racing azon törekvéséhez, hogy egyre jobb autókat alkothasson. Ez a kiinduló pontja a Toyota teljesen új szemléletének, vagyis hogy aktív versenyautókból fejlesszünk sportkocsikat. Kell még ugyan egy kis idő ahhoz, hogy tényleg beülhessünk e járművek volánja mögé, de remélem, hogy a GR Super Sport tanulmány már ízelítőt ad abból, milyennek képzeljük el új generációs sportautóinkat. „ – fogalmaz Shigeki Tomoyama, a GAZOO Racing elnöke.
„A tavalyi év végén, amikor bejelentettük, hogy a Toyota továbbra is versenyez a WEC-ben, Akio Toyoda elnök elmondta, hogy ‘már több mint 100 év telt el az automobil megszületése óta. Iparágunk most hatalmas változások elé néz, én pedig erősen elhatároztam, hogy olyan autókat fogunk alkotni, amelyek kellemessé fogják varázsolni a következő 100 évet.’ Az USA-ban megrendezett 2018-as CES kiállításon bemutattuk az e-Palette tanulmányautót, ami egy újfajta mobilitás-megosztási modellt vázolt fel. Ha az e-Palette tanulmányra a lovaskocsik új generációjaként tekintünk, akkor a GR Super Sport a versenylovak új generációja lehet. Ez az autó ugyanolyan egyéniség, mint amilyennek egy istállótulajdonos látja a kedvenc lovát. Bár a két tanulmányautó rengeteg dologban különbözik egymástól, mindkettőben elektromos hajtást és modern IT technlógiát találunk, és mindkét jármű alkalamas arra, hogy biztonságosan, és a többi autóval kommunikálva, környezetbarát módon közlekedjen. Az elektromos hajtás és az IT technológiák fejlődése rohamtempóban gyorsul, ám az ennyire ellentétes karakterű autók, mint a GR Super Sport és az e-Palette megjelenése azt mutatja, hogy ezek a járművek továbbra sem lesznek arctalan és jellegtelen árucikkek. Ráadásul az is kétségbevonhatatlan tény, hogy az emberek szabadon akarnak utazni és távoli helyekre szeretnének eljutni – méghozzá egyre gyorsabban, és egyre mutatósabb autókkal. Bár azt a célt tűztük ki magunk elé, hogy olyan autókat készítsünk, amelyek kellemessé varázsolják az előttünk álló 100 évet, a TOYOTA GAZOO Racing továbbra is elszántan dolgozik azon, hogy jelenlegi modelljeinket is vonzóvá tegyük vásárlóink számára, és hogy hasznosan járuljunk hozzá az autóipar jövőjéhez. És e cél eléréséhez az Önök további hozzájárulására is számítunk.” – teszi hozzá Tomoyama.
A számos versenysorozatban, köztük a Rally Világbajnokságban a Yaris WRC-vel, a Hosszútávú Világbajnokságon pedig az 1000 lóerős TS050 hibrid versenygéppel megmérető Toyota, amelynek utcai sportautó kínálata jelenleg a Yaris GRMN sportkompaktból és a GT86 sportkupéból áll, míg prémium márkája, a Lexus jelenleg az RC sportkupéval és az LC szupersportkupéval két sportautót kínál, tavaly októberben, a Tokiói Autószalonon is leleplezett egy Toyota GR HV Sports névre hallgató koncepcióautót, amely első ránézésre akár GT86 gonosz ikertestvére is lehetne, azzal a különbséggel, hogy ennek a sportautónak a belsejében is környezetbarát hibrid szív dobog.
Érdekesség, hogy a napokban a Toyota azt is bejelentette, hogy a Genfi Autószalonon visszatér majd egy igazi Toyota sportautó legenda is. Arra, hogy megtudjuk vajon a Celica, netalán a Supra kelt új életre a japán mérnökök munkájának köszönhetően, március 6-áig várni kell, ahogyan arra is, vajon az újjászülető sportautót is környezetbarát hibrid motor hajtja-e majd.
MŰSZAKI ADATOK
GR Super Sport tanulmányautó | ||
Hajtáslánc | Motor fajtája | ikerturbós, közvetlen befecskendezéses V6 |
Motor lökettérfogata | 2.400 cm³ | |
Teljesítmény | Összteljesítmény:735 kW/1000 LE
(belsőégésű motor + hibrid elektromotorok) |
|
Hibrid rendszer | Toyota Hybrid System – Racing (THS-R) | |
Keréktárcsák | elöl | 18×13J |
hátul | 18×13J | |
Gumiabroncsok | elöl | 330/710R18 |
hátul | 330/710R18 |