A Toyota a hazai magánvásárlók kedvence
Az első negyed év újautó-eladásai egyértelmű képet mutatnak: a Toyota különösen jól teljesít azokban a szegmensekben, ahol hibrid modelleket is felvonultathat.
Villámgyorsan és alaposan változtak meg az erőviszonyok a hazai újautó-piacon, derül ki a Datahouse által összeállított, kizárólag az itthon forgalomba helyezett autókat figyelembe vevő negyedéves eladási statisztikákból. A dízeltechnológiában csalódó, azok tényleges környezet- és egészségkárosító hatására ráébredő magánvásárlók egyértelműen elpártoltak azoktól az európai márkáktól, amelyeknek eladásaiban évek, évtizedek óta a gázolaj üzemű modellek domináltak.
Így jelenleg a Toyota a hazai privát autóvásárlók kedvenc, teljes portfolióval rendelkező autógyártója, és az egyetlen márka melynek három modellje is szerepel az első negyedév tíz legnépszerűbb autója között: a nem céges ügyfelek körében csupán a Suzuki előzi meg a márkát, amelynek presztízs-, sport- és családi modelleket nélkülöző kínálatában két Magyarországon gyártott szabadidőjármű viszi a prímet (az S-Cross és a Vitara a márka magáneladásainak több mint 80 százalékát teszi ki).
Ezzel gyakorlatilag az egy lábon álló Suzukival szemben a Toyota minden jelentős tömegpiaci szegmensben fajsúlyos szereplőnek számít. Különösen igaz ez azokban a kategóriákban, ahol hibrid hajtáslánccal is választható modellt kínál a márka: a Yarisból a negyed év során másfélszer annyit vásároltak a magánügyfelek, mint legközelebbi vetélytársából; a Corolla/Auris páros összesítésben csupán egy hajszállal marad el a Volkswagen Golf/Bora/Jetta trió mögött; és a legfontosabb szegmensekben, a kompakt és középkategóriás szabadidőjárművek között is az abszolút élmezőnyben versenyez az ezüstérmes C-HR és a piacvezető RAV4.
Ezeknél a modelleknél egytől egyig rendkívül magas a hibridek részesedése az eladásokból. A Yaris esetében 24,3, az Aurisnál 45,6 százalék a benzin-elektromos modellek aránya, míg a C-HR vevőinek 85 százaléka választja a hibrid kivitelt. *
Vannak persze a Toyotának olyan stabil, ikonikus modelljei, amelyek hibrid támogatás nélkül is a magánvásárlók kedvencei. Ilyen a Verso kompakt buszlimuzin, amely pályafutása kilencedik évében is dobogós tudott lenni az év első három hónapjában; a legendás Hiace utódja, az egyedülállóan gazdag karosszéria-kínálattal kapható Proace; vagy az idén ötvenéves, elpusztíthatatlan Hilux, amely 35,6 százalékos piaci részesedéssel magabiztosan uralja a privát pickup-szegmens eladásait.
A 10 legnépszerűbb személygépkocsi a hazai vásárlók körében 2018. első negyedévében |
|||||||
Privát |
Flotta |
Összes |
|||||
Suzuki Vitara |
1600 |
Škoda Octavia |
1552 |
Suzuki Vitara |
2659 |
||
Suzuki S-Cross |
801 |
Suzuki Vitara |
1059 |
Škoda Octavia |
1725 |
||
Toyota Yaris |
453 |
Opel Astra |
833 |
Opel Astra |
1239 |
||
Opel Astra |
406 |
Ford Focus |
654 |
Suzuki S-Cross |
1021 |
||
Ford Focus |
312 |
Toyota Auris |
313 |
Ford Focus |
966 |
||
Opel Corsa |
306 |
Škoda Fabia |
253 |
Toyota Yaris |
544 |
||
Dacia Sandero |
300 |
Suzuki S-Cross |
220 |
Toyota Auris |
482 |
||
Renault Clio |
284 |
Toyota C-HR |
206 |
Toyota C-HR |
436 |
||
Dacia Duster |
283 |
Dacia Duster |
105 |
Opel Corsa |
408 |
||
Toyota C-HR |
230 |
Opel Corsa |
102 |
Škoda Fabia |
393 |
* Toyota Central Europe Kft. által közölt adatok
Fotók: Toyota