A 2023-as Honda NC750X váza és futóműve

  • Acélcsövekből összeállított gyémántalakú gerincváznak
  • 800 mm-es ülésmagasság
  • 41 mm-es csúszószár-átmérőjű Showa Dual Bending Valve első villa és Pro-Link himbarendszeren támaszkodó központi hátsó rugóstag állítható előfeszítéssel

Az NC750X váza változó vastagságú, tömegű és szakítószilárdságú acélcsövekből összeállított szerkezet egyszerre erős és könnyű.

A 27˚-os villaszöghöz 110 mm utánfutás és 1535 mm tengelytáv társul (DCT-vel felszerelt változat: 1535 mm), a 214 kg-os menetkész tömeg (DCT-vel felszerelt változat: 224 kg) pedig 48/52 arányban oszlik el az első és hátsó tengelyen.

Kisebb termetű pilóták örülhettek a korábbi fejlesztésnél: az ülőlap talajhoz viszonyított távolsága – az első rugóút csökkenése okán – csak 800 mm. Ezzel együtt megmaradt a kalandmotoros üléspozíció, így kis tempónál is magabiztosan, kiegyensúlyozottan irányítható a modell, különösképp, hogy a súlypont a lehető legalacsonyabbra került, a kormány pedig igen széles tartományban forgatható.

Az első villát Showa Dual Bending Valves teleszkópok alkotják, rugóútjuk 120 mm, csúszószáraik átmérője 41 mm. A hatékonyabb működést és a jobb menetkomfortot szem előtt tartva a húzó- és a nyomófokozati csillapítás mértékét egyaránt optimalizálták a mérnökök, azt is elérve, hogy mindig a csúszószár sebességének megfelelő nyomás alakuljon ki, beleértve az alsó sebességtartományt is.

A központi hátsó rugóstag állítható rugó-előfeszítéssel és 120 mm-es rugóúttal segíti az előrejutást, s nem közvetlenül az alumínium lengőkaron támaszkodik, hanem Pro-Link himbarendszeren. Ez kis összenyomódásnál, lassan vett bukkanókon is kifinomult csillapítást garantál és a precíz irányításban is oroszlánszerepet játszik.

A 320 mm-es, hullámos peremű első tárcsa és a kétdugattyús nyereg kiemelkedő, mégis finoman adagolható fékerőt biztosít, munkáját 240 mm-es, szintén hullámos peremű hátsó tárcsa és egydugattyús hátsó féknyereg segíti. Mivel a kerekek forgási sebességét kis tömegű, kétkörös ABS figyeli, csúszós, nedves talajon is hatékonyan és biztonságosan lassíthat a vezető.

Az öntött, 17″-os átmérőjű alumíniumfelnik elöl 3,5”, hátul 4,5” szélesek, az abroncsok mérete 120/70 ZR17 és 160/60 ZR17. A kovácsolt alumíniumból készülő, L-alakú szelepek jelentősen megkönnyítik az abroncsnyomás mérését és beállítását.

HALLGASS EXKLUZÍV HONDA PODCASTOKAT IDE, VAGY IDE KATTINTVA!