A ’24-es Forza 125 váza és felfüggesztése
- Acélvázhoz kapcsolódó, 33 mm-es csúszószár-átmérőjű villa és állítható rugó-előfeszítésű, kétoldali hátsó rugóstag
- Könnyű kezelhetőség és fürgeség jellemzi a mindössze 164 kg-os menetkész tömegű robogót
- Elöl és hátul – blokkolásgátlóval kiegészített – tárcsafékek kerültek az öntött alumínium kerekekre
A 2024-es modellévű Forza 125 változatlan, azaz felfüggesztései is erős, merev acélvázhoz kapcsolódnak, ez biztosítja, hogy a legváltozatosabb körülmények között is helytállhasson a modell. A masszív, 33 mm-es csúszószár-átmérőjű teleszkópokhoz 7 fokozatban állítható előfeszítésű hátsó rugóstagokat társítottak a Honda mérnökei, ezeken támaszkodik meg az egy darabból álló, alumínium lengővilla.
Videónapló – Honda Forza 125 tester
A Forza 125 menetkész tömege blokkolásgátlóval felszerelve is csak 164 kg. Ennek előnyei nem csak a menetteljesítményt illetően érhetők tetten, hanem lassú manőverezésnél és parkolásnál is. Stabilitásában nagy szerepe van a megnövelt, 1505 mm-es tengelytávnak, a fordulékonyság pedig az átgondolt geometria számlájára írható – a villaszög 26,5°, az utánfutás pedig 89 mm.
Alumíniumból öntött kerekein 120/70 R15, illetve 140/70 R14 méretű abroncsok feszülnek, ezek méretükből és sajátos anyagkeverékükből fakadóan változékony időjárási körülmények között is kiemelkedő tapadást és menetkomfortot nyújtanak. Szintén kiváló a fékhatás, elvégre elöl 256, hátul 240 mm átmérőjű tárcsák emésztik fel a mozgási energiát, ráadásul a 2022-es Forza 125 alapfelszereltségének része a blokkolásgátló, tehát csúszós útburkolaton is biztonságosan lassíthat a pilóta.