A BMW Group több mint 140 000 darab hálózatról tölthető autót értékesített 2018-ban
2018: a legfontosabb mérföldkövek
FEBRUÁR: A BMW Group bejelentette, hogy egy közös vállalkozás útnak indításaként „szándéknyilatkozatot” írt alá a Kínában működő Great Wall Motors autógyártó vállalat oldalán. Az együttműködés elsődleges célja a közös kutatás-fejlesztés és a tisztán elektromos meghajtású MINI modell helyi gyártásának előkészítése. A döntés stratégiai elvek mentén született meg, kihasználandó a MINI modellben rejlő potenciált. A BMW Group a prémium autópiac jövőbeni központjaként tekint Kínára, amely az elektromos mobilitás tekintetében már most a legaktívabb ország a világon, és mint ilyen, hatalmas lehetőségeket rejt. A MINI tökéletes választást jelent a piacon, a modell helyi gyártásával pedig a brit prémiumgyártó négykerekű kedvence minden korábbinál vonzóbbá válik a térségben.
MÁRCIUS: A BMW AG igazgatótanácsának elnöke, Harald Krüger a 88. Genfi Nemzetközi Autószalonon megerősítette a BMW i Vision Dynamics tanulmányautó sorozatgyártású változatának érkezését. A BMW i4 gyártása 2021-ben veszi kezdetét Münchenben.
ÁPRILIS: A BMW Group a 2018-as Kínai Autószalonon leleplezte a BMW márka első tisztán elektromos meghajtású modelljét előrevetítő BMW Concept iX3tanulmányautót. A Kínában készülő, sorozatgyártásban kínált modell a BMW Group összes piacán elérhető lesz majd, a tervek szerint 2020-tól.
MÁJUS: A BMW i8 Roadster (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 2,0 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 14,5 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 46 gramm /km)* világpremierjével ledobta tetejét a világ legnépszerűbb plug-in hibrid sportautója. 2018-ban a BMW i8 ezzel 24 százalékkal növelte egész éves eladási mutatóját a 2017-es esztendőhöz képest.
JÚLIUS: A BMW Group egy négymilliárd euró összértékű, hosszú távú szerződést írt alá a kínai Contemporary Amperex Technology Co. Limited (CATL) vállalat oldalán, akkumulátorcellák előállításáról. A szerződés meghatározó tényezőként járult hozzá a CATL azon döntéséhez, hogy a világ legfejlettebb akkumulátorcella-gyártó létesítményét Németországban építse fel. 2021-től a BMW Group dingolfingi gyárában napvilágot látó BMW iNEXT modellhez a németországi Erfurt városában felépülő, új CATL-létesítmény szállítja majd az akkumulátorcellákat. A BMW Group ezzel Németországon belülre integrálja elektromos mobilitásra szakosodott teljes értékláncát, az akkumulátorcella-előállítástól egészen a modellek végső összeszereléséig.
SZEPTEMBER: A világsajtó első ízben vethetett pillantást a BMW Vision iNEXTtanulmányautóra, amely a bajorországi vállalatcsoport leendő zászlóshajójaként és iránymutatójaként egy modellben egyesíti a jövő járműtechnológiáinak esszenciáját. A BMW Vision iNEXT az intelligens szolgáltatás-paletta innovációira épülő, nagymértékben automatizált, tökéletesen hálózatba kapcsolt, tisztán elektromos meghajtású személyes mobilitás ígéretét hozza el a jelenbe, a vezetőt helyezve a középpontba, az új „Kedvenc Hely” kínálatával kecsegtetve. A modell a BMW Group elektromos hajtáslánc-technológiájának ötödik generációjára épül, a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) mérései szerint a nagyfeszültségű akkumulátor egyetlen feltöltésével több mint 600 kilométer tisztán elektromos hatótávolsággal.
OKTÓBER: A BMW Group bejelentette, hogy a Northvolt és a Umicore vállalatokkal együttműködve, egy közösen létrehozott technológiai konzorcium keretében dolgozza ki Európában a hálózatról tölthető gépkocsik nagyfeszültségű akkumulátorainak minden részletre kiterjedő értékláncát és hosszú távon fenntartható életciklusát. Az elektromos mobilitás térnyerésével a legfejlettebb akkumulátorcella-technológiák iránt egyre intenzívebb kereslet mutatkozik, az iránymutató partnerség célja így továbbá egy felelős nyersanyag-kitermelésre és innovatív gyártási technológiákra épülő, több lépcsőben újrahasznosítható akkumulátorfejlesztő és -előállító termelési hálózat létrehozása, a fejlesztéstől kezdve, a tömegtermelésen át, egészen az újrahasznosításig.
NOVEMBER: A BMW eDrive hajtáslánc-technológia továbbfejlesztésével világpremierjét ünnepelte az új, 120 amperórás akkumulátorral szerelt BMW i3 és BMW i3s modellpáros (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 0,0 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 13,1 / 14,0 – 14,6 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 0 gramm / km)*. A BMW i3 2013-as piaci bevezetése óta a tisztán elektromos meghajtású prémium kompakt nagyfeszültségű akkumulátorának tárolókapacitása – és ezzel párhuzamosan hatótávolsága – megduplázódott. Hétköznapi használatban a két modell a nagyfeszültségű akkumulátor egyetlen feltöltésével 260 kilométer megtételére képes. Figyelemre méltó teljesítmény, hogy világpremierje óta a BMW i3 évről évre megdönti saját, előző esztendőben elért értékesítési eredményét és magasan meghaladja a hálózatról tölthető modellek eladási mutatóit. A modell 2018-ban 11 százalékkal szárnyalta túl saját, előző évi eladási eredményét.
NOVEMBER: A törökországi Karsan Automobil menetrend szerint közlekedő, belvárosi forgalomba tervezett „Jest electric” autóbuszaiban a BMW i3 tisztán elektromos prémium kompakt elektromos motorjai és nagyfeszültségű akkumulátorai dolgoznak. A partnerséget a BMW Group és a Deutsche Post között gyümölcsöző együttműködés előzte meg, amelynek keretében a Deutsche Post százszázalékos leányvállalataként működő Streetscooter GmbH zéró emissziójú haszongépjárművei a BMW i divízió akkumulátortechnológiáját alkalmazzák. A jövőbe mutató innovációnak köszönhetően a cégcsoport munkatársai napról napra anélkül tudják tisztán elektromos meghajtással és károsanyag-kibocsátás nélkül kézbesíteni a leveleket és a csomagküldeményeket, hogy az esetlegesen közbeiktatott járműtöltések miatt be nem tervezett megállásokra kényszerülnének.