A BMW Group több mint 140 000 darab hálózatról tölthető autót értékesített 2018-ban

2019: a legfőbb újdonságok

A BMW Group 2019-ben számos új, hálózatról tölthető modellről rántja le a leplet, így többek között a BMW X5 plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt változatának új generációjáról (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 2,1 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 23,0 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 49 gramm / km)* és az új BMW 3-as sorozat plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt változatáról (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 1,7 litertől / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 39 gramm / km)* is. Ezen modelleket a BMW Group hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiájának legújabb generációja mozgatja majd, amely a legmodernebb autók menetteljesítményét vizsgáló EU-ciklus (NEDC – New European Driving Cycle) mérései szerint a nagyfeszültségű akkumulátor egyetlen feltöltésével több mint 80 kilométer tisztán elektromos hatótávolságot garantál. 2019-ben a tisztán elektromos MINI is világpremierjét ünnepli, a modell a nagy-britanniai Oxfordban készül majd.

Előretekintés hosszabb távon

A BMW i3 tisztán elektromos prémium kompakt világpremierjével a BMW Group idejekorán az elektromos mobilitás úttörőjévé érett. 2021-re a bajorországi vállalatcsoport öttagúra bővíti fel tisztán elektromos meghajtású modelljeinek portfólióját: a BMW i3 mellett elérhető lesz a tisztán elektromos MINI, a BMW iX3, a BMW i4 és a BMW iNEXT is. 2025-re a bajor prémiumgyártó minimum tizenkét tagúra bővíti a palettát. A plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modellekkel kiegészülve akkor a BMW Group hálózatról tölthető sorozatában nem kevesebb, mint 25 különböző modell lesz megtalálható.

Mindez a BMW Group rendkívül rugalmas járműszerkezeti megoldásainak és hasonlóan rugalmas gyártási hálózatának köszönhető. A müncheni központú vállalatcsoport a közeljövőben egyazon gyártósoron képes lesz tisztán elektromos meghajtású, plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt és belsőégésű erőforrással dolgozó hajtásláncok sorozatgyártására. Az elektromos mobilitás gyártási folyamatokba integrálásával a bajor prémiumgyártó minden korábbinál gyorsabban tud majd reagálni a hálózatról tölthető modellek iránt jelentkező ügyféligényekre. A vállalatcsoport tervei szerint 2019 végére a világ útjain közlekedő, tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt BMW és MINI modellek száma a félmilliós darabszámot is átlépi.

A BMW Group már gőzerővel dolgozik a tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt gépkocsik szívét adó hajtásláncok ötödik generációján, amely az elektromos motor, a váltó, a vezérlőelektronika és a nagyfeszültségű akkumulátor minden korábbinál hatékonyabb együttműködését hozza el a jelenbe. A hálózatról tölthető hajtáslánc egyik legnagyobb előnye, hogy az elektromos motort, a váltót és a vezérlőelektronikát egy különálló, elektromos meghajtású házban egyesíti, a technológia így kevesebb alkatrészt igényel, és mint ilyen, jelentős költségeket takarít meg. A megoldás másik nagy előnye, hogy előállításához nem lesz szükség ritka nyersanyagok kitermelésére, amellyel a BMW Group újabb lépést tesz a környezetvédelem és a véges nyersanyagkészlettől független, hosszú távon fenntartható működés felé. A BMW Group elektromos hajtáslánc-technológiájának ötödik generációja a BMW márka első tisztán elektromos meghajtású modelljében, a BMW iX3 terepjáróban ünnepli világpremierjét, 2020-ban.

*A menetteljesítményre, átlagos üzemanyag-fogyasztásra, kombinált károsanyag-kibocsátásra és hatótávolságra vonatkozó adatok előzetes értékek.