A Hyundai a kakit és a műanyaghulladékot akarja hidrogénné alakítani

A CES-en a Hyundai számos fejlesztést jelent be, köztük egy új infotainment rendszer bevezetését integrált alkalmazásbolttal

A Hyundai felkarolja a hidrogént és a mesterséges intelligenciát a környezetkímélő erőfeszítés részeként, miközben okosabbá teszi a járműveket.

A technológiától kezdve a Hyundai a CES segítségével új „Szoftver által definiált mindent” stratégiát jelentett be. Célja, hogy minden mozgó eszközt, flottát és ökoszisztémát értékes eszközökké alakítson át fejlett szoftverek és mesterséges intelligencia révén.

Ennek részeként a vállalat bejelentette egy új infotainment rendszer tervét egy alkalmazásbolttal. Utóbbiról szólva a Hyundai olyan szoftverfejlesztő készleteket említett, amelyek lehetővé teszik az emberek számára, hogy „gyilkos alkalmazásokat” hozzanak létre.

Mivel ezen a ponton egy alkalmazásbolt egyfajta passzív, a Hyundai „saját nagy nyelvi modelljét integrálja AI-asszisztensébe és navigációs rendszerébe”. Ez természetes és kényelmes felhasználói élményt ígér, fokozott biztonsággal.

Az autógyártó elmondta, hogy el akarják különíteni a hardvert a szoftverektől, hogy lehetővé tegyék a független frissítéseket és fejlesztéseket. A Hyundai emellett „a járműveket olyan „AI-gépekké” képzeli el, amelyek folyamatosan tanulnak. A konkrétumok homályosak, de az általános elképzelés az, hogy a járművek végül személyre szabhatják a felhasználói élményt, leegyszerűsíthetik vagy megszüntethetik a fárasztó feladatokat, és hozzáadott értéket adhatnak a felhasználóknak.

A hidrogén oldalon az üzemanyag „döntő szerepet fog játszani a Hyundai fenntarthatósági ütemtervében, mivel tiszta energiaforrás”. A cég elképzelései szerint nemcsak teherautókat, buszokat és személygépkocsikat, hanem repülőgépeket, tengeri hajókat, áramfejlesztőket és villamosokat is meghajt majd.

Ennek fényében a Hyundai HTWO egyre fontosabbá válik, és „hidrogén értéklánc üzleti márkává” válik. A vállalat azt is bejelentette, hogy „megawatt méretű polimer elektrolit membrán elektrolizáló gyártási képességeket fejlesztenek ki a zöld hidrogén előállításához, amely várhatóan a következő néhány évben kerül kereskedelmi forgalomba”.

Ha már a hidrogéntermelésről beszélünk, a Hyundai két megközelítésre összpontosít, amelyek a hulladékból hidrogénné és a műanyagból hidrogénné válnak. Ez utóbbi során szerves hulladékot – például élelmiszert és állati trágyát – erjesztenek biogáz előállítására, amelyet azután szén-dioxid megkötésére és hidrogén előállítására kezelnek. A műanyagból hidrogénné folyamat teljesen más, és a hulladék műanyagokat nem lehet újrahasznosítani, megolvasztani, elgázosítani, majd a felesleges elemek eltávolításával hidrogénné alakítani.

A Hyundai S-A2 elektromos légitaxija leszállt a CES-en