A kompakt szabadidőjárművek szegmensének leggazdagabb villamosított hajtáslánc-választéka az új Tucsoné

A vadonatúj Tucson háromféle villamosított hajtáslánccal, kétféle belső égésű motorral, valamint négyféle sebességváltóval elégít ki minden elképzelhető igényt és elvárást. A vadonatúj Tucson 48 voltos benzines és dízel mild hibrid hajtásláncaival, valamint full hibrid és plug-in hibrid opcióival a kompakt szabadidőjárművek között páratlanul gazdag villamosított hajtáslánc-választékot kínál. Ezen részben elektromos hajtásláncokon túl a vadonatúj Tucson benzin- és dízelmotorokkal is elérhető.

A vadonatúj Tucson fejlesztése során fontos szempont volt, hogy egyszerre gondoskodjanak a károsanyag-kibocsátás csökkentéséről és az élvezetes vezethetőség megőrzéséről. A hibrid kivitel az új 1,6 literes T-GDi (közvetlen benzin-befecskendezéses turbómotor) ‘Smartstream’ belső égésű erőforrást és egy 1,49 kWh kapacitású lítium-ion polimer akkumulátorról táplált, 44,2 kW teljesítményű villanymotort alkalmaz. A motorhoz hatfokozatú automata sebességváltó (6AT) csatlakozik, a rendszer kettő- és összkerékhajtással egyaránt elérhető. Ez a vadonatúj Tucson hajtáslánc-választékának legerősebb tagja: kombinált teljesítménye 230 LE, azaz a károsanyag-kibocsátás csökkentése nem megy a vezetési élmény rovására.

Ami a 48V-os mild hibrid technológiát illeti, az ügyfelek háromféle konfiguráció közül választhatnak:

  • 1.6 T-GDI Smartstream benzinmotor 150 lóerővel, kétkerékhajtással
  • 1.6 T-GDI Smartstream benzinmotor 180 lóerővel, opciós összkerékhajtással
  • 1.6 CRDi Smartstream dízelmotor 136 lóerővel, opciós összkerékhajtással

A Hyundai a takarékos és robbanékony 48V-os mild hibrid technológiát a 150 lóerős 1,6 literes T-GDI motorral kombinálta, amelyhez hatfokozatú intelligens manuális sebességváltó (6iMT) vagy hétfokozatú duplakuplungos sebességváltó (7DCT) társítható. Szintén kiegyensúlyozott opció az 1,6 literes T-GDI motor 180 lóerős kivitele, amely kétkerékhajtású kivitelben a hatfokozatú iMT sebességváltóval, míg összkerékhajtás esetén a 7DCT duplakuplungos sebességváltóval rendelhető. A 136 lóerős 1.6 CRDi 48V mild hibrid hajtáslánchoz két- és összkerékhajtás esetén egyaránt a 7DCT duplakuplungos sebességváltó társul.

Az 1.6 T-GDI Smartstream benzinmotor 150 lóerős kivitele 48V-os mild hibrid rendszer nélkül is elérhető, hatfokozatú kézi sebességváltóval, kettő- vagy összkerékhajtással. Az 1,6 literes CRDi Smartstream dízelmotor 115 lóerős kivitelben is választható, hatfokozatú kézi sebességváltóval és kétkerékhajtással.

A vadonatúj Tucson 1.6 T-GDI Smartstream benzinmotorja a Hyundai folyamatosan változó szelepvezérlési technológiáját (CVVD) alkalmazza. A CVVD egyszerre szabályozza a motor teljesítményét és üzemanyag-fogyasztását, miközben a környezetet is kíméli. A szelepvezérlési technológia a pillanatnyi menetkörülmények függvényében szabályozza a szelepek nyitásának és zárásának az idejét. Ez az egyetlen olyan rendszer, amely menet közben, a körülményektől függően képes módosítani a szelepnyitás időtartamát.

A vadonatúj Tucson 1.6 T-GDI motorra épülő, 265 lóerős plug-in hibrid kivitelben is elérhető lesz. Ennek részleteit a 2021-es bevezetést megelőzően hozzák nyilvánosságra.

A Hyundai új intelligens manuális sebességváltója (iMT)

A vadonatúj Tucson a Hyundai újonnan kifejlesztett iMT sebességváltójával is megrendelhető. A teljes egészében elektronikus működtetésű iMT oldja a kapcsolatot a motor és az erőátvitel között, amint a vezető egyenletes sebességgel haladva felengedi a gázpedált. Ilyenkor a jármű vitorlázni kezd, és üzemanyagot takarít meg. A váltó leállított motorral is tartja a kiválasztott sebességfokozatot. A mild hibrid rendszer indítómotor/generátor (MHSG) egysége ugyanabban a sebességfokozatban indítja újra a motort, amint a vezető rálép a gáz- vagy fékpedálra. Amennyiben a vezető a tengelykapcsoló pedált benyomja, hogy sebességet váltson, vagy amennyiben a jármű pillanatnyi sebessége túl alacsony az eredetileg kiválasztott sebességfokozathoz, a rendszer üres fokozatban (nyitott tengelykapcsolóval) indítja újra a motort.

A vadonatúj Tucson első példányai – hibrid hajtáslánccal, valamint dízel és benzinmotorokkal, beleértve a 48V-os mild hibrid rendszert – az év vége felé jelennek meg a Hyundai európai kereskedéseiben. A plug-in hibrid változat és az N Line kivitel pedig 2021 elején kerül forgalomba.

Fotók, videók:

https://egyszermarlattamautot.hu/2020/09/15/markans-kis-dog-lett/