A Mercedes-Benz a felhasználói felület új korszakát hirdeti a generatív mesterséges intelligencia által hajtott emberszerű virtuális asszisztenssel

Mercedes-Benz auf der CES 2024 Mercedes-Benz at the CES 2024

  • Az MBUX virtuális asszisztens természetes beszélgetéssel alakítja át az autó-vezető kapcsolatot, megnyitva az utat a hiperszemélyre szabott felhasználói élmény felé
  • Az MBUX Surround Navigation zökkenőmentesen egyesíti az útvonalvezetést és a vezetési asszisztenciát valós időben, a Unity játékmotorjával készült erőteljes 3D-s grafika által életre keltve.
  • A harmadik féltől származó alkalmazásportfólió folyamatos bővülése a szórakoztatás, a termelékenység és egyebek még szélesebb választékát kínálja az ügyfeleknek

A 2024-es CES kiállításon a Mercedes-Benz egy sor olyan fejlesztést mutat be, amelyek meghatározzák a jövő hiperszemélyre szabott felhasználói élményét – az autóban és azon túl. Ezek főcíme az új, integrált MBUX Virtual Assistant. Fejlett szoftvereket és generatív mesterséges intelligenciát használ, hogy még természetesebb és intuitívabb kapcsolatot hozzon létre az autóval, proaktív támogatással, amely megkönnyíti az életet. Ez a játékot megváltoztató fejlesztés a „Hey Mercedes” hangasszisztenst egy teljesen új vizuális dimenzióba emeli, amelyet a Unity nagyfelbontású játékmotor-grafikájával készítettek. A házon belül kifejlesztett Mercedes-Benz operációs rendszeren (MB.OS) működő Mercedes-Benz operációs rendszerrel (MB.OS) futó jármű bevezetése a hamarosan megjelenő MMA platformon (Mercedes-Benz Modular Architecture) kezdődik. A Concept CLA Class, amely a CES 2024-en ünnepli észak-amerikai premierjét, ezen a platformon alapul, és szintén az MB.OS előzetesét nyújtja.

„A mesterséges intelligencia fejlődésének köszönhetően a holnapi Mercedes-Benz úgy ismeri majd vezetőjét, mint még soha. Ez javítja és kiegészíti ügyfeleink életét – autóikban és más területeken is. Ezen az úton már jelentős előrelépést tettünk. A CES-en bemutatott legújabb bizonyítékok izgalmas bepillantást nyújtanak az előttünk álló dolgokba.”
Markus Schäfer, a Mercedes-Benz Group AG igazgatótanácsának tagja, technológiai vezérigazgató-helyettes

Az MBUX virtuális asszisztens természetes interakcióval és proaktív intelligenciával megkönnyíti az életet
Az MB.OS-en futó, osztálymeghatározó MBUX Virtual Assistant az eddigi legemberibb interfész a Mercedes-Benzekkel. Az MBUX intelligens rendszereit egyetlen egységbe ötvözve természetes és empatikus interakcióval új arcot mutat az ügyfélnek. Az MBUX Virtual Assistant a rendszer továbbfejlesztése, amely először a VISION EQXX-ben mutatkozott be. Generatív mesterséges intelligenciát és proaktív intelligenciát használ, hogy az életet a lehető legkönnyebbé, kényelmesebbé és kényelmesebbé tegye. Például hasznos javaslatokat kínálhat a tanult viselkedés és a szituációs kontextus alapján. Ilyen például a legfrissebb hírek lejátszása reggel, vagy a kívánt masszázsprogram elindítása a munkanap végén. Ha pedig a sofőr elkésik a naptárban rögzített találkozóról, a rendszer felajánlhatja, hogy közvetlenül az autóból tárcsázza be. Ha a vezető kívánja, ezek a folyamatok automatizálhatók is. Az élmény tovább fokozható a jármű környezeti világításának és hangrendszerének beépítésével. Például meleg fény és lágy zene kísérhet egy pihentető masszázst.

„A holnap Mercedes-Benz felhasználói élménye hiperszemélyre szabott lesz. A generatív mesterséges intelligencia révén az MBUX Virtuális Asszisztensünk nagyobb bizalmat és empátiát kölcsönöz az autó és a sofőr közötti kapcsolatnak. MB.OS chip-to-cloud architektúránknak köszönhetően jövőbeli járműveink pontosan azt fogják biztosítani ügyfeleinknek, amire szükségük van, amikor szükségük van rá.”
Magnus Östberg, a Mercedes-Benz AG szoftverigazgatója

Négy jellemző biztosítja, hogy az asszisztens mindig összhangban legyen az ügyfelek igényeivel és preferenciáival

Az MBUX Virtuális Asszisztenst négy „személyiségvonás” – természetes, előrejelző, személyes és empatikus – támasztja alá, amelyek egy teljes egészet alkotnak. Mindig a Natural az alapelv, amely zökkenőmentes interakciót kínál, amely a legjobb hang- és grafikus felületeket használja ki. Az ügyfél választhat, hogy a „Hey Mercedes” kulcsszó használatával vagy anélkül beszél az asszisztenssel. A beszéd a nagy nyelvi modellek (LLM) előnyeit használja a természetes párbeszéd érdekében a lekérdezésekre és parancsokra válaszul. A hatás inkább egy baráttal folytatott beszélgetéshez hasonlít. Az asszisztens általános ismereteken alapuló kérdésekre válaszol, és intelligens kérdéseket is fel tud tenni a szándék tisztázására és következtetések levonására. Az asszisztens prediktív jellegével proaktív javaslatokat és rutinokat is kínálhat a szituációs kontextuson, a tanult viselkedésen és a generatív AI használatával. Ugyanakkor egy érzelmesebb idegi hang, amely különböző beszédstílusokat képes kifejezni, empátiát kelt. És annak érdekében, hogy mindig nagyon személyes asszisztens legyen, a sofőr a saját preferenciáihoz szabhatja a központi hub számos opcióján keresztül.

A vizuális kommunikációt intuitívabbá és érzelmesebbé tette az erőteljes 3D grafika

A holisztikus megközelítés természetesebb párbeszédet párosít vizuális visszajelzéssel a Unity játékmotorjával készült fejlett 3D-s grafikán keresztül. Az új MBUX virtuális asszisztensben egy „élő” sztár avatar animációkat használ a különböző hangulatok és létállapotok kifejezésére. Az érzelmek a nyugodttól az izgatottig, sőt érzékenyig terjednek. További animációk jelzik, hogy az asszisztens beszél, hallgat, gondolkodik, javaslatot tesz vagy figyelmeztet. A mozgás, a fényerő, az intenzitás és a színek zökkenőmentesen kölcsönhatásba lépnek az intuitív kommunikáció érdekében a vezetővel.

A zökkenőmentes élmény érdekében az MBUX Surround Navigation az asszisztenciát és az útvonalvezetést egyesíti

Az integrált vizuális kommunikáció új dimenzióba lép az MBUX Surround Navigation segítségével. Az MB.OS tartományi integrációja révén ez a fejlett funkció valós képet ad az autó környezetéről a valós idejű reakciókkal. A vezető jelentősen megnöveli a helyzetfelismerést, mivel képes „látni, amit az autó lát”. Az információk zökkenőmentes beillesztése az illesztőprogram kijelzőjébe a Unity játékmotorjával készült 3D grafikával rendkívül intuitív áttekintést nyújt. Egyetlen pillantással mindent kínál, amit a vezetőnek tudnia kell. Például megmutatja a forgalom típusát, legyen az egy másik személyautó, kisteherautó, teherautó vagy akár kerékpáros. Megmutatja az út menti gyalogosokat, valamint a lehetséges veszélyeket. Az útbaigazítást pedig valósághűen ábrázolja a környezetről – különösen hasznos a nyüzsgő városi környezetben. Az ügyfél tisztán láthatja, hogy a következő köre pontosan merre viszi. Az épületek és egyéb infrastruktúra könnyen és gyorsan felismerhető. A rendszer emellett integrált felügyeletet biztosít az autó állapotáról a virtuális valóság, valós idejű vizualizáció révén. Ez magában foglalja a villogó jelzőfényeket, a magas/alacsony fényszóró fényét, sőt a forgó kerekek által jelzett gyorsulást vagy lassulást is.

Nagyobb termelékenység, szórakozás és kényelem az új, harmadik féltől származó alkalmazások és tartalom révén[1]

Az éteren keresztüli (OTA) frissítések biztosítják, hogy az ügyfelek hozzáférjenek a legfrissebb tartalmakhoz és funkciókhoz, amelyek az ő kívánságaikra és regionális preferenciáikra vannak szabva. Az új E-osztály például már kínálja ezeket az előnyöket – az infotainment tartománya az MB.OS technológia előfutára. 2024 első negyedévétől az E-Class termelékenysége tovább emelkedik az új Meetings alkalmazással, amellyel ügyfeleink részt vehetnek a Microsoft Teams konferenciáin. Ez, a Zoom és a WebEx meglévő ajánlataival párosítva, lefedi a videokonferenciák piacvezető szereplőit. A kiterjedt frissítés további alkalmazásokat is tartalmaz a mindennapi kényelem érdekében. Ide tartozik a Booking.com, a getAbstract, a Just Eat Takeaway.com és még sok más. A szórakoztatás terén a tervek között szerepel az Antstream Arcade felhőalapú retro játékok bevezetése és további magával ragadó élmények.

A Sony Pictures Entertainment RIDEVU-jával továbbfejlesztett videó streaming ajánlat

Izgalmas fejleményként a videostreaming-kínálatot a Sony Pictures Entertainment (SPE) csúcstechnológiás RIDEVU szolgáltatásának integrációja egészíti ki. A RIDEVU azt ígéri, hogy tovább emeli a Mercedes-Benz ügyfelei számára az új jármű-szórakoztatási élményt, és hozzáférést biztosít számukra a videós szórakoztatás széles skálájához közvetlenül a járműveikben. A RIDEVU fejlett kezelőszerveket és az autóhoz tervezett funkciókat kínál a felhasználóknak. Ezek lehetővé teszik a fogyasztók számára, hogy igény szerint kényelmesen béreljék és vásárolják meg a Sony Pictures Entertainment tartalmait, közvetlenül a járművükről. Tartalmazza a streamelhető filmek válogatott könyvtárát, amely gazdagítja a Mercedes-Benz szórakoztató csomagot.

Hiperszemélyre szabás digitális művészettel MBUX gyűjteményekkel és még sok mással

Az MBUX Collectibles a Mercedes-Benz első autós alkalmazása, amely digitális művészetet és NFT-n alapuló gyűjteményeket mutat be. Lehetővé teszi privát művészeti galéria létrehozását az ügyfél személyes NFT pénztárcájának a felhasználói felülethez való csatlakoztatásával. A felhasználók a Mercedes-Benz által összeállított digitális művészeti kiállításon is böngészhetnek. A CES-en a Mercedes-Benz NXT NFT kollekciói láthatók az alkalmazáson belül. A Mercedes-Benz NXT Icons Era 1 „Luxury” kollekció az első a hétből álló sorozatból, amely a Mercedes-Benz gazdag formatervezési örökségét kutatja. A CES-en van az Era 2 „Technology” első becsapódási csúcsa is, amelyet még nem indítottak el. A tavalyi CES előtt tisztelegve a látogatók először megtekinthetik a Mercedes-Benz NXT Superdackel NFT-t. A Mercedes-Benz NXT 1000 Superdackel NFT-ből álló limitált kiadása hamarosan megjelenik.

A Concept CLA Class az MB.OS-t mutatja be a hiperszemélyre szabott Mercedes-Benz alapjaként

Az első MB.OS-en futó járművek a hamarosan megjelenő MMA platformon alapuló család lesz. A Concept CLA Class, amely a CES 2024-en ünnepli észak-amerikai premierjét, gyártásközeli betekintést nyújt a négy járműből álló jövőbeli kínálatba. Az MB.OS vásárlói élmény kialakításában betöltött központi szerepének hangsúlyozására a bemutatóautó belseje lenyűgöző megjelenítést kínál. Az összetett, sokrétű architektúrát a számos hardverelem egyike, az NVIDIA együttműködő partner nagy teljesítményű vízhűtéses chipje képviseli. A fejlett, három kijelzős MBUX Superscreen a jövő Mercedes-Benzének szerepére utal, mint az ügyfél digitális életének hiperszemélyre szabott részeként. Ennek eléréséhez az MB.OS biztosítja az alapot. Négy tartományból áll – Infotainment, Automated Driving, Body & Comfort és Driving & Charging –, valamint a Mercedes-Benz Intelligent Cloudhoz kapcsolódó kapcsolódási modulból. A chip-to-cloud architektúra biztosítja a járműbe való mély integrációt és az összes érzékelő és működtető teljes vezérlését. Továbbá a szoftver és a hardver innovációs ciklusainak szétválasztásával a vállalat gondoskodhat arról, hogy járművei folyamatosan naprakészek legyenek.

[1] A Digitális Extrák használatához a Digitális Extrák Felhasználási Feltételeinek és a Mercedes me ID Szolgáltatási Feltételeinek érvényes változatának végleges elfogadása, a jármű állandó párosítása a Mercedes me felhasználói fiókkal, valamint – adott esetben – szükséges a digitális extrák aktiválása. A futamidő lejárta után a Digitális Extrák díj ellenében megújíthatók a Mercedes me Store-ban, feltéve, hogy az adott időpontban még kínálják a megfelelő járműhöz. Ezen túlmenően egyes Digitális Extrák használatára további követelmények vagy korlátozások vonatkozhatnak, amelyek kifejezetten az ügyfél tulajdonában lévő, harmadik felekkel kötött szerződéseket (pl. streaming, töltés, a komfort adatmennyiséget lefedő adatszerződés megkötése), bizonyos harmadik féltől származó termékekkel kötöttek. (pl. okostelefon, okosóra), vagy csak meghatározott vásárlói csoportok számára érhetők el. A komfort adatmennyiség alternatívájaként a multimédiás rendszer generációjától függően az adatmennyiségnek interneten keresztül elérhetőnek kell lennie az autóban, vagy ahol lehetséges, saját adatmennyiséget kell használni internetmegosztáson keresztül. A Digitális Extrák használatához feldolgozott személyes adatokkal kapcsolatos információk a Mercedes me connect adatvédelmi szabályzatában találhatók.